FIRST MEETING

59 5 14
                                    

Di sebuah sekolah yang tak berape nak famous...(ye lah,dulu aku pun tak tahu sekolah ni wujud..tapi x boleh mention nama sekolah) ternampak kelibat dua orang sedang mencuba naik ke atas bangunan aspura menggunakan seutas tali...

Ibu Peri Zulaikha:Cepatlah sikit,nanti ada orang sedar!

Angel Izzati:Woi!!!Sabarlah.Kau tu dahlah berat!

IPZ:Kenapalah kita ade sayap tapi x boleh terbang?

AI:Nak buat macam mane...ade sayap pun polistrine..TT

Akhirnya, IPZ sampai di tingkat tiga aspura.Dia tanpa ragu-ragu,terus masuk ke dalam bangunan melalui tingkap yang tak ada tingkap itu.Lalu dia melihat muka satu jasad yang sedang lena tidur krohhh krohh(ye lah,jasad je lah....waktu kita tidur kan roh kita pergi kat lain)Lantas IPZ berkata...

IPZ:Wahai crushku, haraplah kau pun crush kat aku     
        jugak...cia cia cia

MATAA tersentak.Melihat kedaan itu,IPZ terus berlari menyorok di belakang locker-locker yang berkarat.

MATAA:Betul ke tadi?atau mimpi jer...Arrrh nak
                 tido.kruhhhhhh

IPZ:Husssh...nasib baik dia tak sedar....kalau tak kena
        pancung aku di AI.

Tanpa berfikir, IPZ mencuba mendekati MATAA sekali lagi..

IPZ:Wahai kuliku, jangan harap aku nak jadi kuli
        kauuuu!!!!!!

IPZ berlari ke arah tingkap yang rongak dan terus turun dengan tali yang hampir putus tadi.

AI:Woi! Kau pergi jumpa orang ke buat patung? Lama
      giler

IPZ:Alah kau ni.....bukan senang nak jumpe crush aku.
       Alang-alang dah datang ni, tengok lama sikit..😄
       bukan ade orang sedar punnn

AI:Dahlah...jom balik. Nak tunggu kau dengan crush kau
      memang sampai subuh pun tak sudah.

On the same time....

MATAA:Haaah...kejadian sama berulang.Orang yang
                sama akan tetapi mesej yang begitu jauh sekali
                berbeza.Biarlah mungkin mainan mimpi.Alang-
                alang dah bangun awal ni,buat qiamullail lah
                lepas tu study sikit.

Kesian...MATAA.(Tak kesian pun sebenarnya...acah jer) Jam menunjukkan sudah pukul lima setengah.MATAA mengambil tualanya,keluar dari dorm dan menuju bilik air yang terletak di hujung bangunan.

MATAA:Alamak...shower penuh lah pulak.Takpelah
                gosok gigi dulu.

Tiber-tiber, sedang asyik dia menggosok enamel giginya ,dia ternampak bayangan seseorang di belakangnya melalui cermin.

IPZ:Wahai anggota BPDS, jangan harap aku nak jadi
        BPDS!!

MATAA terkejut(buat kali ke-100000).Dia menanyakan kawannya sekiranya ternampak orang yang sama. Kawannya hanya mampu menggeleng.Dia semakin berasa pelik. Semenjak dua menjak ini, terlalu banyak perkara aneh menimpa dirinya.Dia cuba untuk tidak berfikir bukan-bukan dan menyambung menggosok giginya.
Setelah selesai dia mengemas dirinya, dia pun pergi ke sekolah dengan separuh semangat.

MATAA:Dah pukul 7.20 dah ni....mana hamba Allah nya?

So,dengan malasnya dia bergegas ke bilik siaraya(tak silap nama).Dia mengangkat sebuah mikrofon dan menjerit...

MATAA:Assalamualaikum warahmatullahi 
                wabarakatuh.Perhatian kepada semua warga
                SHAMS disini terdapat satu pengunguman....sila
                datang ke dataran sekolah sekarang!!!!sila bawa
                tafsir bersama,terima kasih~
               Mana orang ni?Dah sejam aku tercegat kat sini.

