" YA AKU SUKA DIA SO WHAT?! "
hyunjin terdiam, baejin terdiam, satu sekolah diam hek tipu je. mestilah dorang berdua terdiam.
hyunjin apa lagi, terkejut lah dengan confession mengejut dia tu. boleh pulak mulut dia terlepas cakap.
baejin ketawa. ketawa agak kuat namun tidak nampak sinis didengar. dah kenapa anak bae ni? buang tebiat lagi?
" pahal kau gelak? kau ingat lawak ke? " geram hyunjin. muka jangan mention, memang blushing teruk anak hwang ni. atoto comel je rasa nak tarik je pipi tu hm :(
baejin akhirnya menarik nafas sambil mengesat air matanya hasil dari dia ketawa tadi. " kan senang kau bagitahu awal-awal "
wajah hyunjin mengerut. tak faham apa yang baejin sampaikan. bagitahu awal-awal? untuk apa?
" boleh tak kau bagitahu je apa yang dah jadi sebenarnya. kau ni buat aku rasa nak tumbuk lah " kata hyunjin dengan wajah yang masih ada kerutan.
baejin tersenyum. " duduk lah dulu. panjang lah ceritanya "
" pendekkan "
" bodo, kalau macam tu baik aku tak payah cerita " jeling baejin. " cepatlah kau nak dengar ke taknak? "
hyunjin mengguling bebola matanya. " arraseo " . hyunjin akhirnya mengambil tempat namun agak jauh jaraknya dari baejin. entah lah, maybe ni first time hyunjin berbual lama dengan stranger. kan dia rapat dengan 3 sekawan dungu yang lain ohok
" janji dengan aku satu perkara "
" apa? "
" aku taknak gaduh dengan kau lagi. janji? "
" tak janji. cerita dulu "
" stressnya cakap dengan kau " baejin menggeleng
" kau nak cerita ke taknak ni? " keluh hyunjin. dia ni jenis taknak berdalih, taknak buang masa.
" fine "
--
throwback
a week before oral (ala masa pemilihan partner)
baejin's
" kau nak satu group dengan yura ke? " tiba-tiba haechan menegur aku. aku menoleh kearah yura dan jiyeon yang sedang berbual
kemudian baru aku pandang haechan
" dah dia duduk sebelah aku. partner siapa lagi kalau bukan dia? " balas aku. cubalah tanya soalan kbat sikit. boleh lah meningkatkan kecerdasan otak ok aku taknak bukak kelas sains dengan pendidikan kesihatan kat sini so pape jela.
" aku nak partner dengan yura boleh? " haechan dengan semula jadi duduk di tempat yura iaitu disebelah aku.
sebelum ni taknak pulak partner dengan dia tetiba tahun ni nak pulak? sakit ke apa ketua kelas ni?
" habistu? budak baru tu nak campak mana? sungai? " balas aku
haechan menggaru kepalanya. tengok muka macam ragu-ragu nak cerita.
" macam ni... aku dengan jiyeon tak rapat sangat so maybe kitaorang tak berfahaman jadi ada patutnya aku partner dengan yura. kan? "
aku ketawa
" aku ni? pandang pun tak pernah apatah lagi bersembang. helo, kau nak jadi selfish ke sekarang ni? " perli aku. Amboi, macam tak suka je kalau aku dengan yura
YOU ARE READING
My Girl(friend) + hyunjin
Fanfiction↳˚ ⚘;; completed | 241219 ✧ ❝ aku sukakan kau, pendek ❞ ゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝘀𝘁 𝗿𝗮𝗻𝗸𝗶𝗻𝗴 :: 100321 ♡ [ #1 𝗁𝗐𝖺𝗇𝗀𝗁𝗒𝗎𝗇𝗃𝗂𝗇 | #3 𝗁𝗒𝗎𝗇𝗃𝗂𝗇 | #3 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗒𝗄𝗂𝖽𝗌 ] • continue chapters from my girl(friend) + hyun...