II

2 0 0
                                    

Kesti vain pari tuntia, kun kaikki jo tiesivät uusimmasta uutisesta joka kulki nimellä "uuden hevosen salaisuus paljastui". Asiaa ei auttanut se, että yksi vuokralainen, Emily Starblake, oli kuuluisan toimittajan Sandy Starblaken tytär. Ja kuinka ollakkaan, Emily oli – tietysti! - Andrean arkkivihollinen. Andrea olisi voinut jo tässä kohdassa lyödä kahdesta tonnista vetoa, että seuraavassa Nelijalkaisten Juorut -lehdessä komeilisi suuri kuva Aidosta ja suurin tikkukirjaimin kirjoitettu otsikko.. SKANDAALI: SYÖPÄÄ SAIRASTAVA AITO ON MYYTY UUTEEN KOTIIN! ..ja piiiitkä teksti siitä, kuinka kaikki on tapahtunut – miten Aito myytiin, kenelle, milloin, miksi, miten... Nelijalkaisten juorut -lehti on tunnettu juuri siitä, ettei vain halvin tieto kelpaa. Toimittajat saavat etsiä vaikka vuosia joitain tietoja, jos ne jäävät puuttumaan. Artikkelin pitäisi vastata ainakin 50 kysymykseen.
Huh huh, sentään Paul ei ole töissä siellä! Andrea ajatteli.
Siinä samassa Emily tulla tupsahti viereeni.
-No, millaista on omistaa syöpäkaakki? Hän kysyi ivallisesti.
-Tämä ei kuulu sinulle! Andrea tiuskaisi ja mulkoili tyttöä mulkoilemasta päästyään.
-Eheei, hän nauraa kihersi. -Taitaapa kuulua oikein paljonkin!
-Miten niin? Andrea huudahti ja alkoi jo punoittaa kiukusta.
-Älä jaksa Ankka, Emily vastasi kuivasti. -Tehään kompromissi. Sä vastaat mun kysymyksiin ja mä jätän sut rauhaan. Okei?
-ÄLÄ NIMITTELE MUA ANKAKSI! Andrea mylvi. -JA PIDÄ KYSYMYKSES OMANA TIETONAS! Andrea purkasi oikein kunnolla raivoaan, mutta Emily ei näyttänyt piittaavan siitä pätkän vertaa.
-Olisit kiltti edes tämän kerran, Emily anoi ja väläytti koiranpentuilmeensä.
-Hmm.. Andrea näytteli miettiväistä. -Mitä aikoisit minulta kysyä?
-Eenpäs kerro, Emily napsutti sormiaan. -Kerron vasta silloin, kun annat minulle luvan kertoa, Emily jatkoi tyynesti. Andrean sisällä kiehui.
-***** *******, Andrea sylkäisi päin Emilyn naamaa.
-Kato peiliin, Andrea, kato peiliin, Emily kuiskasi. -Kuka tässä kusipää on? Se, joka ei vastaa, tietenkin. Vastaisit nyt niin päästäisiin asiaan.
-Teetkö tästä artikkelin Nelijalkaisiin? Andrea yritti onkia tietoja.
-Ofcourse, Emily nauroi pilkallisesti. -Ofcourse.
-Minkälaisen artikkelin teet? Kerrotko kaiken?
-Nooh.. ensinnäkin en minä sitä tee vaan Sandy. Ja toiseksi: pilailetko? Tietysti kerron! Nelijalkaisten juorut ei ole joka tahon halpislehti, Emily vastasi poissaolevasti ja tutkaili kynsiään. Täydellisiä kynsiään, johon on levitetty täydellinen lakkakerros täydellisellä Lumene kynsilakalla joka on ostettu täydellisestä meikkikaupasta joka myy vain täydellistä tavaraa. Emilyssä ei sitten ollut yhtään mitään epätäydellistä!
-No ei sitten, Andrea hymähti ja laittoi kädet puuskaan. Hän kääntyi lähteäkseen.
-Okei, ei sitten. Passaa mulle, Emily vastasi kylmän tyynellä äänellään. -Kyllä minä ne tiedot ennemmin tai myöhemmin vielä ongin, ole huoletta, hän kuiskasi Andrean perään.

"Kyllä minä ne tiedot enemmin tai myöhemmin vielä ongin, ole huoletta" Emilyn salaperäiset sanat soivat Andrean päässä koko loppupäivän.

Hän ei antaisi sen tapahtua, ei takuulla antaisi.

AitoWhere stories live. Discover now