1. Iskola választás

1.1K 54 6
                                    

Az egyik legfontosabb dolog ilyenkor, hogy megtaláld a számodra megfelelő iskolát. Érdemes minél előbb (mondjuk hetedik második félévben) elkezdeni nézni az iskolákat.
Iskolát választani nem is olyan könnyű, ahogyan azt néhányan gondolják. Nem úgy van, hogy megnézem, és akkor kész.

Gondold végig, hogy milyen iskolába akarsz menni (gimi vagy szakgimnázium/szakközépiskola) ; milyen szakra szeretnél jelentkezni.

Nézegesd a honlapokat, az iskola közösségi oldalát, kérdezz ismerősöktől, olvass a neten véleményeket.

Nézd meg a közeledben lévő iskolákat. Ha esetleg azok nem tetszenek, akkor nézd meg a környező városok iskoláit.

– Ha olyan iskolát választasz, ami nem a városban van, vagy messzebb van, akkor mindenképpen nézd meg, mivel és mennyi idő alatt tudsz odaérni. Jó, ha nem akkor derül ki, hogy két órát kell utaznod, mikor már felvettek.

– Az is fontos, hogy ne csak egy iskolát válassz. Szerintem az ideális 3-4 iskola, vagy ha nagyon ragaszkodsz egyhez, akkor azon belül is megjelölhetsz több szakot.

Menj el a nyílt napra, mert ha ott vagy, akkor látod belülről. Látod, milyen emberek járnak oda, milyenek a tanárok, milyen egy óra mondjuk egy adott szakon.
De az azért fontos, hogy tudd, a nyílt napon nem olyan egy óra, mint valójában. A tanárok próbálnak érdekesebb, játékos feladatokat adni a diákoknak.

Felvételizőknek Where stories live. Discover now