Yeni bir hayat demekti Selin'in ölümü . Son gördüğü şey Yaman'ın elleri ...
Yaman...
18' inde , sevdiğini kendi elleriyle uğurlayan , acıyı dibine kadar öğrenen biri .
'Ölüm saati 04.15'
Sesler kafasını patlatacak düzeyde. Hiçbir şey hissetmeden çıkıyor hastaneden .
Sonhabar'ın son günleri, aylardan Eylül . Girdi dar bir sokağa . Yürüdü, üşüdü ve düşündü . Üşüten şey Selin'in yokluğu muydu ? Sanmıyordu. Havalar soğuktu sadece.
Hırkasının önünü sonuna kadar kapattı , kapüşönü çekti ve ellerini cebine soktu . Yürümeye devam etti .
Yalnızlar sokağı'nın sonundaki bankta oturn çifti gördü. Cebinden not defterini çıkardı.
'Bir gün aşık olduğum kadını buraya getireceğim' satırlarını yazdı . 'Bana verilen sürede eşimi hiç görmemiş olamam' diye düşündü .
S okağın sağına döndü ve devam etti gecenin 4'ünde devam etti buz gibi sokaklarda. Her gün sarhoşların sızdığı o yol kenarındaki geniş kaldırıma çıktı .
İnsanlar ona sarhoş gözüyle bakarken , Yaman ruhu ölü canlı bedenler tabirine uyan bir durumdaydı.Yalnızlar sokağında büyümüştü. Selin'le... Gözleri doldu . Usulca sildi gözlerini . Bir kanser bu kadar mı can yakabilirdi ? Ciğeri sökülüyor , kalbi tekliyordu Yaman'ın . Selin'in acı içinde ölüme gidişini izlemişti. Makinelerin uzun süren sesi hala kulaklarındaydı .
'Gitme diyememesi , Selin'in buz gibi elini bırakması ...
Katlanabilirdi. Hem , katlanamayacağı bir acı neden yüklenirdi ki ?
Sabah ezanı yankılanıyordu etrafta . Gözlerini , gökyüzüne çevirdi. Bu kadar kalabalık şehirde , nasıl da yalnızdı ama. Nasıl da titriyordu yüreği , kimsesizlikten.
Belki Selin için evden kapıyı çarparak çıkmasaydı, bir ihtimal dönebilirdi evine , annesine . Son 3 ay eve uğramamıştı . Kim bilir annesi ne haldeydi . Oysa annesinden duyduğu son sözlerdi . 'İnşallah kaybetme duygusunu yaşarsın'. Kaybetmişti.
Bir kaldırım kenarına oturdu , sarhoşlar gibi . Yapacak hiçbir şeyi yoktu . Biraz daha kaydı geriye. Bir dükkanın duvarına yaslandı . Hiç bakmamıştı bile. Gözlerinden akıyordu uyku . Soğuktan başı ağrımaya başlamıştı . Biraz daha sokuldu hırkasına.
Gidecek bir yeri olmayan insanlar için en zor mevsim sonbahar ve kıştı. Yaman, -1 derece soğuğun iliklerine işlemesine izin verdi . Uyuyakalmıştı.