Första skoldagen

4 0 0
                                    

Vi går upp till skolan och in genom de stora portarna.

Väl inne i skolan, står vi där kollar runt som två fån men bestämmer oss att gå till våra skåp. Som tur är har vi fått bredvid varandra. Jag lägger in min väst i skåpet och låser. Precis när jag låst skåpet ser jag ett killgäng på fyra personer gå förbi. Två av de har brunt hår, mittbena, huvtröja, jeans och hel vita air force 1. Tredje killen, Lucas, har brunt lockigt hår, en svart trasher huvtröja, röd/svart rutiga kostymbyxor och ett par air force 1 som någon ritat på. Fjärde killen också såklart, jag får ju inte glömma bort min alldeles egna tvillingbror.

Min blick fastnar på tredje killen, självklart. Den perfekta stilen på en kille, lockigt hår, lång, hockeykille. Vad mer kan man begära? Juste, glömde jag nämna att han och min bror verkar ha blivit väldigt bra vänner under sommaren och att han brukar hänga hos oss, ofta. För det gör han.

När han går förbi möts våra blickar och han börjar le, jag ler tillbaka.

- Jorden anropar, säger Vera med ett flin på läpparna.

- Oj, är det korta svar hon får från mig.

Vi både börjar skratta åt vad jag håller på med, mitt i korridoren.

- Ska vi gå till klassrummet eller vill du typ följa efter han och fortsätta det ni höll på med? fnissar Vera fram.

- Haha jättekul. Kom nu, svarar jag ironiskt.

Vi går till vårat klassrum och får massa information från skolan. Tydligen börjar själva skolan nästa vecka och denna vecka ska vi bara göra olika aktiviteter med de andra klasserna på skolan. Efter all information äter vi lunch med två andra tjejer som också går i våran klass och sedan går vi och sätter oss i fiket.

När vi sitter i fiket kommer killgänget in igen och sätter sig på andra sidan av rummet, precis mittemot oss. Lucas kollar på mig när de satt sig i soffan och våra blickar möts ännu en gång. Jag kollar ned på mobilen och försöker glömma bort mobilen. Jag ser då hur en notis kommer upp från snapchat.

*Lucas skriver...*

Jag får sedan upp att han skickat något så jag kollar på honom tvärs över rummet sedan öppnar snapen.

Lucas *Varför kollar du på sådär på mig, har jag spillt?...*

Jag  *Nejdå, kollar bara på väggen bakom, funderar på om färgen verkligen passar härinne. Men jag kan inte bestämma mig, vad tycker du?*

Lucas *Det är något med den som gör den märklig kan jag erkänna.*

Jag *Men precis vad jag tänkte, varför kollar du på mig så mycket då? ; )*

Lucas *Det kan ju vara att det sitter en riktigt snygg tjej där men man vet aldrig...*

Jag *Jasså, haha. Trodde man inte skrev såna grejer när man hade tjej?*

Lucas *Vilken tur att jag och min "tjej" gjorde slut innan jag drog till Bali för några veckor sedan då.*

Jag *Jasså? ledsen, eller vad du vill att jag ska skriva...*

Lucas *Det är helt lugnt, det skulle aldrig funka, hon har ju flyttat till stockholm och allt nu. Dessutom så är jag helt ledig nu, så vi kan ju hitta på något någon dag?*

Jag *Vi får se vad som händer...*

Lucas *Jag tar det som ett ja, så vi ses på onsdag efter skolan, vi möts vid ditt skåp : )*

Jag öppnar bara skåpen och det är slut på lunchrasten, så dags att gå tillbaka till klassrummet för att få massa olika sorters skolböcker och schemat för att sedan sluta.

Efter skolan åker jag hem, sätter på mig ett par mjukisbyxor, tar av mig sminket och tar fram datorn för att kolla netflix. Jag kollar på serie men det går inte jätte bra att koncentrera sig för allt som snurrar runt i huvudet just nu är Lucas och hans lockiga hår.

Någon timme senare är det dags för middag och efter den bestämmer jag mig för att städa undan alla saker i rummet som inte ska ligga framme. För att sedan byta om till träningskläder och dra till gymmet i försök att tänka på annat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 20, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Lämna mig inteWhere stories live. Discover now