WAJAH SUCI

28 2 0
                                    

Ouh, malangnya nasib MATAA.Dia terlupa bahawa pelajar asrama perempuan dan lelaki telah bertukar bangunan.So, tengah happy berlari naik tangga tadi, dia amatlah begitu hairan apabila melihat begitu banyak kain batik disidai di tingkap.Lalu dia terserempak dengan seorang gadis..

Gadis :Where are you nananana....
Kawan gadis :Where are you nananana...
Friends gadis:Where are you nanaaanana....
Gadis: MFC is trying to catch you now...
MATAA:I'm sesat....
(Tiber lagu alan walker)

So, disebabkan kesesatan MATAA tadi, ramai pelajar perempuan mengelilinginya termasuk MFC.Tiber-tiber pintu dorm 3 terbuka.Terpancar sinaran cahaya dari wajah sesorang di dalam dorm itu.Wajahnya terlalu bercahaya sehingga menyilaukan mata orang yang memandangnya.Rupa-rupanya wajah itu milik seorang gadis bernama Nur(patutlah bercahaya nama Nur rupanya).Melihat keindahan wajahnya, MATAA pun berkata "JODOH AKU"...

Lalu MATAA mengahwini Nur.Sedang mereka mengambil gambar, MATAA berasa hairan lalu bertanya...

MATAA:Kenape dekat gambar ni muka saya je yang ade..mana muka awak?Warna putih jerr
Nur:Dekat muka saye kan ade cahaya, sebab tu kamera silau
MATAA:Ouh, okay.(Whattttt?)😳😳

Siapa yang tak jealous bila tengok orang lain kahwin dengan crush dia???So melihat keadaan itu ML (Miss Lysa ye, bukan Mobile Legend) meletakkan sulfur di dalam makanan Nur.

(Sape dekat sini pernah makan sulfur?Mayat je boleh angkat tangan,dik...)

Ketika pasangan suami isteri sedang menikmati hidangan,tiber-tiber Nur pengsan dan disahkan meninggal dunia...(bunyi violin)
MATAA berasa begitu kecewa dan sedih, begitu juga dengan IPZ

AI:IPZ, mengapa kamu menangis?
IPZ:Sebab Nur mati..😭😭
AI:Habis tu, kenapa senyum?
IPZ:Sebab satu pesaing saya dah takde..😂😂
AI:Ulgo sipji ana....nunmureon machiman...ulgo sipji ana🙄🙄🙄
(lagu seventeen tiber..)

Selepas seminggu,MATAA berjumpa dengan IPZ...

CINTA M.A.T.A.AWhere stories live. Discover now