SK 2

21 1 0
                                    

Deringan jam loceng membangun kan aku dari tidur . Dah subuh . Aku mengeliat dan bangun untuk mandi dan solat subuh .

Usai solat , aku bermain telefon sebentar sebelum turun ke bawah . Aku menekan butang unlock dan membuka aplikasi whatsapp . Aku terkejut melihat nama yang paling atas di bahagian chats .

Adam Mikail . Aik macam tahu tahu je aku online ni hihi . Tapi yang peliknya , kenapa tiba tiba pulak dia chat aku ni ? Selalunya hal penting sahaja dia akan chats aku , hm . Aku terus membuka pesananya .

' Assalamualaikum , Dayana ' - Adam Mikael .

' Waalaikumusalam , ye ? '
- Dayana Zahirah

' Aku nak bagi kau hukuman ni ' - Adam Mikael

' Ha ?! Hukuman apa ? Apa salah aku ? ' - Dayana Zahirah

' Disebabkan kau tak ucap kan terima kasih . Ada dua sebab ' - Adam Mikael

' Apa dia ? Tak kan tak ucap terima kasih kot kau nak hukum aku ? Kau ni gila ke apa ? - Dayana Zahirah

' Yang pertama , kau tak ucap terima kasih dekat aku pasal aku bawak kau tunjuk tandas dekat mana . Yang kedua , pasal aku belanja kau tu . Ada kau ucap terima kasih ? hm ? ' - Adam Mikael

' Yela yela , thanks you . Dah ? Puas hati kau ? ' - Dayana Zahirah

' Tak , kau punya ucapan tak ikhlas langsung ! Dah sebagai hukuman nya , kau kena dating dengan aku ! ' Adam Mikael

' Kau ni gila ke ? Tak kan disebabkan itu pun nak ajak aku dating ? Mati hidup balik pun mustahil lah ! ' - Dayana Zahirah

' Yakin ? Wait and see Dayana . But no matter happen kau kena ikut aku jugak . Harini ! ' Adam Mikael

' Gila lah kau ni ! Psycho ! Gila ! Aku kata tak nak , tak nak lah ! Kenapa degil sangat ?! - Dayana Zahirah

Selepas mesej terakhir ku itu hanya di bluetick , aku mencampakkan telefon di atas katil . Geram ! Dia tu siapa nak paksa paksa aku ? Benci benci benci ! Aku tak yakin yang dia akan datang . Berani lah datang , aku smackdown kau !

Aku yang sedang menonton televisyen terus menoleh ke arah telefon kerana ada panggilan masuk . Aku melihat nama yang tertera ..

Adam Mikael . Ish dia ni nak apa lagi . Aku mengangkat panggilan dengan kasar , benci !

" Assalamualaikum "

" Waalaikumusalam , hm nak apa ? " jawabku dengan suara mendatar .

" Dah sedia nak hadap hukuman ? "

" Bila masa aku kata aku nak hadap ? Kau tu yang over . Huh ! "

" Nevermind . Dah sedia ke belum ? "

" Ish kau ni , kan malam tadi aku dah cakap terima kasih . Kau nak apa lagi ? Duit beli air tu aku boleh ganti lah " kataku dengan suara yang agak tinggi , benci tahu tak kena paksa ! Along , tolong adik !

" Aku dah ada dekat depan pintu rumah kau ni " jawabnya dengan tenang . Aku mengintai si dia dari siling door . Memang ada ! Dia ni memang gila !

" So macam mana ? "

" Ishh yela , yela ! " kataku sejurus itu merungus kasar . Aku mematikan panggilan dan naik ke atas untuk menukar baju .

Aku mula turun satu persatu dari tangga . Debaran kian terasa . Apabila hampir dekat dengan ruang tamu . Aku terdengar suara orang tengah berborak . Suara si dia !

" Adik , meh sini " panggil ummi apabila melihat kelibatku sedang berdiri .

Aku mula melangkah berjalan ke arah ummi . Aku melabuhkan punggung disebelah ummi . Lihat along duduk disebelah Adam .

Sedetik KasihWhere stories live. Discover now