Dia hairan dan masuk ke dalam kelas tingkatan tiga yang berdekatan.Dia duduk lalu termenung akn nasibnya sekiranya dia jadi kapten BPDS(tiberzzz).
And something happens...

IPZ:Hai, buat apa tu?😃

MATAA:Eh, kau lembaga dalam mimpi aku tu kannn?😨

IPZ:Ape kau ni!?Aku dah siap pakai jubah,handguard,
        chinguard lagi, boleh kau panggil aku lembaga!?
        What the fish?🐟

MATAA:hmmmmm ye lah😒

IPZ:Dahlah, jom iku aku

MATAA:Pergi mana sih?

IPZ:Ikut je lah
Nak pegang tangan, haram.Kalau suruh dia ikut, nanti confirm lari. So...

MATAA:Woi, kau buat apa ni? Jangan dekat! Jangan pegang! Ti-ti-tidaaaakkkk!!!!😱😱😱😱😱

So nak jadi cerita, IPZ menggenggam kolar baju MATAA dan mengheret dengan gently-nya ke dewan sekolah.

MATAA:Aku nak buat apa kat sini?

IPZ:Sorry but kau cari lah jodoh kau dalam banyak-
        banyak ni ye...😁

MATAA:What!?

Dari lubuk mana entah, keluarlah berpuluh-puluh perempuan yang dikanali sebagai MATAA Fans Club a.k.a. MFC dan diketuai oleh Miss Lysa.Berlari ke arah jasad yang masih blur itu.

ML:Tu dia! Cepat serbu semua! Sape cepat dia dapat..

MFC: Dia aku punya! Tak dia milikku! Oh my baby!
(Oh my gosh..gedik gile sek ni)

MATAA:Weiii!Tolong aku weii!Help me!

Disebabkan tiada tempat lagi untuk menyelamatkan diri, MATAA terpaksa memanjat bumbung dewan sekolah yang boleh tahanlah tingginya(uissshh...tak gayat mamat ni...🤔)Sedang dia berjalan di atas atap dewan, dia ternampak IPZ di belakang dewan yang sedang mengukir sesuatu di tanah dengan kayu.Dia pun terjun ke bawah(err...lepastu mampus...🤣🤣sajer jer) untuk melihat karya agung IPZ itu.

MATAA:Yo! Buat apa tu?

IPZ:Eh,takde apa-apa lah

MATAA:Kenapa kau lukis broken heart💔??

IPZ:Er...er..tu peti sejuk kat rumah aku rosak tu aku      
        broken sikit tu.

MATAA:Ouh...eh kenapa kau...

IPZ:Sabar,sabar jangan tanya banyak soalan.Tuh. Ramai
        lagi orang tengah kejar kau. Baik kau lari dulu.

MATAA:Wei, tolonglah aku lari..

IPZ:Boleh, tapi kau duduk diam2

MATAA:Ape kau nak buat? Noooo!!!

IPZ:Bertukarlah menjadi batu...Shinnng...

MATAA bertukar menjadi batu.Selain tugu IB,ada juga tugu MATAA yang terpacak di belakang dewan bedekatan dengan pintu pagar pelajar perempuan.
Sudah pasti pelajar yang berminat terhadapnya akan mengambil gambar,berpegang tangan dan bermesra dengan tugu itu.(terutama MFC lah)

MATAA:suara hati"ape diorang ni? walaupun aku batu,aku masih lagi ade hati dan perasaan...eee,geli I. nak sentuh-sentuh pulak"

Tidak tahan melihat situasi itu IPZ pun pergi mengadu kepada AI di awan

IPZ:AI,tengok tu, ramai sangat orang sentuh MATAA
        saya.

AI:So?Bukan awak ke yang tukar dia jadi batu?Pandai buat, pandailah baiki sendiri

IPZ:Dah ye lah AI memang begitu...bye,pape roger..TT

Sesampai IPZ di sekolah,dia pun mengubah MATAA ke bentuk asal.

IPZ: Bertukarlah wahai batu, bertukarlah ke bentuk asal

MATAA:Guys,I boleh bergerak guys!I boleh berlari!Wee!

IPZ:Woi, jangan lupa cari jodoh kau!!!

CINTA M.A.T.A.AWhere stories live. Discover now