Jag låg åter i min sjukhussäng med en tidning jag hade fått.
Jag hade fått min första cellgiftsbehandling, det värkte, jag är redan halvt flintskallig..
Felix kom in med Omar och Oscar bakom sig. Båda killarna gav mig en kram och lite choklad<3
Jag tackade och berättade såklart allt....
Jag skulle komma hem till Felix ikväll igen... Men jag vet inte tänkte jag... Jag orkar inte mer... Jag somnade och vaknade inte förrens vi skulle åka!
Då såg jag ett sms från mamma " Hej gumman hoppas du mår bättre nu, jo jag åker upp till mormor en sväng över helgen. Kram mamma"
Jag visste att mamma åker bara till mormor om det hänt något med henne eller att pappa och hon börjat bråka igen... Jag börja skriva tillbaka "Hej... Nja jag har ont i huvudet men ska hem till Felix igen :) Okej, hälsa.."
Jag skulle bara hem och hämta kläder, när jag kom in var det ett hav av ölburkar och skräpmats papper över allt.. "HALLÅ" ropade jag, mina lillebröder kom ut från vardasrummet.. Dom blödde från ansiktet...
"Kom" sa jag och satte dem utanför lägenheten "jag kommer strax"...
Jag gick vidare in, jag hörde pappa i badrummet.. Jag gick tyst förbi in på rummet, hämtade sakerna och sprang, rätt in i köks dörren, DÅ kom pappa ut, jag reste mig allt var snurrigt jag sprang... Öppnade dörren slet med mig bröderna och rusa ut.. Efter en stund satte vi oss ner, allt var snurrigt.. Då fick jag sms från Felix, "Var är du och vad händer"
Jag skrev tillbaka "Kom och hämta oss, vi är på Hill Sthreet 5"
"Oss? Vilka vi? Aja jag kommer"
Efter en stund kom Felix han sprang fram till oss.. Han kollade på Sikus och Fikus som jag kallade dem..
Jag förklarade allting, dörren, varför vi satt här och ja allt.. Vi hoppade in i bilen och åkte, Sikus och fikus sköljde av sig och jag fick en ispåse över huvudet..
Felix hade satt på en film i killarnas rum som de kollade på...
Vi satte på en film i vardagsrummet..
Plötsligt knackar någon på dörren, medans Felix öppnar så sätter jag mig inne hos killarna och pausar filmen, de kryper tätt intill, innan de somnar så säger jag "Inte ett ord till mamma"
Jag hörde en lätt smäll utanför...
YOU ARE READING
I dina armar kan jag dö
RomanceNora är 14år och är ihop med Felix Sandman från The Fooo Conspiracy. Sen en tid tillbaka har Nora cancer, den tar hårt på henne.. En dag märker Felix att Nora inte är sig själv längre.....