5. Szóbeli

540 40 7
                                    

A szóbeli általában minden helyen ugyanolyan, azonban ebben is lehetnek eltérések iskolánként.

Általában ha bemész, akkor általános dolgokról beszélgetnek veled. Érdeklődnek, melyik iskolából jössz, mit szeretsz csinálni szabadidődben, mit dolgoznak a szüleid, miért akarsz abba a suliba menni, stb., stb.

Vannak olyan iskolák, ahol ezek mellett mondjuk témakörök vannak, amik közül húzol és arról kell beszélni, de igazából ettől sem kell félni. Itt is lesznek általános kérdések rád vonatkozóan, csak itt mellette egy konkrét témáról is kell beszélni.
Főleg a véleményedre és arra kíváncsiak, mennyire tudsz ismeretlenekkel beszélgetni és hogy milyen képességeid vannak.

Ha például nyelvi előkészítős suliba szeretnél menni, akkor valószínűleg lesz az adott nyelven is egy szóbeli, ami miatt szintén nem kell idegeskedni, ugyanis ez sem nehéz.
Itt is ugyanúgy általános dolgokról beszélgetnek veled. Illetve nekem egy szöveget kellett elolvasom, aztán az alapján válaszolni a kérdésekre, valamint megnézni egy képet és elmondani, mit látok rajta.

Általában két tanár előtt van ez a vizsga és már nem tudom, mennyi idő lehet, de szerintem maximum egy fél óra, de lehet, hogy kevesebb.

Ha nem hívnak be titeket az első megjelölt suliba, akkor sincs semmi gond, ott van még az a másik vagy többi amit beírtál és remélhetőleg oda behívnak majd.

Mielőtt szóbelizni mentek és esetleg nagyon izgultok, kérjetek meg valakit, hogy beszéljen veletek ilyen témákról. Játszátok el, hogy ő a tanár, te pedig bemutatkozol neki, ő kérdezget, te válaszolsz. Ez talán valamennyire felkészít a vizsgára.

Ilyenkor nem kell nehéz témákra gondolni, tök átlagos, hétköznapi dolgokról beszélünk. Például:
-környezet védelem
-utolsó elolvasott/ kedvenc könyv
-kedvenc utazásod

És még sok ehhez hasonló, egyszerű dolog.

Tudom, nem sok dolog, de azért remélem, valamennyit ezek is segíteni fognak.

Felvételizőknek Donde viven las historias. Descúbrelo ahora