Selepas dua minggu....
MATAA mula berasa tertekan. Peperiksaan akan berlangsung lagi dua bulan, namun dia tidak membuat persiapan yang sempurna. Sewaktu kelas math, SOMETHING HAPPENS...
Sewaktu cikgu sedang mengajar, tiba-tiba ada seorang lelaki berumur likungan 40 memanggil cikgu dari luar kelas. Mereka bercakap tentang sesuatu yang gembira. Then, cikgu masuk semula ke dalam kelas dan...Cikgu:Ermm...muslimat, ada meja dengan kerusi lebih
tak kat belakang?Muslimat:Ada!
Cikgu:Ilmiah, boleh masuk..
Waktu itu MATAA hairan..siapa pulak Ilmiah?After that, ada seorang gadis ayu masuk ke kelas it dengan penuh sopan santun sekali.Entah kenapa bila dia masuk je kelas berasa begitu dingin sekali seperti ada aircond.
Cikgu:Ilmiah, sila perkenalkan diri.
Ilmiah: Assalamualaikum warahmatullahi
wabarakatuh.Nama saya Hawa Ilmiah binti
Adam Ilmuwan.Tapi boleh panggil Ilmiah.
(patutlah sejuk, rupanya ada pendingin HAWA)Cikgu:Datang dari mana?
Ilmiah:Saya dari Imtiaz,cikgu.
Cikgu:Baiklah,boleh duduk.
Ilmiah:Terima kasih, cikgu.
Cikgu:Ok, kita sambung.........
Sewaktu Hawa ingin membuka bukunya, orang di sekelilingnya merasa begitu dingin sehinggakan keluar cahaya pada setiap helaian buku yang dibeleknya.(Wei, kau letak aircond dalam buku kau ker???)
Tibalah masa untuk group project. Cikgu membahagi kumpulan. Satu kumpulan dua orang.Malang wa lucky, MATAA dapat sekumpulan dengan Ilmiah. Yelah, pasti semua orang jealous kerana Ilmiah ialah gadis idaman di sekolah itu. Dia bukan sahaja pelajar paling top dalam batch, tapi juga seorang yang sopan santon dan cantik.(saya ulang sekali lagi SOPAN SANTON)...
MATAA sebenarnya agak malu dengan perempuan itu kerana dia telah jatuh cinta pandang keempat.Nak-nak pulak dengan wanita solehah ahli SYURGA tu...
Ilmiah:Kita nak bincang kat mane ni?
MATAA:Saya ikut awak je..
Ilmiah:Kalau macam tu dekat pulau tepi pagar sekolah,
lepas sekolah....Bye! See you!MATAA:(Whatt!?!😲😲)
MATAA hairan. Dia sangkakan bidadari itu pemalu orangnya. Tetapi MATAA masih husnuzon."Mungkin dia excited sangat..?"detik MATAA.
"Dah habis sekolah,..kene pergi dekat pulau pulak.." kata MATAA. Dia teringat kenangan dia bersama Qaisara.Dia menggelengkan kepalanya. Imannya harus kuat seperti itu.Tiada cinta yang akan timbul.
Sesampainya di pulau,
Ilmiah:Hai, awak...Dah sampai?
(ye lah aku dah sampai..kau tak nampak ke aku berdiri kat sini..👿👿...saje jer)MATAA:A'ah...awak dah lame sampai?
Ilmiah:Ye...duduklah dulu
(berbincang)
Macam biasa, MATAA tidak boleh mengalihkan pandangannya apabila Ilmiah membuka bukunya. Pasti keluar cahaya nur pada bukunya.
Tapi ada satu yang MATAA tak boleh blah....
(I cannot bring this bruh)
Walaupun Ilmiah terkenal dengan sifat sopan santon, tetapi MATAA tidak menyangka gadis pemalu itu mampu ketawa berdekah-dekah ketika perbincangan.Tidak cukup dengan itu, boleh pula Ilmiah tidak menjaga auratnya malah berIKHTILAT!!!!
Duduk habis kangkang kalau nenek aku nampak memang kena kecam habis lah!
Semakin lama Ilmiah semakin dekat dengan MATAA..1 meter, 50 cm, 20cm, 5 cm...
MATAA tidak tahan lalu dia..MATAA:Ermm...bagus penerangan awak...awak bijak
kan? Awak buatlah sendiri ye... Saya ade hal
sekejap....Bye!!!Ilmiah:Eh, awak,you,anta!!! Alah...takde chance...
Ishhhh😣😣😣MATAA berlari lintang-pukang seperti dikejar anjing yang masuk dalm sekolah time prep malam tu.(YTJT). Berlari-lari entah ke mana. Lari jauh dari perempuan takde malu tu.
Sedar-sedar MATAA berada di blok tingkatan 1. Tiba-tiba dia ternampak seorang gadis yang pernah dia kenali...MATAA: Macam pernah nampak...
IPZ:Alamak...😓😓
MATAA:Kau bukan ke pari-pari yang suruh aku cari
jodoh aku ke??IPZ terkejut lalu cepat-cepat dia mengheret MATAA ke sebuah terowong diantara kelas tingkatan 2 dan tandas lelaki.
YOU ARE READING
CINTA M.A.T.A.A
FantasySemuanya bermula sejak ku jumpa dia di mesin air kopi -watak ii dalam cerita ini ADA kaitan dengan yang masih hidup.......cerita ini berteraskan imaginasi dua orang pelajar.....