"Trinng!"
De wekker gaat, chagerijnig gooit Tessa hem weg, hij beland tegen de kast en valt in duizenden stukjes op de grond.
"Bah!"Gromt ze.
Ze hoort haar moeder al de trap op stormen, en binnen no-time staat ze in de deur opening.
"Tessa, in hemelsnaam! wat was dat voor lawaai?"
Tessa wijst naar de kapotgegooide wekker en snauwt dan; "Mam, ik heb privacy nodig! Jezus laat me met rust."
Beledigd kijkt haar moeder haar aan.
"Jonge dame, je hebt geluk dat je vader er nu niet is!", boos loopt ze weg.
Tessa kruipt uit bed, ze verliest bijna haar evenwicht.
Ze houd haar hoofd vast, "Papa is weer veel te ver gegaan gisteravond!"
Ze kijkt in de spiegel, ze ziet een opgezwollen, blauw oog.
"Oh nee! zo kan ik echt niet naar school!"
Ze doet foundation op, Je ziet het nogsteeds.
Ze stormt naar beneden en kijkt kwaad naar haar moeder.
"Waarom heb je papa dit laten doen, Waarom bescherm je me niet?!
Je bent mijn moeder!!"
Schreeuwt ze naar haar moeder terwijl ze naar haar oog wijst.
Haar moeder kijkt geschrokken op van de tv, Ze staat op en loopt woedend naar haar dochter toe.
Hoe dichterbij haar moeder komt, hoe minder zelfvertouwen Tessa heeft.
"Mam.. zo bedoelde ik het niet, Sorry!" piept ze.
Maar ze kan niet knipperen met haar ogen, of ze heeft de eerste klap van vandaag al te pakken.
Ze maakt zichelf klein en probeert te smeken voor niet nog meer klappen.
Gelukkig schreeuwt haar moeder dat ze naar haar kamer moet gaan, dat doet ze dan ook.
-------------------------------------------------
Heei, met 3 positieve reacties ga ik verder!
-------------------------------------------------
Tessa sluipt de trap af met de hoop dat haar moeder haar niet hoort.
Als ze beneden is aangekomen luisterd ze door de deur tegen wie haar moeder aan het praten is, ze moet wel aan de telefoon zijn want ze is alleen..
"Ja, ze was heel brutaal..Nee ik heb haar niet gestraft, uhuh.. Ja is goed.
oke tot vanmiddag lieverd"
Shit! haar moeder heeft verteld over haar grote mond tegen haar vader!
Ze sluipt naar de deur maar voordat ze de deurknop aanraakt zwaait de deur achter naar open, haar moeder staat woedend in de deuropening.
"M..M.. mama, uhh" Tessa weet niet wat ze moet zeggen.
"Waar ga je heen?" schreeuwt ze.
Tessa loopt voor haar veiligheid een paar stapjes achteruit.
"eh.. Naar school, dat weet je toch?"
"Volgensmij is het jouw taak om de grond te dweilen en af te wassen, dat doe je eerst maar!" Snauwt ze en ze loopt terug naar de woonkamer.
Tessa kijkt naar het 'klusjesbord'
Maandag: Afwas, Tessa. Wc schoonmaken, Tessa. Koken, Tessa. Grond dweilen, Tessa..
En zo ging het wel de hele week door.
Op vrijdag en zaterdag hoefde ze niet te koken, want dan waren haar ouders naar een bingo avond.. en het was niet belangrijk dat Tessa ook moest eten.
Met tegenzin loopt ze de woonkamer in, pakt een afwasborstel en begint de volle vaat af te wassen.
Hoe kunnen hier zo verschrikkelijk veel borden staan?
Tessa heeft gisteren alleen een blikje soep warmgemaakt en opgegeten, toen haar ouders wegwaren.
na een lange tijd loopt ze naar de bank waar haar moeder als een zombie tv zit te kijken, als Tessa voor haar staat maakt ze een snelle beweging met haar hand als teken dat ze voor haar beeld staat.
Tessa rolt met haar ogen en ze loopt naar de gang, dan maar niet zeggen dat ze klaar is.
--------------------------------------
Bedankt alle lezers! ik heb al 1 stem! ik ga verder als ik 3 stemmen heb en nog 2 positieve reacties
JE LEEST
Kappen!
Teen FictionTessa is 15 jaar. Haar ouders slaan haar en ze is ook al niet echt populair. Daarnaast ontmoet ze ook nog een heel verkeerd vriendje, Die haar al de aandacht geeft die ze mist.