Genç kız odasında oturmuş içerdeki sesleri dinliyordu. Ne yapacağını bilmez bir halde odada dolaşıyordu. Içerideki sesler gittikçe yükseliyordu.
-Olmaz firuze,evlenecek dediysem evlenecek. Benim sözüm üstüne ne zamandır söz söylemeye başladın sen? dedi adam sinirle.
Kadın çaresizce sustu. Kızının bu sıkıntısına bir çare bulamadı. Bu evlilik olacaktı.
-Adam,bizi iflastan kurtardı. Ona can borcumuz var sayılır. Biz de karşılığında kızı vereceğiz. Başka çare yok.
Kadın,gözyaşlarını içine akıttı. Kızını, onun sevdiği adamın kolunda gelin görmek isterdi ama kader buna izin vermemişti.
-1 hafta sonra yola çıkıyoruz. Düğün olacak,kızı orda bırakacağız biz döneceğiz. Artık genç kız evini çekip çevirsin.
-Yapma memduh bey. Benim yavrum ne yapacak bilmediği memlekette. En azından yanında olayım birkaç ay sonra gelirim ben.
-Olmaz dedim kadın sana. Benim lafımı ikiletme. Son sözüm budur.
Genç kızın babası arkasındaki yığınlara bakmadan odasına ilerledi.
Genç kız duyduklarına inanamıyordu. Bu konuyu karşısına geçip anlatmamış böyle kapı aralığından öğreniyordu. Duyduklarına göre babası onu satmıştı. Hayır!yanlış duymuştu. Babası bunu yapmazdı kıyamazdı ona biliyordu.
Annesi,kapıyı tıklatıp usulca içeri girdi. Kızının gözyaşlarını görünce hemen yanına geldi. Tek koluyla başından tutup göğsüne sımsıkı bastırdı yavrusunu. Ona nasıl kıyacaktı? Hiç tanımadığı bir adama nasıl verecekti. Azra onun tek yavrusuydu. Ondan sonra bir daha çocuk sahibi olamamıştı. Bu yüzden azra'ya gözü gibi bakmıştı. Şimdi onu el kapısına bir paspas gibi bırakacak mıydı?
Anne ve kızı o gece sabaha kadar ağladı ve ikisi de birbirlerinin koynunda uykuya daldı.
📌📌📌Genç kız okula gitme isteğiyle yanıp tutuştu. Erkenden kalkıp derslerine koştu. En yakın arkadaşı burcu onu gördüğünde kötü birşeyler olduğunu anlamıştı. Konuşmaya başladılar:
-Ne oldu azra, bu yüzünün hali ne böyle,bir şey mi oldu yoksa?
-Babam beni sattı.
-Ne! Nasıl oldu bu?
-Dün akşam duydum karşıma geçip doğru düzgün anlatmadılar bile. 1 hafta sonra istanbula gidecekmişim hep orada kalacakmışım. Ya bir daha dönemezsem geri? Napıcam ben orda burcu? Sevmediğim bir adamla nasıl olacak?
Iki arkadaş kimseye aldırmadan deli gibi ağladı. Herkes gelmiş ve ne olduğunu sormuştu ama ikisinin de verecek ne cevabı ne de hali vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜZ MASALI
Teen FictionBu isimle yazılmış dördüncü kitaptır. Herşey bir kaçışla başlamıştı. Ama bu kaçış farklıydı sevilmekten değil sevmekten korkuyordu... Başlangıç tarihi:08.08.19 ✒💥