++ 1

285 13 2
                                    

kringg kringg

jam loceng berdering menandakan waktu persekolahan telah pun tamat.

di dalam kelas, tinggal aku sahaja yang masih terkebil kebil memasukkan buku buku yang berselerak atas meja. ni sebab tertidur la ni, seketul manusia pun tak kejut, pabo.

tiba tiba ada satu tangan yang menolong aku mengemas barang barang aku. kepalaku diangkat sedikit untuk melihat siapakah gerangan manusia tersebut. jeng jeng jeng.

"tak payah nak drama sangat, asyik asyik muka kau je lah yang paling lambat keluar dalam sekolah ni" marah Taehyung iaitu abangku si alien ....

"hehehehehe" aku menyengih.

setelah barang siap dikemas, aku terus menyandangkan beg tersebut dan memasukkan kerusi bawah meja. sebelum keluar kelas, aku menyempat menggeliat buat kali terakhir.

semasa perjalanan hendak keluar daripada sekolah, aku memerhati sekeliling. sungguh sunyi, macam ada zombie.

meremang bulu roma bila terfikir macam tu. cepat cepat aku mengosok lengan dan jalan dengan memandang ke bawah.

"kau ni dah kenapa? kena sampuk pulak tetiba?" tanya Taehyung apabila melihat aku bergelagat seperti orang tak betul.

aduhaii Eun, kuat sangat tengok drama macam ni la jadinya.

+++

"Taehyung dan Eun dah balik!" jerit Taehyung setelah membuka pintu.

"aigoo, kenapa asyik balik lambat je ni?! risau omma tau!" omma dari dapur terus berlari ke arah anak anaknya itu dan peluk.

"Eun ni ha, tak tidur dekat sekolah tak sah" kata Taehyung sambil menjeling aku.

"alah, dah Mr. Kim tu ajar bosan sangat, Eun tidur la" aku meluahkan perasaan uhuk uhuk sedih la macam ni.

"alasan" marah Taehyung tak puas hati.

"eh betul la, kalau kau belajar dengan dia pun confirm kau tidur" balas aku sambil menjeling tajam Taehyung.

"dah dah, sekarang ni pergi naik atas, mandi lepastu turun makan" kata omma dan terus pergi ke dapur.

"nae!"

+++

"omma? pukul 3 nanti Tae pergi rumah Jin ya?" tiba tiba Taehyung bersuara setelah sekian lama mendiamkan diri.

"Tae buat ape nak pergi sana?" soal omma.

"dorang ajak main permainan" balas Tae sambil senyum.

"NAK IKUT!" jerit aku yang dari tadi perhati je perbualan antara Taehyung dan omma.

"ha boleh, tapi aku naik motor tau. vroom vroom!" balas Taehyung sambil membuat gaya seperti menaiki motor.

"HAHAHAHAHA"

+++

ding dong, ding dong

pagar rumah Jin yang automatik dan besar itu telah terbuka sedikit ala ala kadar muat untuk motor masuk.

semasa menunggu Taehyung mengunci motor di tempat yang selamat, aku sempat mengembara sekitar rumah Jin. sungguh besar dan cantik.

tak menyangka pun Jin kaya sampai macam ni. ada 3 kereta alphard dan satu kereta porshe. woahh kereta idaman.

"Eun, jom masuk" Taehyung menghentikan lamunanku. aku terus berlari menuju ke pintu rumah Jin.

"yow, wassup bro" kata Taehyung kepada semua member dia sambil berpelukan dan bersalaman dengan gaya yang hiphop uwah.

"duduk lah minum dulu sementara tunggu si Yoongi dengan Namjoon" kata Jin dan duduk di meja makan.

ding dong, ding dong

"hah dorang dah sampai la tu" kata Jin dan menekan button pagar automatiknya itu.

"YOW GENG WASSUP!" Jimin menjerit setelah pintu dibuka.

"okay la, jom start" kata Jin dan mula duduk di lantai yang beralaskan karpet yang gebu.

"korang palau aku hiks hiks" kata Jimin dan membuat gaya seperti hendak menangis.

semua membuat bulatan dan Jin meletakkan satu papan dan botol di tengah tengah karpet.

aku memandang Jin dengan pandangan pelik dan mula memikirkan permainan ape yang Jin ingin mainkan.

"kau nak main ape ni Jin? spirit?" tanya aku sambil memandang Jin tak puas hati.

Yoongi disebelahku tergelak dan menyerabutkan rambutku. eh kenapa? ape yang kelakar ni?

"waee?" aku memandang Yoongi dengan pandangan pelik.

"abang kau tak bagi tau ke kita nak main ape?" tanya Yoongi dan memandang aku dan Taehyung gilir gilir.

"tak" balasku sambil memandang Taehyung. tapi Taehyung takde mengeluarkan apa apa reaksi. dia macam sedang fokus dengan apa yang Yoongi hendak sampaikan.

"botol tu nanti Jin hyung pusingkan, sape yang terkena, boleh rasa bada--"

"-pabo, pabo, pabo, Yoongi pabo" kata aku dan memukul Yoongi banyak kali.

aku terus menukar tempat duduk dengan Jungkook yang bersebelahan dengan Taehyung. tak sanggup aku nak dengar benda kotor macam tu.

"sengal la kau ni, kalau horny pun jangan dibawak sampai ke adik aku" Taehyung memarah dalam masa yang sama menahan gelak.

wait-- ape yang kelakar ni??

+++


permainan sedang dimulakan dan sekarang giliran Jimin pulak untuk putarkan botol yang digunakan untuk mengetahui mangsa seterusnya. Jimin kena pusingkan botol sebab tadi dia dah jadi mangsa dan dia pilih truth.

dia kata dia pernah ada 71 bekas teman wanita, pergh muka hensem boleh cite la. kalau aku? dah la selekeh, tak sampai sehari dah putus.

"weh Eun? kau temenung apa tu? giliran kau la. nak truth ke dare?" jimin menghentikan lamunanku dan mataku terus memandang botol dan ya, memang giliran aku.

"truth or dare?" soal Jimin.

"erm dare"

"good, aku nak kau tackle Hoshi" balas Jimin.

"hah??"

°• tbc •°

[SU] Dare :: Hoshi Where stories live. Discover now