Antara KEJUJURAN dan KEBOHONGAN kebanyakkan org lebih kepada kebohongan...kenapa?? sebab bg kita seronok rasanya bila berbohong.... seronok rasanya bila orang percaya dengan tipu helah kita tp.... tidak ada rasa malukah kita terhadap Allah yang Maha Esa.... tidak punya rasa malu kah kita saat kita dikatakan orang yang jujur...
Tidak ada rasa malu kah kita saat semua orang melihat kita sempurna dan selalu mengatakan kejujuran sedangkan kita melakukan yang sebaliknya...
Menitis air mata ku saat aku dianggap baik, saat aku dianggap seorang Insan yang selalu berkata jujur dan benar...
Andai mereka tahu bahwa diriku sebenarnya membohongi kamu, apa yang kamu rasa dan apa yang akan kamu lakukan kepadaku... Wahai teman2 aku memohon maaf andai selama ini aku sering membuat kan mu kagum dengan cara menipu dirimu,
Maafkan aku Ya Allah andai selama ini aku sering lupa kepadaMu... ye aku akui bahawasanya Engkau Maha Mengetahui segala yang ada di muka bumi ini... ye aku mampu menipu mereka tp kamu Ya Allah...belum tentu dapat aku bohongi....
Inilah pertama kali air mata ku menitis kerana penyesalan terhadap perbuatanku... ayah ibu aku meminta maaf kerana aku banyak menipumu selama ini, maafkan anakmu ini yang sering melukai dan mengores hatimu selama ini..
Selepas ini aku akan ubah segala-gala tentang diriku... diriku yang sekarang tidak lagi akan kamu lihat yang akan kamu lihat adalah diriku yang baru... diriku yang penuh dengan keinsafan dan kejujuran tp aku pasti ianya mustahil untuk aku dapati tp ianya bukanlah perkara yang mustahil bg Sang Ilahi..... aku pasti dgn izinnya aku kau dan dia pasti akan milikki impian ini...
YOU ARE READING
Koleksi Ceramah
Historia CortaDlm ni saye simpan Koleksi ceramah buatan saye sndiri... saye tahu ni untuk cerita2 kn... tp sekali sekala kongsi ceramah buat semua... semoga bermanfaat