Hoofdstuk 1

22 0 0
                                    

Het was een sombere maandagochtend. Ik werd wakker van de wekker. Ik drukte op snooze en draaide me weer om. Na 3 keer op de snooze knop gedrukt te hebben, werd het echt tijd om op te staan. Ik keek naar de regendruppels op het raam. Het begon net licht te worden. Ik kon niet wachten tot het weer kouder werd. En nu leek het erop dat het zomerseizoen eindelijk voorbij was. Het is niet zo dat ik niet van de zomer houd. Ik hou alleen meer van truien en lange broeken en die kan je niet aan in de zomer. Ik stond voor mijn kast. 'Wat zou ik vandaag eens aandoen?' was de vraag die door mijn hoofd ging. Ik koos voor een donkerblauwe trui met daaronder een zwarte broek. Toen ging ik naar beneden. Snel smeerde ik een boterham, pakte mijn tas en ging de deur uit. Ik fietste naar de plek waar ik en mijn beste vriendin Sofie altijd afspreken. Sofie weet alles van mij. Nou ja bijna alles dan...

Zoals gewoonlijk stond Sofie al op mij te wachten. "Hey Lola! Kon jij je bed weer eens niet uitkomen?" schreeuwde Sofie vanaf de overkant van de straat. "Haha jij kent me te goed Sofie." zei ik. We fietsten snel naar school. Nog net voor de bel waren we in het lokaal. Het schooljaar is al een paar weken bezig. Ik zit in havo 3. Het was nog wel even spannend of ik over ging. Ik sta er namelijk niet super goed voor. Vooral Nederlands is niet mijn sterkste vak. Gelukkig mocht ik over op de voorwaarde dat ik bijles zou krijgen. De docent kwam binnen. We konden beginnen met de les.

Na de pauze was het tijd voor het laatste uur van de dag: mentoruur. Een paar dagen geleden hadden we te horen gekregen dat we een nieuwe mentor zouden krijgen. Onze oude mentor was namelijk met pensioen gegaan en sindsdien hadden ze nog geen nieuwe gevonden. Maar vandaag zouden we kennis met haar maken. Iedereen in de klas zit te kletsen tot er een vrouw binnen komt lopen. Ze zag er nog niet heel erg oud uit. Ik gokte een jaartje of 30. Het werd stil en ze begon zich voor te stellen.

"Hallo iedereen. Mijn naam is Minke de Wit. Ik ben jullie nieuwe mentor voor het komende jaar." Ik bekeek haar eens goed. Ze zag er wel aardig uit. Toen begon ze zichzelf voor te stellen. "Ik ben dus Minke de Wit en ik ben 32 jaar oud. Ik heb een man waarmee ik al 7 jaar gelukkig getrouwd ben. Ik heb 2 kinderen, een jongen van 3 jaar en een meisje van anderhalf. Mijn hobby's zijn fietsen, wandelen en lezen. Verder vind ik het ook leuk om te sporten. Ik zou het leuk vinden om iedereen wat beter te leren kennen. Daarom wil ik graag een voorstelrondje doen waarin iedereen iets over zichzelf vertelt. Daarnaast begin ik ook zo snel mogelijk met de kennismakingsgesprekken." 

De lessen zijn over en ik en Sofie zijn op weg naar huis. "De nieuwe mentor lijkt mij echt heel aardig." zeg ik. "Ja dat vind ik dus ook. Ik had van iemand gehoord dat ze heel chill is." was Sofies antwoord. "Ga je mee naar mijn huis?" Vroeg Sofie. "Nee sorry,  ik heb nog bakken met huiswerk." "Jij moet echt leren om met de tijd om te gaan" is het antwoord van Sofie. Ik begin te lachen. "Je hebt gelijk." zeg ik. "Speciaal voor jou zal ik vroeger opstaan. Tot morgen!" 

Toen ik je zagWhere stories live. Discover now