Kapitel 10 födelsedagen

49 2 0
                                    

Alex's perspektiv

Idag fyller jag år! Det kommer steg i trappen. Sen börjar dom sjunga. Dom kommer in i rummet och sjunger. Jag sätter mig upp. Mamma, Lukas, Isak och Anton firar mig nu på morgonen. Jag fick en present av alla. Av mamma fick jag en hund. Gud vad söt den var! Det var en golden retriver valp. Jag kramade mamma och tacka så mycket. Av Lukas fick jag koppel och massa tillbehör till hunden. Jag kramade Lukas och tacka. Av Isak fick jag ett silver halsband med ett hjärta på. Och i hjärtat stog det Isak. Jag såg att Isak hade ett likadant fast det stog Alexandra i hans hjärta. Jag kramade honom och kysste honom och sa tack. Av Anton fick jag present kort på massa olika affärer. Jag kramade honom och tacka. Mamma gick ut ur rummet och killarna stannade. Jag tog upp hunden i knät. Den skulle heta Milton. Milton somnade i mitt knä.

- älskling ska vi göra något idag? Frågade Isak

- ja vi kan väll gå på stan och äta och så?

- visst!

- men Lukas får följa med! Sa jag

- aa

Vi gick ner och åt frukost och Milton fick mat. Isak hade dukat fram massa gott.

- mamma ska inte du ha? Frågade jag

- nej jag har ätit jag ska jobba

- jaha okejj hejdå

- hejdå

Mamma gick och vi började äta. När vi ätit klart gick jag upp och fixade mig. Sen gick jag ner och vi gick till stan. Milton fick vara hemma. Isak tog mig i handen och log mot mig. Han är perfekt!

Isak's perspektiv

Jag tog henne i handen och log mot henne. Hon log tillbaka. Vi gick in på nån Victoria secret affär och hon köpte nån parfym som hette pure daydreme.

Sen gick vi till nån park och satte oss. Lukas satt och babbla om sin lilla värld.

- men Lukas det är tråkigt att höra om ditt liv! Sa Anton

- men käften Anton! Sa Lukas.

Jag och Alex börja flina. Då hörde vi nån ropa på oss. Det var William.

- TJA WILLIAM! Ropade Lukas.

- vad gör ni då?

- vi är med Alex hon fyller år idag! Sa Lukas

- jaha grattis Alex!

- tack!

Han typ flörtade med Alex. Alex la sig i mitt knä medans vi killar snackade.

- Isak jag vill gå hem och hämta Milton. Sa Alex

- vem fan är Milton? Frågade William

- min hund!

- aha

- kom då. Sa jag

Vi började gå till Alex's hus. William gick och snacka med Lukas lite längre bak. När vi kom fram låste Alex upp och tog Milton's koppel och sen gick vi igen. Milton fick syn på en jätte stor hund. Han blev jätte rädd.

Alex's perspektiv

Jag tog upp Milton en stund för han fick syn på en stor hund. När vi hade gått lite släppte jag ner honom igen. Han gick till ett träd och kissa. Sen gick vi till en bänk och satte oss medans Milton sprang runt och lekte. Anton fick syn på Niklas och några poliser. Jag blev rädd. Men sen gick dom. Då drog jag en lättad suck. Klockan var redan fem. Jag och Lukas gick hem och Isak och Anton och William drog till Anton. Jag och Lukas gjorde tacos. Sen kom mamma och vi började äta. Milton fick lite köttfärs. På kvällen kollade vi på tv. Efter en stund gick jag och Milton och la oss.

Slut hoppad ni gillade kapitlet! Kram!

Varför just jag?Where stories live. Discover now