Season 2 : d u a b e l a s

738 64 0
                                    

'' baiklah , Jimin tak akan ajak awak kahwin dengan Jimin semula . Tapi awak kena berjanji dengan Jimin satu benda ''

'' a-apa dia ? '' soal Sakura memandang tepat kearah anak mata Jimin . Jimin tersenyum sekilas .

'' awak kena janji yang , awak tak akan cari daddy lain untuk anak kita . Jimin je yang boleh jadi daddy untuk baby kita , arraseo ? Yang kedua , setiap hari Jimin akan lawat awak kat rumah mama Kim untuk tengok keadaan awak '' ucap Jimin dengan senyuman dibibir , tapi mata Jimin tetap bergelinangan dengan air mata .

'' arrasseo . Tapi , macam mana kau nak lawat aku sebab kau kerja kan ? '' balas Sakura pelik . Jimin memandang wajah Sakura dan tersenyum nipis .

'' seorang namja , mesti ada masa untuk orang yang dia sayang '' ujar Jimin dengan senyuman di bibir . Sakura mengangguk dan tertunduk . Jimin lap air matanya dan betul betul kan baju dia sikit . Sakura berdehem .

'' what about , we start our friendship back today ? Just tell me what do you want , my beloved Kim Sakura '' ujar Jimin dengan sengihan di bibirnya . Jimin menghulurkan tangannya untuk mengajak Sakura keluar bersama , seperti dulu .

Sakura tersenyum manis , Sakura menyambut tangan Jimin dan digenggam erat . Jimin tersenyum gembira .

'' let's start it , my beloved park Jimin ''

---

'' kau nak makan apa sayang ? Aku belanja ni , cakap je nak apa '' ujar Jimin , tangan dia erat memimpin tangan Sakura . Sakura tersenyum dan memandang Jimin .

'' aku nak makan pizza ! Ahh aku teringin sangat nak makan benda tu '' balas Sakura sambil usap usap perut dia yang masih kempis tu . Jimin ketawa kecil dan peluk Sakura erat .

'' kajja , kita makan pizza '' ujar Jimin , mereka berjalan kearah kedai pizza dan duduk mengambil tempat . Mereka duduk berhadapan sesama sendiri .

---

'' aigoo , makan slow slow lah sayang . Tengok , dah comot tu . Meh sini biar aku lap mulut kau tu '' ujar Jimin lalu mencapai tisu untuk mengelap mulut Sakura yang comot .

Sakura memuncungkan mulut dia dan mendekati Jimin sikit supaya senang Jimin nak lap kan . Jimin ketawa melihat kecomelan Sakura bila dia memuncung .

'' tak yah muncung sangat , cium kang '' ujar Jimin dengan senyuman . Sakura pout dan tersengih semula . Jimin mengelap comot comot yang ada kat mulut Sakura .

'' hehe gomawo Jiminie oppa '' balas Sakura dan sambung makan pizza balik . Jimin ketawa kecil , Jimin termenung melihat wajah Sakura yang sebok makan itu .

' aku tak akan ada yeoja lain selain dari kau Sakura . Aku sanggup tunggu kau sebab , aku tahu kau akan bukak hati kau untuk aku jugak satu hari nanti '

[ C ] BESTFRIEND [ S1 & S2 ] Where stories live. Discover now