NORM ENDER Kim ve Nasıl ünlü oldu

15 1 0
                                    

10 yaşinda Hip Hop kültüründen etkilenen ve yıllarca takipçisi olarak kaldığı bu kültürden kopamayan yetenekli rapci daha sonraki yıllarda rap müzik hayatıyla özdeşleşti. Amatör girişimlerinin ardından ilk profesyonel stüdyo deneyimini 2002 yılında gerçekleştirdi. Kaydettiği kinim ve transparan isimli parçalarını bir toplama albüm projesine gönderdi ve şarkıları beğenildi albümde yerini alacaktı ancak bu albüm piyasa ya çıkmadı ve kendi imkanlarıyla kinim şarkısına klip çekti. Bu klip o yıllarda hiphop kültürüne destek veren bir çok internet sitesinde yayınlandı ancak rap müzik olduğu için televizyon kanallarında yer bulamadı.

2005 ve 2006 yılları arasında vatani görevini yerine getirdi ve 1 yıl ara verdiği müzik yaşantısına geri döndükten sonra playboy, son uyku, kafam bir milyon, ve eksik etek gibi şarkılarıyla kırılması zor rekorlara imza attı.

Norm Enderin eksik etek şarkısı hiç bir basın yayın desteği olmadan bir günde 2.5 milyon,bir ayda 40 milyon kişi tarafından dinlendi bu şarkı ile Türkçe Rap'in en kısa sürede en çok hit alan şarkısına imza attı. Bu şarkı ile youtube'un dünya sıralamasında 2007 yılında 17.sıraya kadar yükselen mp3 indirme sitelerinde aralarında pop, rock, arabesk kültürünün en büyük fan kitlelerine sahip olan meşhur isimlerini de geride bırakabilmiş ve yazdığı sözler yaptığı şarkılarla rap dinlemeyen insanların bile tepkisini ve beğenisini kazanabilmiş eşi benzeri olmayan bir isim olarak efsaneler arasına adını yazdırmıştır.

Yeraltı efsanesi uzun bir sessizliğin ardından Türkiye nin Rap gündemine 2007 yılında bomba gibi girmiş oldu ve 2008 yılına kadar tek parçalar üretmeye devam ederek kendi kitlesini oluşturdu. Single şarkı paylaşımlarını durduran Ender 2010 yılında eski ve yeni şarkılarından oluşan 2 cd'lik ' İçinde Patlar ' adlı ilk albümünü yayınladı.

Uzun Bir aranın ardından 2017 yılının ocak ayında 9 parçadan oluşan AURA isimli albüm çalışması ile hayranlarının karşısına çıkan başarılı rapçi hayranlarının yoğun ilgisi ile karşılanmıştır

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 12, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Norm Ender Kim ? Nasıl ünlü oldu ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin