++ 4

115 10 0
                                    

Jin

jam loceng di sebelah aku tutup. jam menunjukkan 6:30 pagi. memang muka aku jelah yang kena buat sarapan untuk dorang bertiga tu.

aku pergi ke tandas untuk memberus gigi dan mencuci muka sebelum turun ke bawah untuk memasak.

setelah selesai, aku mengelap muka yang gojes ni dekat kain yang lembut.

"handsome siot" puji ku sendiri.

aku membuka pintu bilik dan membuka lampu untuk aras tangga. aku membuka lampu di bilik Jimin, Jungkook dan Hoseok. biar padan muka tidur terang terang macam tu.

aku segera menuju ke dapur untuk membuat sarapan. makanan yang terlintas di kepalaku ialah pancake berserta dengan air coke. pagi pagi dah minum coke, korang ada? huh.

aku menilik jam di dinding, dah pukul 7:50. baru hendak menaiki tangga untuk mengejutkan 3 ketul alien tu, salah satu alien dah menonjolkan diri. Jungkook.

"woah Kook, baru bangun?" soal aku sambil mencekak pinggang.

"mana ada baru bangun, dah lama la" kata Jungkook sambil menggosok matanya.

"dah basuh muka ke? muka busuk je aku tengok" kata aku sambil menyusun makanan.

"alaaaa~ Kook nak makan duluuuu~" kata Jungkook dengan suara yang manja.

"no no no, pergi cuci muka lepastu kejut yang lain" arah aku.

"arraseo"

+++

tit! tit! tit! tit! tit!

itu menandakan ada orang memberi mesej. banyaknya , siapa pulak mesej aku pagi pagi ni? aku pun terus melihat di notifikasi. ianya daripada Taehyung, Eun, Namjoon dan Yoongi.

kenapa ni? aku ada buat salah ke?

aku terus membuka applikasi whatsapp dan membaca mesej satu persatu.

Taehyung 🐾
Jin? mana kau?
kitaorang dah sampai ni.
kau tunggu dekat mana ?

Eun 🦄
Jin?
hello?
are you there?
aku dengan Tae dah sampai.
kau dah bangun ke belum ni?
WOI JIN TONCET!
BANGUN LA WAHAI JIN!
KAN KU BAKAR RUMAHMU YANG CANTIK ITU!

Namjoon ❣
Jin
ni mesti kes lambat bangun kan?
bangun cepat dan pergi siap
aku, Tae, Yoongi tengah tunggu kau ni

Yoongi 🐲
woi
aku tau kau lambat bangun
baik kau siap sekarang
sebelum aku fire rumah kau

- end -

uish, ape aku buat ni? dorang dah sampai ape ni? ada ke plan pape? aigoo Jin, cuba ingat balik ape yang kau dah buat!

aish pagi pagi otak tak bagi kerjasama lah.

"weh, kita harini ada plan pape ke?" soal aku kepada dorang bertiga.

aku pandang Jimin, Jimin pandang Hoseok, Hoseok pandang aku. ha bagus ape yang jadi pun aku tak tau.

"plan?" soal Jimin.

"ya" balas aku.

"erm, plan ehh. AIGOOOOOO" jerit Jimin sambil menghentak meja.

"wae wae WAEEEEEE" jerit Hoseok pulak.

"Seok, jangan beria please" kata Jungkook sambil mengangkat sudu ala ala diva.

"HARINI KAN KITA NAK PERGI MALL" jerit Jimin sambil memegang kepalanya seperti orang takde akal.

"oh mall-- EH MALL?!" jerit aku sambil berjalan seperti tiada hala tuju.

"YE, KAU SENDIRI YANG PLAN MASA DEKAT FOODTRUCK TU" jerit Jimin lagi, eh ada yang aku tampo jugak budak ni kang.

"DAH JANGAN LA JERIT, JOM LA SIAP" jerit Jungkook.

"KORANG PERGI SIAP, AKU NAK KEMAS DULU" arah aku sambil menyusun semua pinggan mangkuk.

'NAE!'

+++

— Eun

aku, Taehyung, Namjoon dan Yoongi menunggu kedatangan Jin, Jimin, Jungkook dan Hoseok di satu kafe. sementara itu, aku sempat lah membaca ff kegemaran aku tu ^^

"ini ice americano yang cik pesan" kata waiter tu dan meletakkan air yang aku pesan.

"gomawo" kataku dan memberikan senyuman yang paling manis.

"nyeong, maaf lambat" suara yang sangat familiar mula kedengaran di telinga kami.

"tak--"

"--disebabkan korang lambat, sebagai denda korang kena belanja aku" aku memotong ayat Namjoon.

Namjoon mula pandang aku dengan riak wajah 'are-you-kidding-meh?'

"ala--" Jimin merungut.

"tau tak dah 2 jam setengah kitaorang kat sini. kau tengok la berapa banyak kitaorang minum air. kalau kau nak merungut jugak, kau kena denda lagi teruk, nak?" ugut aku sambil memandang mereka dengan pandangan tajam.

"okay fine. anything for you" kata Jimin sambil menggulingkan matanya.

°• tbc •°

notes ;

i also love the silent readers, dont worry. atleast kau pun ada rasa minat nak baca cerita ni kan HAHAHA. anyway kalau ada rasa macam something wrong or doesn't good for you guys, can dm me and tell the problems okay? <3

[SU] Dare :: Hoshi Where stories live. Discover now