Bab 1

18 0 0
                                    

Hyosang seorng remaja 18 tahun yg masih bersekolah di International Highschool. One day dia di takdirkan berjumpa dengan artis aka actor hsndsome di korea, Ji chang wook. Pertemuan mereka x di jangka, hyosang tidak sengaja terlanggar kereta changwook dia mahu segera sampai ke sekolah nya kerana dia dah lambat. Akan tetapi chang wook menahan nya supaya tidak pergi.

"Hello girl, kau dah langgar kereta aku ni. Bayar lah apa tercegat lagi aku dh lambat nak shooting ni"

"Im so sorry sir. Saya betul² dah terlambat ni nk masuk class, please lepaskan saya dulu. Encik ambil no fhone sye, waktu saya habis class pkul 12 tgh hari. Encik boleh call saya dan saya dtg ye sekrng saya lambat ni, saya pergi dulu dn no fhone sye 01********. Ok saya pegi dlu encik"

Hyosang berlari meninggalkan changwook. Tanpa hyosan sedar dompetnya terjatuh bersebelahan kereta changwook. Changwook mengambil dan menyimpn sambil tersenyum dn tersengih bagai kerang busuk... ("Haih comel budak tu. Eysh ape kau ni changwook. Kau dh lambat nk shooting. Haih") changwook pun memandu dengan laju sebab lambat...

Buat pertama kalinya Kim Hyosang terlambat ke sekolah guys, plus lambat msuk class... Hyosang mengetuk pintu class nya dn meminta maaf kepada gurunya Mr Jeon Jungkook guru bahasa melayu. K geys ank jeon ajar bm guys. Mr Jeon memaafkan kesalah hyosang sevab bru first time kan....Selepas itu mr jeon mengajar seperti biasa....

Sedang mr jeon jungkook mengajar, hyosang dapat satu mesej dri number tidak dikenali geys😂😂😂 hyosang melihat chet itu...

.................................. ???:dtg di syarikat JC holding. Aku nak bincang psl tdi

...................................

Hyosang mengeluh. Kenapa lah dia pergi terlanggar kereta anak usahawan berjaya ni. Haiyhg mampuih ler.... Hyosang tidak membalas nya tetapi dia menumpukan pelajarannya.

Pada waktu rehat, hyosang menyeluk bag nya untuk mengambil dompetnya. Tetapi tidak jumpa, hyosang mulai cuak, sebab dompet dia hilang so maknanya x makan dn pegi JC holding jalan kaki kan? Huish so bad today huuu...

(Skip waktu balik dri sekolah huuu😂👣👣)

Hyosang berjalan dan jalan lalu berjalan dan terjalan lalu dis pun jalan, hehehe gurau! Dalam stu jam 10 min je hyosang smpai di JC holding. Bila di tnya "ofice ji changwook tingkat berapa" diktanya tingkat 13. Mampuih nasib ada lif kalau x huu mati. Setelah sampai hyosang pergi ke arah counter dn berkata.

"Ermm miss boleh saya jumpa Ceo Ji?"

"Boleh tnggu sebentar ye cik"

"Baik lah saya tunggu"

Miss tu menekan butang interkom dn berkata...

"Ceo Ji ada org nak jumpa. Dia perempuan berbaju sekolah International Highschool"

"Oh ok. Suruh dia masuk"

"Baik Ceo Ji"

Butang interkom di matikan dan miss tu pun brrkata

"Cik masuk lah. Ceo Ji suruh"

"Oh ok khamsahamida"

"Nae"

Hyosang pun terus jalan mencari bilik yg tertera nama CEO JC HOLDING dlm brpe minit jumpa juga hyosang mengetuk pintu dan kedengaran suara changwook menyuruh nya masuk...


BERSAMBUNG-_-#👣

My K Idol HusbandWhere stories live. Discover now