Duygu Asena

45 25 8
                                    

Gerçekten artık kendimize gelmemiz gerek . Son zamanlarda azalması gerekirken dahada artan kadına şiddet- istismar- cinsel saldırılar içler acısı. Artık öyle bir dereceye geldikki...

Ben feminist bir kadın olarak hep var olmasına rağmen günümüzde dahada artan kadına şiddete karşıyım!

Daha önce adını belki duymuşsunuzdur Duyğu Asena'nın. Bilmeyenlere anlatalım:

Kişiliğinden vazgeçip dişiliğini kullanan kadınlara kendi ayaklarının üzerinde durmayı. Kişiliğin vücut ölçüleriyle değil, kişilikle kazanıldığını gösteren bir kadın: DUYĞU ASENA!

Özel yaşamı nedeniyle işine son verilen ilk gazeteci olarak adı tarihe geçti.

Bayan arkadaşlarımla karşılaştığım zaman, onlara hep şunu anlatmak istiyorum, beceremiyorum, sözcüklerim yetersiz kalıyor.

Güçlü olmalısınız, kendi gücünüze inanmalı ama gerçekten güçlü olmak için çabalamalısınız.

Bu cümleler Duygu Asena'nın "Kadının Adı Yok" kitabına ait.

Duygu Asena... Farklı pek çok kişiye "Duygu Asena kimdir?" diye sorulsa soru sorulan kişiler kadar çeşitli cevaplar da alınırdı bence. Kimi feminist, kimi aktivist, kimi eşitlikçi vb. Aslında Duygu Asena'nın kitaplarını okudukça ve biraz da merak edip yaşamını araştırdıkça onun hepsi olduğunu anlamak çok kolaydır, feminist, aktivist, hak savunucusu, eşitlikçi..

Asena'nın varlığını hissediyurum kimi zaman çok yoğun kimi zaman daha az ama hep vardı, hep aramızdaydı. En azından ben hissettim bunu şiddetli şekilde.

Son bir kaç gündür haberleri izleyen kişiler durumun nasıl bir ciddiyet aldığını anlar. Sonuçta ben bir kez daha anladım ki Türkiye'de gerçekten kadın olmanın, kadın olarak yaşamanın inanılmaz bir zorluğu var ve bu zorluk her geçen gün daha da artıyor. Haberler esnasında aklıma bir soru geldi "Acaba Duygu Asena bugün yaşasaydı nasıl hissederdi, ne düşünürdü ve geleceğe dair bir umudu olur muydu?"

Duygu Asena bu ülke için büyük bir insandı ve bizler onun değerini yeterince bilemedik, anlamadık ya da anlamak istemedik, öylesi kolay geldi.Ne kadar da güzel bir insanmış, kadınmış o.

Zeynep Oral'ın Asena hakkında söylediği onca şeyden aklıma mıh gibi kazınan tek bir cümle var o da "Duygu sadece kadınların değil, haksızlığa uğramış, gölgede kalmış, sömürgeye maruz kalan herkesi savundu." cümlesidir. Aslında ne kadar zor bir şeyi başarmış o, sadece tek bir şeyi savunup onun için mücadele etmemiş. Birden fazla sorunla ilgilenip, uğraşmış dolayısıyla mücadele kat sayısı artmış fakat o hiç yılmamış, hep çabalamış, uğraşmış çünkü bu sorunları çözeceğine inanmış büyük çoğunlukla başarmış da bunu. Ne kadar takdire şayan, ne kadar ibretlik, ne kadar umutlu ve güçlü...

Şimdi bunları yazarken bir kez daha hayran oldum Duygu Asena'ya kararlılığından, mücadelesinden, yılmaz gücünden dolayı. Evet o şu anda fiziksel olarak aramızda olmayabilir fakat umuduyla, enerjisiyle, mücadele yolu ve kararlı duruşuyla hep aramızda ve biz insanlara hep yol gösteriyor ve bize hep ışık oluyor.

Ben bu gün sadece bir Duygu Asena değil binlerce Duygu Asena görmek istiyorum. Bu isteğimi ise önce kendimde uygulayarak diğer kadınlarımızadan da bekliyorum.

Artık kendimize gelip kendimize ve etrafımıza çeki düzen vermeliyiz... Belki değişim için geç kaldık, farkındayım ve buyüzden artık değişimi başlatmalıyız.

Not: Değişime ilk önce kendinizden başlayın.

"Kendini dünya kadar değerli zannederlere kısa bir not; dünya beş para etmiyo!.."
                                                                ~Necip Fazıl Kısakürek~
                                                              ~Her şey dahil 476 kelime~

Herşeye Rağmen Ayaktayım(Askıda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin