"Čože? Wrest-ling?" vyhláskoval dlhovlasý manažér a rozvalil sa v koženom kresle. "Čo to je? Nejaké jedlo? To je dobre, vždy som hovoril, že reštaurácie sú tá správna investícia. Treba už len..."
"Nie, to nie je žiadne jedlo," skočil mu do reči blondiak, ktorému na krku hrdo visel preukaz SBS-kára z Billy.
"Že nie?" zháčil sa manažér a z vľúdneho úsmevu sa stal ostrý úškľabok. "Tak prečo ste vlastne za mnou prišli?"
"Pretože som predpokladal, že by ste mohli mať záujem na rozvoji športu na Slovensku."
"Šport?" zachrapotal príšerný smiech. "Chlapče môj, šport má na Slovensku jedinú funkciu - rozkrádanie štátnych grantov."
"Veď práve preto si myslím, že je to dobrá investícia."
"Čo tým myslíš?"
"Je to zlatá baňa," nadšene sa vypäl SBS-kár. "Dohodnuté zápasy, divadlo a obrovská návštevnosť. Jednoducho založíme wrestlingovú asociáciu, naplánujeme sezónu, dohodneme zápasy podľa stávkových kurzov a nakoniec zhrabneme všetky zisky. A najlepšie na tom je, že na Slovensku nikto ani len netuší, čo wrestling je, takže nám nehrozí žiadne riziko."
"Nespochybňujem genialitu tohto plánu, ale..." nahol sa manažér cez okraj stola, "...ako presne chcete nalákať desiatky tisíc vymletých divákov na zápasy, keď nikto ani len netuší, o čo vlastne ide?"
"Ale pane, musíte uznať, že..."
"To je moje posledné slovo," buchol päsťou do stola manažér a Dana od ľaku trhlo. "Mňa nezaujíma, čo môže byť za ideálnych podmienok! Myslíte, že by som sa dostal tak ďaleko, keby som celú svoju kariéru len nezmyselne riskoval? Máte dva týždne, pán SBS-kár! Ak za dva týždne nespopularizujete ten West ring, môžete na dohodu zabudnúť!"
"Je to wrestling..." zamrmlal Dano.
"Vraveli ste niečo?"
"Nie, nič," sklonil hlavu Dano. "Dovidenia. Ešte sa ozvem."
"To dúfam," usmial sa znenazdajky manažér. "Pochopte, že o ten obchod mám taktiež vážny záujem, ale nemôžem si dovoliť bezmyšlienkovito riskovať."
Dano s úsmevom prikývol: "Absolútne vám rozumiem pán Bakelit."
Manažér prikývol s mysľou očividne niekde úplne inde a rukou naznačil SBS-károvi, aby odišiel. Dano sa so sklonenou hlavou pohrúženou do myšlienok pobral von z kancelárie. Spopularizovať wrestling na Slovensku iba za dva týždne... Mal obavy, no kdesi hlboko vnútri blkotal plamienok nádeje. Vybral sa rozbitým chodníkom smerom k biedne vyzerajúcim ružinovským panelákom. Na Slovensku bola totiž iba jediná osoba, ktorá by mu mohla pri tejto úlohe pomôcť...
***
Klopanie na dvere už piatu minútu neprestávalo. Naopak, bolo stále silnejšie a rozhodnejšie.
"Nie," zakričal polohlasom Rock, ktorý sa konečne odvážil vykuknúť spoza stola, za ktorým sa schovával. "Nič nemám! Nič nedám!"
"Otvor, to som ja!"
"Nepoznám vás," zajačal bývalý wrestler. "Nechajte ma na pokoji!"
"Rock, to som ja! SBS-kár Dano!"
"Dano?" zamrmlal si popod nos Rock. Mal dojem, že nejakého Dana spomínal jeden z tých ochrankárov, ktorých zrazil pri svojom úteku z Billy. A taktiež sa mu zazdalo, že ten blondiak, s ktorým bol minulý víkend piknikovať pri Dunaji, sa mu tiež predstavil ako Dano.
YOU ARE READING
Ako Rock išiel peniaze zháňať
HumorPokračovanie príbehu pôvodne napísaného len pre úzky okruh ľudí... Toto "dielo" nepotrebuje žiadny bližší komentár...