jiyeon's
aku keluar dari kereta polis. setelah 5 hari aku menghilang, akhirnya aku kembali dengan rupa yang baru hahahahambarnakmati. sejujurnya aku still takut nak masuk
satu sure gila aku kena tampar berjemaah dengan keluarga aku and lagi satu hyunjin. mesti dia marah and merajuk teruk huhuhuhu padan muka kau jiyeon. dia dah lah susuh dipujuk :( nampaknya kau bersama dengan dia dalam mimpi jela~ )
aku nampak kereta keluarga hyunjin and kereta jinyoung oppa. aku tak pelik kalau jinyoung oppa balik, tapi keluarga hyunjin tu.
kenapa dorang ada kat sini? bukan hyunjin sakit ke?
sewaktu aku melangkah masuk, semua keluarga aku sudahpun menunggu diluar dengan pantas, eomma memeluk aku erat sambil menangis teresak-esak.
" eomma... kenapa menangis ni... " pujuk aku sambil menepuk belakang badannya lembut. aku memandang appa yang hanya memandang aku. aku perasan wajahnya kian memerah begitu juga matanya. wajah yang dia betul-betul rindu anak perempuan nya.
" eomma nangis sebab kamu lah tak reti nak balik! " eomma memukul belakang badanku kuat dan tangisannya semakin deras. " eomma rindu kau tahu tak? hari-hari eomma doa tanya khabar anak eomma sihat ke tak... "
" eomma... mianhae " ucap aku lalu mengalirkan air mata. sumpah aku tak boleh tengok eomma aku menangis. aku rasa bersyukur sebab keluarga aku masih kesah pasal aku.
kami melepaskan pelukan dan aku lantas mengesat air mata eomma. " lepas ni jiyeon janji takkan lari lagi eo? uljimayo eomma " pujukku lagi.
aku memandang appa pula. " appa, mianhae " kataku lalu memeluknya erat.
appa mengangguk sebelum membalas " gwenchana, jiyeon dah balik appa dah cukup bersyukur "
aku memandang oppa dan jisoo unnie. oppa memandang aku tajam manakala jisoo unnie mengesat air matanya. habislah aku kena fire dengan oppa. rest in peace dearself hsjsjsksnsj
lepas aku dan appa melepaskan pelukan, oppa pantas mencubit lengan aku. " dasar budak bocah! dah besar panjang kau tak reti nak balik ke?! kau tak tahu ke yang ramai risau pasal kau? " bebel jinyoung.
aku faham sangat perasaan oppa aku walaupun gap usia kitoarang jauh. bila dia risau, dia akan pura-pura okay dan cover risau dia dengan membebel macam makcik.
aku ketawa lalu mengesat air mata aku.
" asal kau ketawa? ada nampak aku buat lawak ke? " jinyoung naik bengang.
" termasuk oppa kan? gumawo, sebab masih kisah pasal aku lagi " terdiam jinyoung apabila aku cakap macam tu. kemudian aku berkalih kearah jisoo unnie
jisoo unnie memeluk aku. " jangan lari lagi okay? jinyoung oppa selalu menangis hari-hari "
" sejak bila saya-"
" dah-dah " eomma menghentikan perbualan kami. " jiyeon, pergi tegur ahjumma dengan ahjussi kat dalam. eomma appa nak settle pasal ni dulu "
aku hanya sekadar mengangguk.
takut. aku takut eomma appa hyunjin marah aku sebab menyusahkan anak dia. perempuan sendu macam aku ni boleh ke jadi menantu keluarga tu? :')
setelah aku melangkah masuk, eomma hyunjin pantas memeluk aku.
" jiyeon, kemana kamu pergi selama ni sayang? tahu tak ramai yang risau pasal kamu? " soal ahjumma hwang risau. dia pun menangis tapi tak seteruk eomma.
" mianhae ahjumma, ahjusshi. jiyeon dan banyak menyusahkan ahjumma dengan ahjusshi selama ni " ucapku lalu membalas pelukan nya.
" gwenchana, kami gembira sebab kamu dah balik semula. " balas ahjussi lalu mengusap rambutku.
YOU ARE READING
My Girl(friend) + hyunjin
Fanfiction↳˚ ⚘;; completed | 241219 ✧ ❝ aku sukakan kau, pendek ❞ ゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ ゜゚*☆*゚ 𝗵𝗶𝗴𝗵𝗲𝘀𝘁 𝗿𝗮𝗻𝗸𝗶𝗻𝗴 :: 100321 ♡ [ #1 𝗁𝗐𝖺𝗇𝗀𝗁𝗒𝗎𝗇𝗃𝗂𝗇 | #3 𝗁𝗒𝗎𝗇𝗃𝗂𝗇 | #3 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗒𝗄𝗂𝖽𝗌 ] • continue chapters from my girl(friend) + hyun...