''Iedereen even stilte aub!'' hoor ik mijn nieuwe mentor schreeuwen boven het kabaal uit dat mijn nieuwe klas maakt.
Ik loop de klas binnen als ze stil zijn. ''jij bent vast Fleur?'' zegt de docent met een stinkende koffie-adem, '' uh.. ja'' zeg ik verlegen en kijk de klas rond. Achter in de klas zit een groepje jongens. ''Nou kinderen, dit is Fleur ze komt nieuw bij ons in de klas. Zijn er nog vragen voor Fleur?'' roept hij. Iedereen is stil en zegt niks. Maar één van die jongens achter in de klas steekt keurig zijn hand op. ''ja, Samuel vraag maar''. 'Samuel... zo heet dus de knappe jongen'. ''Waarom je van je oude school weg gegaan?'' vraagt hij met een cute glimlachje op het einde. ''euhmm, ze euh.. waruhh erg streng...'' stammel ik. Ik hoor een paar meisjes lachen. ''Ga maar een plekje zoeken Fleur en dan beginnen we met de les.'' zegt hij. ''Meneer ik heb nog geen boeken, die komen vandaag pas.'' zeg ik en kijk verlegen naar mijn schoenen. ''Ga dan maar naast Jai zitten en lees maar mee met hem.'' zegt hij en wijst naar een aziaat die achter Samuel zit. ''Heey'' zegt hij opgewekt. ''Hoi'' zeg ik verlegen terug en neem plaats op de stoel naast hem. ''Laat maar zitten jongens en meiden, we hebben een nieuw meisje in de klas. Jullie mogen deze les wat voor jullie zelf doen.'' zegt de docent. Samuel draait zich om richting mij en Jai, de jongen naast Samuel draait zich ook om. ''Hi'' zegt Samuel zwoel. ''ik ben Samuel, maar zeg maar gewoon Sam, en dit is Kaj.'' stelt hij hun beide voor. ''Hoi, ik ben Fleur.'' ''Normaal zijn we met zijn vijfen als clubje maar Cassius is naar de ortho en Dioni is ziek'' legt Jai uit. ''Oh, oke'' zeg ik en kijk naar buiten. Ik voel hun ogen naar mij kijken. ''woon je al lang in Amsterdam?'' vraagt Samuel. Ik kijk op en kijk recht in zijn mooie ogen. ''Nee pas ongeveer 2 jaar.'' ''Waar in Amsterdam woon je?'' vraagt hij veder. Na een uur hebben gepraat is de les afgelopen. We lopen met zijn alle naar de volgende les. Als de schooldag voor bij is sta ik nog even bij het fietsenhok met Casius te praten die halvewege de dag kwam. ''Mag ik anders je nummer?'' vraagt hij opeens. Ik kijk hem raar aan, hij heeft toch een vriendin? ''haha niet om te daten maar als vrienden, en als je vragen hebt over school of het rooster.'' ''o haha ja tuurlijk'' en ik geef zijn nummer. Dan fiets ik alleen naar huis. Denkend aan Samuel die naar één dag al een bijzondere jongen is.