Bab 3 : Bergaduh?

57 3 1
                                    

  "Memang Jenis mak bapak tak ajar ke?!" Mendengar perkataan yang disembur oleh lelaki yang berkot Oren itu, Nina pulak yg nail berang.

  "Tak sekarang ni apa masalah kau? Aku tak main mak bapak kan? Eh tadi aku dah minta maaf kan? Yg kau nak marah² ni dah Kenapa? Aku dah minta maaf dahla! Tak payah nak main mak bapak! " Nina terus berlalu dari situ. Lelaki yg berkot Oren itu terus menarik tudung Nina.

  "Aku tak Habis cakap lagi lah!" Tak boleh harap punya orang awam! Perempuan kena marah dengan lelaki pun tak ambik kisah! Duk tengoookkkk je buat apa?!.

  "Dahlah tu blaze! Dia dah mintak maaf kan! Apa masalah kau ni! Orang ramai tengoklah!" Kawan nya yang berkot warna biru itu pula menenangkan blaze.

  "Ouhh kau nak protect betina ni pulak ke?!" Terus blaze melepaskan rambut nina.

Apa lagi? Dah ada peluang? Kita lari lah..

  "Woi pompuan! Tunggu!!" Blaze nak lari tapi dia kena tahan dengan kawan nya.

  "Dahlah tu blaze.. Aduu kau ni.. Pompuan tu kan dah mintak maaf.." Kawan nya yang berkot putih itu memegang tangan blaze.

  "Ish! Yelah yelah! Kau ni solar! Suka sangat protect pompuan!" Solar hanya menggeleng kepala.

  "Ha! Ice! Kau pon sama!" Pandangan blaze berubah  ke arah ice pula. Kini giliran ice pula yg menggeleng kepala.

  "Dia kan dah mintak maaf.. Kau nilah.. Jomlah balik!" Solar hanya mengikuti jejak ice dari belakang. Blaze pulak berleter berseorangan di belakang.

  "Tapi.. Pompuan tu menarik jugak.. " Kata solar sambil senyum senget.

  "Eh kau.. Semua pompuan menarik!" Blaze memukul kepala Solar.

  "Ish! Sakit lah! Jangan lah pujuk rambut aku! Nanti aku tak hensem!" Solar memuncungkan mulutnya.

  "Elelelele fikir comel lah tu! Macam tapak kaki aku adalah!" Ice dijeling boleh Solar. Blaze pulak dah buat gaya orang nak muntah.

Tanpa disedari.. Ada sosok tubuh yg memerhati. Matanya merenung tajam ke arah satu persatu badan solar,blaze Dan ice.
Dia berkata..

  "Berani cari pasal dengan nina eh.. Tunggu ye.. He he.. Korang akan dpt balasannya nanti.. He he.. Tunggu ye.." Dia menunjukkan senyuman yang menyeringai. Tangan yang dipenuhi darah itu diusap-usap ke pipi putihnya (APA?! PUTIH?!)

.........

  "Sepatutnya hari pindah ialah hari yg gembira! Aphal semua babak sedih je?! Eiiii benci betullah! " Nina memijak lantai Rumah nya dengan sekuat hati.

  "Bisinglah kak! Ko tahu tak Rumah ni bergegar! Kau pergi kemas barang kaulah kak! Dari duduk atas sofa tu je! Anak dara pemalas!" Adiknya nabil menjerit di sebelah telinga Nina.

  "Eh yang kau ni nak jerit kat telinga aku ni pehal!" Nina bangun dari sofa terus mengejar Nabil.

  "Kak! Cepat kelas barang! Masukkan dalam Lori!!" Mama Nina menjerit daripada dapur.

Setiap Kali Nina Ingin pukul Adiknya, ada sahaja halangan yang mendatang! Tak puas hati betul! Nabil kacau Nina Takde pulak halangan!.

  "Aiaiaiaiayayayayaya yelah² japp nanti Nina bawak masuk dalam tu!!" Nabil dah lari dah pergi tolong papanya mengangkat barang perabot di rumah.

😊😊😊

  "Herm.. Macammane ye hari esok.. Runsinglah.." Kepala Nina di sandarkan kepada tingkap kereta. Sambil sandar sambil tengok pemandangan yang indah dicipta tuhan.

Baik aku tidur..- Desis hati Nina.

Bersambung..

 

That smile is mine || Hali [fanfic]Where stories live. Discover now