wafiq berjumpa sarah di kelasnya kerana cik hadirah Itshadiey iaitu guru kelas 3 othman meminta memanggil sarah untuk berbincang sesuatu dengan sarah.Lalu iman pergi ke kelas 3 othman untuk memanggil gadis idamannya itu, sarah.
Di kelas 3othman:
"Boleh ,saya berjumpa dengan Nur Fariha Maisarah"kata Iman wafiq.
Kawan2 sarah amat terkejut apabila iman memanggil nama sarah .Meraka berasa hairan apabila iman memanggil sarah, ketika itu sarah dan aireen berada di koperasi untuk membeli makanan .Iman pergi dari situ dan pergi ke arah cik hadirah.
S
K
I
P
Ketika sarah dan aireen masuk ke kelas , ecah dan lina memberitahunya tentang perkara tersebut.Sarah amat gembira apabila pujaan hatinya itu memanggil namanya. Melompat -lompat dia di dalam kelas.ketika itu syah iaitu syahrizal a'asyah yg dulu pernah menyukai sarah dan ecah gelak melihat telatah crush nya itu.Ecah yg melihat syah yang tergelak melihat sarah juga berasa geli hati kerana telatah rakan rakannya itu tadi.
S
K
I
P
Semasa waktu kelas matematik selesai ,cik hadirah memanggil sarah . Lalu sarah menuju ka arah gurunya itu.Pada ketika itu juga Iman wafiq yg berada di perpustakaan memerhati perlakuan sarah.Ecah yg ketika itu memerhatikan Iman wafiq berasa hairan dengan abangnya itu kerana melihat sarah begitu .S
K
I
PDi rumah : "
Abang iman , kenapa abang tengok sarah semacam je tadi , ada apa2 ke?" Tanya ecah kepada iman.
"Tak ada apa2 la "jawab iman dengan sunyuman yg lain dari biasa
"Abang suka sarah kan?abang x payah nak tipu ecah ,ecah kenal abang ni macam mana ecah kenal abang bukan sehari dua tau dah lima belas tahun ecah kenal abang ." Tanya sarah kepada abangnya.
" Ya, abang mengaku abang suka sarah sejak pertama kali abang jumpa dia" .jawab iman
Ecah sudah agak yg abangnya itu sukakan sarah.
S
K
I
P
Di sekolah:
Ecah memberitahu sarah yg iman juga menyukainya, aireen yg mendengar itu tidak berpuas hati .Dia mengajak rakan -rakannya untuk berjumpa iman di perpustakaan.ketika di perpustakaa aireen menyuruh ecah bartanya kepada iman yg dia memilih aireen atau sarah.Malangnya Iman menjawab sarah dan ketika itu juga lah aireen melarikan dirrinya kerana hatinya sangat -sangat terluka.sarah pergi mengikuti aireen ketika itu .
"Sarah kenapa kau ikut aq , kau takde kerja ke ikut aq?"tanya aireen kepada sarah
Ketika itu sarah hanya mendiamkan diri kerana dia tau yg kawannya itu sedang kecewa dengan perkara yg berlaku sebentar tadi.Sarah sudah agak yg perkara tersebut akan berlaku.Dia amat risau dengan keadaan aireen yg kecewa ketika itu kerana dia takut akan berlaku sesuatu yg tidak diingini berlaku iaitu aireen akan pitam jika ianya stres atau kecewa.Ketika aireen ingin pulang ke kelasnya dia terserempak dengan Iman , sarah yg ketika sedih dengan kedaan rakannya itu tersenyum dan gembira apabila ternampak iman.
S
K
I
P
Di taman sekolah:
Ketika itu sarah dan ecah yg duduk di bangku yg berada di taman dan ketika itu juga iman berjalan di taman dan terserempak dengan mereka berdua.Lalu iman menuju kearah mereka berdua dan duduk di situ.sarah ketika itu hanya senyum sahaja kearah iman.iman ketika itu hanya tersimpul malu sahaja.
YOU ARE READING
kawan yang terbaik
Ficção Adolescentewatak utama: fariha maisarah-sarah aisyah erisa-ecah aqilah imannie-qilah syafiqa aireena-aireen lina sorfina-lina Watak sampingan: Iman wafiq -iman Syahrizal a'asyah-syah Puan suhaila-aunty ila Ecik ahmad- uncle ahmad Puan shiha-anty shiha Encik im...