DD Intro

564 62 25
                                    

Hari yang cerah menyinari dunia , dan terlihatlah sebuah rumah yang megah berdiri di sebuah tapak perumahan .

Di tengah-tengah meja di ruang tamu rumah itu , terletaknya satu bingkai gambar yang dihiasi foto dimana ada tujuh orang lelaki yang gembira tersenyum memandang kamera .

Berbalik kepada realiti , tujuh lelaki itu semuanya duduk di ruang tamu yang sama . Suasana amatlah sunyi , tiada sesiapa pun yang bersuara di antara tujuh lelaki bersahabat bak keluarga itu .

Ada yang mengelamun , ada yang termenung dengan fikiran yang kosong .

Namjoon yang duduk di antara Seokjin dan Hoseok melihat kiri dan kanannya .

" Sedia ? " soal Namjoon dengan nada suara yang serius . Semua lelaki yang duduk di situ mengangguk faham .

Hembusan nafas dilepaskan Namjoon lalu sehelai kertas atas meja di hadapannya dicapai .

" Jom kita mulakan .. "

Kertas yang tertulis 'Peraturan di DALBANG Dorm' itu Namjoon tayangkan kepada enam lelaki di sekelilingnya .

" Simbiosis . Ia bermaksud untuk kongsi sesuatu dengan yang lain .. "

" Eh hey, skip skip!! " potong Seokjin pada Namjoon yang belum sempat menghabiskan ayatnya .

" Kitorang tahulah maksudnya dekat dalam kamus.. " tambah lelaki berbahu lebar itu lagi manakala Namjoon sudah pandangnya dengan wajah blurnya.

" Betul tu!! " sokong Taehyung dan Jimin yang duduk di sebelah kanan Seokjin .

" Kenapa kita dekat sini sebenarnya? " soal Yoongi yang masih lagi keliru dengan apa yang terjadi .

" Kita dah cakap pasal benda ni semalam . Benda ni tak macam apa yang kita nak.. jadi kita perlukan peraturan ." ujar Jungkook pada Yoongi yang duduk di sebelahnya .

" Kita perlukannya- " kata Hoseok lalu dihentaknya meja di tengah antara mereka semua duduk itu dengan semangat .

BBAMMM

" Kita memang perlukan peraturan !! " ujar Hoseok dan memandang rakan-rakannya dengan pandangan yang serius .

Manakala enam lelaki itu pula membiarkan Hoseok sendirian dengan mendiamkan diri mereka . Jadinya hambarlah suasana .

Arkkk Arkkk Arkkk

Hoseok dipandang mereka semua dan bunyi burung gagak menjadi BGM pada waktu itu .

" Korang semua tak patut buat macam tu- " sambung Hoseok dengan suara yang perlahan .

" Macam ni , korang kenalah letak kasut dekat dalam rak.. mana boleh macam ni tiap-tiap hari kasut bersepah.. " bebel Seokjin pada rakan-rakannya .

" Hah kau , taknak ke bersihkan sampah dalam bilik aku tu ? " soal Jimin pada Taehyung dan mengendahkan bebelan Seokjin yang masih belum habis dibebelkan dari bibir tebal lelaki itu .

" Tu bukan sampahlah !! " bidas Taehyung .

" Selalu sangat kau buang sampah dalam bilik aku- "

" Yah , aku bagi kau barang mahal tau !! "

Suasana menjadi bising dengan bebelan Seokjin dan masing-masing yang berperang mulut tentang apa yang berlaku di dorm mereka itu .

" Masukkan kasut kau dulu dalam rak !! " marah Seokjin yang belum pernah nak habis bebelan dia .

" Biarlah keadaan jadi bersih sikit ! " Hoseok pula berkata lalu Namjoon yang duduk di tengah dua lelaki itu ditambah lagi suara-suara yang bingit menjerit dan menghentak meja di ruang tamu itu .

" YAHHH SENYAPLAH!! "

Selesai meja dihentak , semua diam . Keadaan yang huru-hara seketika tadi menjadi hening .

" Dah dah dah . Jadi sekarang jom kita kemukakan idea untuk peraturan kat dalam dorm ni .. " kata Namjoon pada rakan rakannya yang senyap memandang lelaki itu .







TBC

HAHAHAHA ini jeo memang ikut betul-betul drama BTS DALBANG Dorm tu . Cumanya dalam versi story description di Wattpad + malay ver .

Siapa yang dah tengok tu mesti faham .. yang belum tengok tu tengoklah .😂

BTS ✔ DALBANG DORM.Where stories live. Discover now