DMC 1

61 4 7
                                    

"I'm a hopeless romantic with a dirty mind."

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Taehyung p.o.v

"Gambar macam haremmmm!"

Aku angkat muka bersama riak pelik, terus pandang yoongi hyung.. Kenapa mamat ni menyumpah sambil tengok handphone? Siap buat muka berkerut-kerut lagi

"Kenapa? Hyung tengok gambar apa tu?" aku bertanya Dan sebelum menyeringai, dek gigi terasa ngilu mengunyah Roti bakar liat. Sahlah ini Roti sejuk yang cuma dihangatkan semula. Dah lah gigi aku sakit sebab semalam doktor baru cabut gigi aku. Tapi tak macholah pula kalau mintak makan bubur depan Yoongi hyung.

"Aku tengah tengok Instagram yeochin kau lah. Kau mereng ke apa bergambar dengan dia macam ni?"

Yoongi hyung suakan skrin handphonenya ke depan muka aku.


Rupa-rupanya yoongi hyung sedang membelek gambar-gambar percutian aku di Pulau Jeju dengan Park YuRa and the gang hujung mimggu lepas. Gambar yang ditunjukkan oleh yoongi hyung Adalah gambar aku Dan YuRa di tepi pantai, sedang berlaga mulut berlatarbelakangkan matahari terbenam. Feeling-feeling romantik macam mat salih.

Aku tersengih macam tak buat salah apa-apa. "Siapa suruh hyung tengok?Kan dah sakit mata!"

Yoongi hyung mencebik. "Aku niat bukak insta YuRa ni sebab aku nak tengok cantik mana Pulau Jeju ni. Kut la boleh honeymoon dengan bakal wife aku lepas kahwin nanti. Tapi kejadahlah korang nie... memang cari nahaslah. Ni Aku berani bet dengan kau, eomma kau mesti kena sakit jantung tengok anak teruna dia jadi macam ni. Silap-silap dia datang Seoul malam nie jugak jumpa kau."

"Ya!!Hyung jangan! Masin mulut hyung nanti, naya tae!"

"Ooo... Masa kau tengah buat, tak beringat kat eomma kau?"

"Tae nak buat macam mane? Dia nak bergambar sangat macam tu. So, Tae ikut ajelah." Aku masih tegar buat muka selamba

"Pirah! Public ni Tae. Yeochin kau ni tak reti tekan butang private ke apa? Ke.....saja nak tayang body sepapan dia tu?" Yoongi hyung tayang muka jengkel sambil menjauhkan telefon. Macam jijik benar dia melihat gambar YuRa.

"Heh... Menangis YuRa kalau dengar hyung cakap macam tu." padahal aku sendiri pun nyaris nak tergelak. Rasa macam nak mengiyakan saja statement yoongi hyung tu.

"masaalahnya dah memang body dia sepapan. Sekali tengok dah macam orang kena anorexia. Itu yang aku tak paham dengan kau ni Tae. Otak kau bukan main 'biru kuning', tapi last-last yeochin kau? 'nasi lemak takat Lima kupang', bumper flat. Apa benefit kau dapat dari YuRa, aku pun tak tau la"
Yoongi hyung memperlekehkan YuRa.

Aku malas nak ambil pusing setiap komen yoongi hyung.
"Ala... Hyung kan tahu tae suka yeoja yang tahu cara mempertontonkan aset mereka walaupon nilainya tak berapa nak umph. Boleh lah dari tak ada langsung. Tae ni jenis amalkan konsep bersyukur dengan apa yang ada".

Yoongi hyung geleng kepala sambil mecebik.

"Bersyukur konon. Bila Nampak yeoja cun,kau pandang tak berkelip mata jugak. Macam lapar setahun. Suka hati kau lah Tae. Entah-entah kau saja nak tayang muscle dengan vein kau ni kot?" Yoongi hyung menuduh. Dia memandang aku dengan pandangan curiga.

[OG] DIA MR.CATTIVO. [KTH] Where stories live. Discover now