"Nama aku Min Ho. 17" Kata Min Ho sambil memandang ke arah ku. "Tu umur awak kat Korea ek?" Tanya ku. Min Ho mengangguk kecil. "Ouh..maknanya umur awak kat sini 16 lah. Min Ho sunbaenim..." Ucapku dengan tahan gelak. Dengar macam kelakar pulak bila panggil dia 'senior'. Cakap je senior tapi perangai macam budak kecil! Nyampah aku. Dia memandang ku dengan muka menyampah dia. Selimutnya ditarik menyelubungi seluruh tubuhnya.
Sempat itu juga dia berkata, "Daripada kau panggil aku 'sunbaenim' baik kau panggil aku 'oppa'. Baru betul." Mukaku panas. Tapi dengar macam lagi kelakar pon ada. Aku tahan gelak tapi akhirnya gelak ku terburai juga. Dia yang berada di dalam selimut, mengambil bantal yang berada di kepalanya lalu dilekapkan di telinganya. "Diamlah..." Katanya dengan nada tegas. Boleh nampak dia tengah malu. "Saya keluar dulu ya, Oppa! PFTTT!!" Ucapku dengan lantang dan ketawa dihujungnya. Aq bergerak keluar.
"Woi! Diamlah!" Bentak Min Ho sambil membaling bantal ke arah ku. Tapi tidak kena. Aku pusing ke belakang sambil menjelir lidah. "YAH!!!" Jerit Min Ho. Aku berlari meninggalkan bilik lelaki itu. Daripada aku duduk kat situ baik aku pergi bilik Ojisan. Karang tak pasal-pasal aku mati nanti kena bantai.
Min Ho POV
"Aishh..Tu lah cakap tak pakai otak. Kan dah kena bahan!" Bebel ku sesorang sambil mengutip bantal yang di balingnya tadi dia atas lantai. Aku meraup muka ku kasar. Begitu juga dengan rambut ku. Muka dan telinga ku berasa panas dan naik merah. "Argh!" Jeritku perlahan lalu menutup mukaku dengan bantal.
End Min Ho POV
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Aku memandang lemah telefon pintarku yang berjenama I Phone 7. Aih.. Bosan juga duduk dekat sini. Apa semua kemudahan tak ada. Telefon itu disimpan semula di dalam poket seluarku.
Ojisan yang sedang tidur di atas katil dipandang. Senyuman tips terselit di bibirku. Nyenyak juga Ojisan ni tidur.
Tiba-tiba, fikiranku terlintas untuk pergi ke bilik mamat poyo tu. Senyuman sinis terukir. Tak sabar nak kacau dia. Tapi.. Kerja sekolah aku tak siap lagi ni.. Aishh! Bawak je la.
Mataku mengalih ke arah Ojisan. "Ojisan, Nako pergi dulu ye! nanti Nako datang balik. Bye-bye" Bisik ku di telinga Ojisan. Dahinya dicium lembut. Barang-barangku dibawa sekali. Pintu bilik wad itu ditutup rapat. Kaki ku pantas melangkah pergi ke bilik mamat poyo itu. Ops! Silap! Bilik Min Ho Sunbaenim! Hahahahahaha! Desis hati jahat ku.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
'Min Ho sunbaenim! Adik awak yang paling cute sudah datang!!' Jeritku sambil pintu biliknya dikuak secara tiba-tiba.
"Ejen Ali teretet tet tet"
"Woi! Pakai lah Iris tu la Ali! Baik aku je yang pakai Iris tu!"
Aku melonggo luas. Apakah?! Dia layan kartun rupanya! Sah budak kecil! Kaki ku melangkah ke arahnya. Remote control televisyen itu aku ambil lalu menekan punat 'tutup'. Min Ho terkejut dengan tindakanku. Tambahan pulak dia tidak sedar akan kehadiran aku di situ tadi.
"Woi! Bagi lah balik remote tu! Aku nak tengok Ejen Ali ni!" Min Ho merampas remote itu tapi terbatas dengan kepantasaan tangan ku. Heh! Ni Nako lah bruh!
"Heh..Muka hensem tapi kaki tengok kartun. pftt" Bisik ku tapi Min Ho dapat dengar dengan jelas.
"Apa kau cakap?"
"Tak ada apa-apa..Pftt"Min Ho menjeling. Aku cucuk kang minah ni. Nasib je...haih...
"Ni datang bilik aku ni kenapa? Rindu aku ke??" Tak sangka minah ni rindu aku. Fufufufu.
Muka nak muntah aku pamerkan. "Eiiyu! Tolonglah! Daripada aku rindu kau,baik aku rindu doktor hensem yang rawat kau tu" Aku tersengih-sengih kerang wangi macam bau perfume Enchanteur.
"Heh! Laki orang jugak kau nak ambil. Aku ni?" Dah datang dah muka kesian dia.. Aku tau la kau cute tapi jangan lah buat aku macam ni!
"Dah dah...Aku datang sini sebab aku nak buat kerja sekolah aku. Dekat bilik Ojisan boring. Tak best. At least kau ada kat sini boleh lah ajarkan aku. Kan?" Terang ku. Buku yang aku bawa tadi diletakkan di atas meja. Aku membelek muka surat buku itu dengan tekun.
"Ouh...Tapi kan...Aku dah lama tak pergi sekolah. So..Banyak aku miss" Nada Min Ho jadi sedih.
"NANI??!! HUWAHH SYOK GILA!"
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
Oppa!Ganbate!《LMH》
FanfictionCuti musim panas tahun lepas...Akan aku ingat kesemuanya kisah antara kita selamanya.Kalau aku dapat jumpa kau lgi,adakah aku akan gembira?atau..sedih? Yabuki Nako.Anak kacukan Korea-Jepun sangat ceria dan cemerkap 'clumsy'.Pada cuti musim panas tah...