Kendini bir yere ait hissetmeyeli uzun zaman olmuştu. Belki de zaman kavramını unutacağı kadar çokça gün geçmişti üzerinden. Yıllar önce o bavulu tekrar tekrar hazırlayıp asla gitmeye cesaret edemediği günleri hatırlıyordu şimdi. Sahi kaç yıl geçmişti üzerinden, kaç yıldır kendini cesaretli hissediyordu? 2 mi? 3 mü? Sayıların bir anlamı yoktu Asuman için, o yalnızca gitmişti.
Geçmişi kurcalamak en sevmediği şey olsa bile her defasında bunu yapardı, kalbinde ve ruhunda hissettiği acıların ona güç verdiğini, onunla birlikte yaşamlarını sürdürmeleri gerektiğine inanırdı. Bu doğru muydu? Kimileri için evet, kimileri içinse hayır. Gittiği günden beridir hayatını üç tane kedisiyle birlikte yeniden kurmaya çabalıyordu, çabası boşa çıkmış mıydı? Başarmış mıydı? Bilmiyordu, bildiği tek şey açtığı o küçücük MırMır Kafe'de bolca kediyle ve müşterileriyle geçirdiği o sıcak anlarda huzurlu olmasıydı. Huzurlu olmak bu genç kız için her şeyden daha önemliydi ve kendi huzurunu kendisi dizayn etmişti. Bu ona gurur veriyordu.
Şimdi ise, evinin en sevdiği yerinde balkonunda oturup yıldızları seyrediyordu. Adının anlamı Farsça'da "gökyüzü" demekti. Adını bu yüzden, gökyüzünü ise kendini bildiğinden beridir seviyordu. Kafasını yukarı kaldırıp baktığı zaman hayal dünyasını görüyor, yıldızlardan şekiller yapıyor, kendi kendine eğleniyordu. Hayatında hiçbir zaman kendini açıklayabileceği, anlatabileceği bir arkadaşı olmamıştı. Arkadaş onun için oturup, gezmekten başka bir işe yaramayan objeler olarak beliriyordu gözünde. Asuman'ın en iyi arkadaşları hayvanlardı. En iyi onlar anlardı, en iyi onlar hissederdi duygularını, düşüncelerini. Bu yüzden hiç vaz geçmedi küçük patilerden, her daim hayatında olacaklarını da biliyordu.
Sosyal medya hesabında hep kedilerinin ve okuduğu kitapların resimleri vardı. Kendini asla sevmezdi, bu yüzden orda yer almasını istemiyordu. Yıldızları seyrederken telefonuna mesaj geldi, sosyal medya üzerinden hiçbir fotoğrafı olmayan birisi tarafından.@caelum_8 : Bir gökyüzü nasıl bu kadar güzel görünebilir?
Buna cevap vermek için çok geç Asuman, sigaram bitti. Bunun suçlusu olduğun için mutlu musun şimdi?
Asuman mesajı okurken kimin ona yazabileceği konusunda düşünüyordu, cevap vermeyi değil de, kendisine yazmak isteyenin kim olduğu sorusu dönüyordu aklında. Bir yandan heyecanlanmıştı, bir yandan korkmuş ve tedirgin olmuştu. Yine de bu anonim mesaj onun yalnızlığını bir dakika bile olsa azaltmıştı.
@asumann: Gökyüzünü hala görebilen insanlardan bu soruyu duymak gayet güzel, soruna gelecek olursam eğer; Benim için güzel görünmesinin nedeni yıldızlara dokunuyor olabilmem. Ellerimle değil, kalbimle ve ruhumla. Ayrıca sigaran için üzgünüm, senin içemediğin sigaranın hatrına bir tane ben yakıyorum şimdi.
@caelum_8: Hatrımız kalmasın güzel Asuman, senin yaktığın an ben de yakayım ki birlikte karıştıralım dumanımızı gökyüzüne.
@asumann: Güzel olduğumu da nereden çıkardın? Karışsın madem öyle diyorsan.
@caelum_8: Sen dememiş miydin gökyüzünü görebilen insanlar var hala diye. Gördüğümden söylüyorum, güzel olduğunu.
@asumann: Benim lafımı bana kullandığın için biraz kızgınım şu an sana, lakin adımın anlamını bilmen beni gülümsetmedi değil, teşekkür ederim.
Asuman bu tuhaf mesajlaşmayı sevmişti, seveceği daha çok şey olacağını bilmeden kendini uykunun kollarına bıraktı.
*Güzel bakan her göz, gökyüzünü görebilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kalbim Gökyüzünde' (yarı texting)
Novela JuvenilMerhaba güzel okurlar, bu benim ilk hikayem. Kitap demek yersiz geliyor, kitap yazmak için bileğinin gücüne güvenmek gerekir. Bu konuda biraz güvensizim açıkçası, bana yardımcı olup bu yolculuğuma katkıda bulunursanız benden mutlusu olmaz. Şimdiden...