Chap 11 (Last)

469 45 24
                                    

Areum dan Minghao menikmati makanan di caferia collage mereka.

"Sunbae kejap lagi saya ada kelas jumpa lunch nanti ya"ujar Areum.

"Min Areum boleh tak jangan panggil sunbae lagi? Panggil oppalah kita kan couple sekarang"kata Minghao dengan wajah cemberut.

"Hehehehehehe sorrylah oppa saya tak biasa lagi but saya janji akan biasakan okay? "Areum memujuk Minghao.

"Janji eh"

"Ya janji okaylah oppa saya kena gerak ni"Areum dah bangun dari kerusi.

"Eh nanti dulu chagi terlupa sesuatulah"

"apa dia? "soal Areum blur.Minghao segera menarik wajah Areum mendekatinya lalu satu ciuman diberikan pada pipi.

"Yah oppa ni jangan cium dekat tempat umum malulah"Areum mula menjauhkan dirinya dari Minghao.

"Mana ada ramai orang pun dah pergi lah nanti lambat pulak"ujar Minghao. Areum segera beredar meninggalkan Minghao dengan muka blushing.

Minghao tersengih sengih melihat kelakuan Areum.

"Hai Minghao boleh aku nak cakap dengan kau? "soal seseorang Minghao memandang wajah orang tu.

"Oh Yuna hah duduk lah"pelawa Minghao.

"Aku nak cakap kau kena jaga Areum sebab aku risaulah Seolhyun apa-apakan dia sebab hari tu aku dengar dia nak bunuh si Areum tapi aku tak tahulah dia berani ke tak buat"ujar Yuna dengan wajah risau.

Minghao mula rasa tidak sedap hati bila dengar kata Yuna.

"Weh aku gerak dulu ya sebab aku rasa tak sedap hatilah biarkan Areum pergi kelas seorang diri"Mingaho kelam kabut bangun dan beredar.

"Aku harap sangat yang korang berdua tak apa-apa"ujar Yuna seorang diri.














Areum berjalan sambil memegang pipinya semakin merah.

"Haish Minghao oppa ni saja buat aku blushing"ujar Areum.

"Min Areum"panggil seseorang. Areum segera menoleh dia nampak Seolhyun berjalan ke arahnya.

Hati Areum mula rasa tak sedap hati apabila melihat Seolhyun dengan muka menyeramkan.

"Sunbae ada apa ni? "soal Areum dengan lembut walaupun dia takut.

"Aku nak apa? Aku nak kau mampus, kau perempuan perampas"ujarnya mengleuarkan pisau dari begnya.

Areum berjalan mengundur ke belakang dirinya sangat takut.

"Sunbae tolong jangan buat macam ni please sunbae saya tak tahu saya apa salah saya dengan sunbae"

"Kau tak tahu salah kau? Salah kau sebab kau rampas Minghao dari aku perempuan tak guna"jerit Seolhyun lalu mengangkat tangannya untuk menikam Areum namu ada seseorang yang muncul di depan Areum menyebabkan orang tersebut yang di tikam.

"Oppa"jerit Areum apabila orang muncul tersebut adalah Minghao.

"Yak Seolhyun apa kau dah buat ni? "jerit Yuna dia segera mengeluarkan telefonnya lalu menelefon polis dan ambulance.

"Yuna sunbae tolong call ambulance sunbae"

"Dah sunbae dah call"

"Tak tak tak tak aku tak bunuh orang bukan aku yang bunuh"jerit Seolhyun dia mencampak pisau yang digunakan tadi.

"Kau dah bunuh dia Seolhyun kenapa kau buat macam ni Seol kenap"soal Yuna manakala Seolhyun duduk merapatkan lututnya ke mukanya.

"Areum goma.....ma......ma.....wo and.... Sa..........sa.......ra........ng.....hae"ucap Minghao dengan tersekat sekat.

"Oppa bertahanlah please jangan tinggalkan Areum jebalyo"pinta Areum air mata tidak putus mengalir di pipinya.

"Mian.........hae.. hae"ucap Minghao sebelum dia pejamkan matanya.

"Andwae oppa jangan tinggalkan Areum"jerit Areum dengan tagisan sebelum dia pengsan di sisi Minghao.




















3 Tahun kemudian


Areum memandang sayu gambar Minghao air matanya mula mengalir apabila teringat peristiwa 3 tahun lalu di mana Minghao menyelamatkan nyawanya dari dibunuh oleh Seolhyun.

"Hye chagi asal menagis ni? Tak eloklah nagis-ii nanti baby dalam perut pun sedih tau tak? "tegur suatu suara dia menyeka air mata Areum.

"Areum teringat peristiwa 3 tahun lepas oppa hampir je tahu nak mati sebab kan Seolhyun"ujar Areum.

Minghao tersenyum melihat isterinya yang bersedih.

"Chagi oppa kan hidup lagi ni? Kita pun dah kahwin kan bakal nak dapat baby, jangalah fikir bukan-bukan"ujar Minghao.

Ya Minghao dan Areum telah mendirikan rumah tangga tahun lepas dan sekarang ni mereka bakal menunggu anak sulung mereka yang bakal lahir nanti.

"Oppa terima kasih sebab sudi terima saya saranghae"ucap Areum.

"Saranghae too chagi ingat jangan teringat kisah 3 tahun lepas oppa tak suka tengok chagi sedih lupakan je peristiwa lama tu"

"Nae"ujar Areum.












































































~The End~

[C]Network Love ↬ Xu MinghaoWhere stories live. Discover now