Season 2 : e m p a t

786 66 5
                                    

'' tak yah tutut sangat ! pergilah kat Haera tu , Sakura tak nak kawan Jimin ! '' marah Sakura sambil tolak tolak Jimin . Jimin memuncungkan bibirnya .

'' sampai hati Sakura tak nak kawan dengan Jimin kan ? Tak apalah kalau macam tu , Jimin memang tak ada kawan pon '' ujar Jimin ingin keluar dari bilik . Baru saja Jimin nak keluar dari bilik , Sakura memeluk Jimin dari belakang . Jimin berhenti .

'' mian , kawanlah dengan Sakura '' rayu Sakura sambil wajahnya tersembam kat belakang badan Jimin . Jimin tersenyum dan memusingkan badan dia kearah Sakura .

Jimin menarik dagu Sakura dan terus mengucup bibir Sakura .

---

'' hye Jimin , miss me ? '' ujar seseorang . Siapa lagi kalau bukan Haera tu . Jimin hanya abaikan Haera dan buat kerja . Haera mendekati Jimin dan duduk di atas meja kerja Jimin .

'' sayang , pandang i please ? '' pinta Haera dengan suara menggoda , sengaja nak goda Jimin . Jimin merengus geram dan memandang wajah hodoh Haera .

'' kau nak apa lagi setan ? Aku dah ada bini kat rumah , aku tak nak orang lain , bini aku lagi cantik , bini aku lagi comel , bini aku lagi menggoda , semuanya bini akulah . Kau tak setaraf dengan bini aku so kau boleh blah sekarang , aku banyak kerja '' ujar Jimin selamber dan buat kerja dia semula . Haera mengetap gigi geram .

'' you tunggu jelah Jimin , tak lama lagi bini you tu akan tinggalkan you '' balas Haera lalu meninggalkan office Jimin . Jimin ketawa sinis .

'' Sakura tak akan tinggalkan aku ''

---

'' sayang ? Jimin dah balik !! '' ujar Jimin riang dan meletakkan beg kerja dia kat tepi sofa . Jimin melabuhkan punggung di sofa untuk menunggu Sakura tapi Sakura tak ada . Jimin melihat kearah tangga , namun kelibat Sakura masih tak ada .

'' sayang ? '' panggil Jimin sambil menaiki tangga untuk naik ketingkat atas . Jimin membuka pintu bilik dan terlihatlah Sakura yang sedang membelakangi Jimin . Jimin mendekati Sakura .

'' sayang kenapa nangis ni ? '' soal Jimin risau melihat Sakura yang menangis teresak esak itu . Jimin memegang bahu Sakura , Sakura menepis kasar .

'' patutnya aku yang tanya kau , ni apa ni ? Kau cakap kau cintakan aku , habis ni apa ? Namja tak guna ! '' tengking Sakura lalu menunjukkan skrin phonenya kearah Jimin . Jimin terkejut melihat gambar itu . Gambar Jimin dan Haera tidur dalam keadaan tak berbaju .

'' Jimin tak parnah tidur dengan dia lah ! Gambar ni cuma edit je , jebal Sakura kena percayakan Jimin . Sebelum kita kahwin , Jimin pernah tidur dengan Sakura je mana ada yeoja lain dah '' terang Jimin sedaya upaya untuk buat Sakura percaya . Sakura tertunduk dan menangis .

'' kalau betul kau tak pernah tidur dengan Haera , buktikanlah '' ujar Sakura serious . Mata Sakura menjeling Jimin dalam diam

[ C ] BESTFRIEND [ S1 & S2 ] Where stories live. Discover now