BAB 1👣

6.7K 169 18
                                    

"Irfan!!!! Zafriel!!!!Alex!!!!Joshua!!!!Darius!!!!Amir!!!!. Sni sekejap aku ade tugas untuk korang"

Apabila terdengar jeritan singa jantan mengaum tu, ke enam² anak buah nya yg tersayang jalan malas ke arahnya kerana mereka bru sahaja hendak berehat.... Apabila smpai di hadapan Dany, Zafriel menyapa bos nya bernama Dany x guna dn x handsome tu...

"Dany apahal panggil ni... Aku nak rehat gile... Bru nk lelap kau panggil... Pe citeee ni bro" kata Zafriel kepada dany sambil menguap dgn kerutan dahi

"Macam ni... Kau ingat x Rahim yang pnjam duit aku RM 500 000 tu? Hrni aku nk kutp hutang aku sebab dah lama bagi peluang kan. So petang ikut aku kita pegi rumah dia boleh?" Dany bertanya kepada anak buahnya smbil mengangkat kening.

"Bos dh ptg dh pun ni. Pukul 4 dh, bos ni krnapa? X betul ke? Skrg nk pegi bila ha?" Zafriel bertanya sambil menggaru kepala nya yg tidak gatal dan mengorek hidung ltk dkt Irfan. Selekeh kan? Muka je handsome perngai hampeh!!! Irfan geram dia tepuk belakang Zafriel dengan sekuat hati. Sampai tersungkur, Dany hanya melihat telatah banggang anak buahnya...

"Oi dah siap gaduh? Pegi siap kejap lagi gerak.... Zafriel panaskan kereta aku amik barng sekejap"

"Baik boss"

Selepas itu, merka pun gerak ke rumah Rahim. Selepas sejam perjalanan akhirnya sampai jugak, Dany kluar dri kereta dan mengetuk pintu. Maka terbuka lah pintu, Dany terkaku apabila melihat gadis di hadapan nya. Joshua menepuk bahu bos nya untuk menyedarkan bos nya itu.

"Bos! Kenapa? Diam je? Jatuh cinta ka bos... Huuuu" Joshua mengajuk² Dany dengan penuh gembira... Tunggu lah balasan kau kenekam Dany tu... Dany tersedar dari lamunan nya terus tersedar dan berdehem lalu membuat muka cool nya dan berkata.

"Ehem bapak kau ada?"

"Waalaikumsalam. Ayah x da lah encik. Nak saya pesan apa apa ke?"

"Aku tunggu sampai ayah kau balik. Aku nak masuk panas ni kau x bagi masuk aku masuk juga" Dany berkata begitu dengan muka mintk penampak author yang hot lagikan cntik ni...

.................

"Ehw geli gila. Author puji diri sendiri. Habis koyak spender dia" -Dany

"Ehh kau mangkuk! Sedap kau je ckp mcm tu. Dh lah aku nak smbung story"- author

"Author hati tisu. Bye jgk"

.........back to the story.............

"Errr masuk lah tapi pintu jngn tutup nnti jatuh fitnah plk sye buat air dlu ye tnggu lah ayah jap lagi balik " Selepas gadis itu habis berkata, dia terus pergi ke dapur membuat air.

Dalam 5 minit tiba² Rahim pulang dan terkelu lidah bila dia ternampak 6 orang lelaki bersut hitam yg sgt dikenali. Masa itu juga arissa dtg membawa sedulang air dan meminta izin untuk ke bilik nya. Mereka di ruang tamu mula bicara...

"Rahim, hutang aku bila nak bayar? Kau pkir aku x guna duit ke? Baik kau bayar sebelum aku ambil jari kau atau tangan kau skli" kata Dany dgn sedikit keras suaranya. Rahim agak terkejut dan berkata dengan suara getar²

"Aku belom ade duit lagi. Bagilah aku masa lagi tolonglah" Rayu rahim

"Lama aku bagi kau masa. Aku nak sekarang kalau x kau boleh je x bayar hutang aku tapi kau yg akan dapat duit" Dany berkata kepada rahim sambil membetulkan rambutnya

"Apa tu? Boleh aku tau? "

"Macam ni rahim, kau ada anak perempuan. Kau bagi aku, dan aku bagi kau 20 ribu dn hutang kau selesai. Setuju?" Dany meminta kepastian. Tapi rahim mcm teragak² melepas kan anak nya kepada Dany

"Ermm ok bawak lah dia. Tapi jangan apa² kan dia. Halalkan dia takut nnti datang fitnah bila tnggal serumah dengan korng" kata rahim dengan tertunduk

"Ok deal ni 20 ribu kau. Panggil anak kau kemas baju masuk kreta skrg" Arah Dany

"Arissa... Kemas baju kamu smua masuk bag ikut diorng ni ye!!!"

Arissa kluar dgn tergesa dn bertanya

"Kenapa ayah? Kenapa kena ikut diorng?"

"Diorng akan jaga kamu lepas ni. Ayah x jaga kamu. Dah jngn banyak tanya kemas baju ikut diorng skrg kemas cpt"

Setelah berkta begitu arissa pun kemas baju dn ikut Dany ke kereta. Rahim memangis kerana terpaksa melepas kan anak nya.... Setelah itu mereka pn pulang ke rumah Dany arissa hanya diam di dalam kereta...

BERSAMBUNG GUYS😰

JIKA ADA TYPO TEGUR.

VOTE AND COMENT. K THANKS

The Cool Mafia My HusbandWhere stories live. Discover now