Chapter 3

48 6 0
                                    

"Ish!Budak tak guna tu selalu wat Ojisan masuk hospital ni balik!Kamu,Nako jangan dekat dengan budak tu!"Pesan Ojisan dengan nada separuh sedih dan separuh bengang.Tangannya digenggam.Gaya macam nak bertumbuk pon ada.

"Ha?Ape yang budak tu buat dekat Ojisan?!"Bentakku apabila mendengar luahan Ojisanku tadi.Muka Ojisan berubah.Tersengih-sengih kerang."Hehe..Ojisan senyap-senyap keluar hospital.."

Mukaku berubah blur."Ojisan nak buat apa keluar?Kan Ojisan sakit?Tunggu la Ojisan sembuh dulu baru la boleh keluar.Faham?"Kataku sambil membetulkan katil."Ha..yelah..yelah."Kata Ojisan pasrah lalu meminum segelas air kosong.

"Ojisan kenal ke dia?"Tanyaku.Tadi kan dia halau aku.Nama dia pon aku tak tau.Tak de adab betul!

"Ojisan tak kenal sangat..Tapi Ojisan dengar dia orang Korea."Kata Ojisan sambil megusap dagu beberapa kali."Tapi kenapa dia duduk kat sini?Hospital ni dahla kecik je.Dekat dalam kampung pulak..Line pon takde...uhuk"Aku mengeluh perlahan.

Habis followers aku dah lama tunggu aku update.Uish!Bukan selalu nak riak kan?Tak baik Nako..Tak baik.

"Mana la Ojisan nak tau,ish kamu ni"Kata Ojisan dengan ketawa dihujungnya."Ish,dah la..kamu pergi balik.Dah nak malam ni.Kesian pulak dekat Baba(nenek) kamu tu."Kata Ojisan.

"Hai!Bye-bye Jiji-san!Esok Nako datang lagi ye!"Ucapku dengan senyuman terukir di bibir.Aku melambai ke arah Ojisan lalu keluar dari bilik.Pintu ditutup rapat.Ojisan hanya memandang dengan membalas senyumanku.

"Haih..Aku kene tidur sorang-sorang lagi la ni.."Rengek Ojisan sorang-sorang."NAK BALIK!"


BERSAMBUNG

Oppa!Ganbate!《LMH》 Where stories live. Discover now