DD - Peraturan 3

233 47 20
                                    

3. Bawa barang yang diperlukan sahaja .

" Yahhh penari yang hebat . " puji Hoseok .

Di ruang tamu itu kini terduduknya Yoongi , Hoseok dan Jimin yang terbaring atas kusyen masing-masing sedang rancak menonton BTS (방탄소년단) - IDOL di kaca televisyen .

" Macam tulah kau menari , macam J-Hope . Bam ! " sambungnya lagi .

Tatkala itu juga Jungkook memasuki rumah besar lelaki bertujuh itu sambil memegang sebuah vakum dari pintu belakang rumah .

" Saya dah balik . " ujar Jungkook berlari anak memasuki ruang tamu sementara itu Hoseok sudah berpaling kearah lelaki itu .

" Ohhh kau kat sini . Tapi kenapa kau datang dari pintu belakang ? " soal Hoseok sambil memerhati Jungkook yang hanya berjalan terus menaiki tangga ke tingkat atas .

Jimin yang dengan selesanya terbaring di atas kusyen hanya memerhati dan Yoongi pula fokusnya tepat ke arah kaca televisyen .

" Apa yang dia pegang tu ? " soal Jimin menghantar kepergian Jungkook dengan pandangannya dan kembali meneruskan tontonannya .

" Dia ada bawa sesuatu ke ? " soalan Jimin tadi berbalas soalan dari Yoongi .

Jimin hanya berdehem , membalas soalan Yoongi .

Akan tetapi bukan itu sahaja yang Jungkook sibuk membawa barang masuk ke dalam rumah .

Kemudiannya Jungkook bawa kepala patung BT21 Cooky , lalu di hadapan tiga manusia di ruang tamu dan naik ke tingkat atas .

Selepas itu Jungkook bawa komputer riba .

Dan selepas itu Jungkook bawa Seokjin yang dipikul atas bahu ke tingkat atas .











" Auchhh berat gila . Aigoo yah - " keluh Jungkook masih lagi memikul Seokjin di atas bahu kanannya menuju ke bilik stor di tingkat atas .

" Aigoo - "

" Jungkook ah . " panggil Taehyung dari belakang yang terlihat Jungkook memikul Seokjin ke dalam bilik stor .

" Ya ? "

" Kau buat apa ? " soal Taehyung sambil sama-sama juga melangkah masuk ke dalam bilik stor , melihat Jungkook yang sudah meletakkan Seokjin di atas sebuah kerusi dalam bilik itu .

" Kau buat apa ? "

" Dia duduk kat luar jadi aku bawa dia masuk ke sini . " jawab Jungkook dan melepaskan keluhan berat dengan senyuman terukir dibibirnya .

" Ah berat - " keluh Jungkook lalu keluar dari bilik itu .

Taehyung yang masih lagi keliru dengan segalanya hanya kerap melontarkan soalan .

" Kenapa kau ada dekat luar ? Mana kau nak pergi ? " soal Taehyung pada Seokjin lalu pada Jungkook yang sudah melangkah keluar .

" Kemana tu ? " soal Taehyung beralih pada Seokjin yang sudah terduduk atas kerusi dengan kakinya yang disilangkan . Jari menyentuh dagu .

" Entahlah . "

" Wah . Apa semua ni ? " soal Taehyung masih lagi keliru .

Lepas tu Jungkook datang semula dengan menarik sebuah tilam putih yang besar masuk ke dalam stor .

Terkejut Taehyung dan Seokjin melihatnya .

" Apa benda tu ? "

" Yae ?! "

Jungkook yang bersungguh-sungguhnya menarik tilam besar tu secara automatiknya menghentikan pergerakan beliau .

" Apa lagi tu ? " soal Taehyung .

Jungkook hanya memandang Seokjin dan Taehyung dengan pandangan yang kosong .

" Apa dia ? " soal Jungkook pada Taehyung yang sudah memandang tilam putih itu dan Jungkook satu-satu dengan pandangan yang seakan tak percaya .

Manakala Seokjin dah geleng kepala .




































-

" WHAAAAUUUU !! " jerit Hoseok .

" Setuju . " tambah lelaki itu lagi dengan nada yang berubah serius .

" Okay . " ujar Namjoon dan menepuk tangannya .

" Aku rasa ni semua pun ... "

" Dah cukup rasanya - "

DING DONG DING DONG

Bunyi loceng rumah kuat didengari oleh tujuh lelaki itu yang terkejut .

" Apa dia ? " soal Jungkook terkejut .

" ITU AYAM !!! " jerit Taehyung dengan riangnya berlari ke arah pintu .

" Aku yang order . Kita semua belum makan tengah hari lagi .. " ujar Yoongi dengan senyuman di bibir .

" Whaaaaaaoooooww !! " jerit Jimin dengan gembira berlari ke arah pintu .

" WUHUUU YAYAYA "

" WAHHHHH "

Kemudiannya Jungkook , Yoongi , Seokjin dan Hoseok sudah ikut berlari ke pintu rumah untuk menyambut kedatangan ayam goreng .

" Yah , jadinya .. ah lupakan jelah , AYAM !!!!!! " jerit Namjoon , orang terakhir yang seterusnya berlari ke pintu nak ambil ayam dengan comel .

TBC

BTS ✔ DALBANG DORM.Where stories live. Discover now