Kelas 4 kehormatan.
"Wee kau tahu tak budak laki yang berjalan kat sebelah kakak dia tuu" Nasya. Remaja pompuan yang paling gedik kat sekolah. Serta anak pengetua sekolah.
"Kakak? Kau tahu ke yang pompuan kat sebelah dia tu kakak dia?" Aina kawan kepada Nasya. Dia juga boleh tahan gedik. Sama je dengan Nasya.
"Aku tengok muka diorang lebih kurang je... " Aina membuat muka menyampah apabila Nasya menjeling crushnya yang baru berjalan di depan pintu kelas. Iaitu Taufan.
"Kau ni Suka budak laki tu ke Suka Taufan?" Nasya sengih kerang basi dekat Aina.
" aku Suka dua-dua. Dua-dua hensemm i cannot lah.." Nasya meletakkan tapak tangannya di dahi sambil membuat muka sedih. Terharu lah konon kan?. Aina yang melihat gaya gedik kawan nya itu terus Dia angkat tangan tanda tanda Ingin memukul kawan nya Nasya.
Tiba tiba semua berlari ke tempat duduk masing-masing sambil berkata.
"Cikgu dah datang! Cikgu dah datang!"
Nasya Dan Aina pon berlari GEDIK ke tempat duduk masing masing. Kalau pembaca tengok gaya lari diorang.. Confirm siapa yang tengah makan tu tercekik terus.
"Selamat pagi semua." Cikgu yang memakai spek mata bulat serta rambut yang terjuntai(?) panjang melangkah ke dalam kelas. Serta merta kapten kelas bangun dan diikuti oleh yang lain.
"Selamat pagi Teacher Rina!!" Suara Aaron yang merupakan suara kapten of the kelas(😀) memenuhi bilik darjah.
Diikuti pelajar lain
"SELAMAT PAGI TEACHER RINA!" Setelah Teacher Rina menundukkan kepalanya (maksud nya dia suruh murid dia duduk lah) serta merta semua murid di kelas duduk serentak.
"New student yang akan duduk kat kelas kita." Teacher Rina senyum sambil memandang ke arahintu kelas.
Ye.. Murid baru tu ada kat luar kelas..
"Wee aku harap budak laki tuuu" Nasya menepuk bahu Aina dengan kuat. Aina pula tumbuk peha Nasya kuat kuat.
"Weee aku harap pompuan tadi sama kelas dengan kitaa" Ice? Ye.. Ice berada di kelas 4 kehormatan.. Siapa yang akan duduk kat kelas diorang ni? Nina ataupun Nabil?.
Tak mungkin lah Nabil.. Sebab dia tingkatan 2.. Bukan 4.. Maksudnya??.
"Tak.. Aku harap dia tak duduk dalam kelas ni.. Tolong lah.." Blaze juga sama kelas ngan Icee.
"Kamu boleh masuk" Teacher Rina yang duduk Di atas meja di depan ybord itu terus menanda buku Kerja anak muridnya.
Selangkah demi selangkah..
Bunyi degupan jantung Di dada blaze semakin kuat.
Dub
Dab
Dub
Dab.
Seorang remaja perempuan melangkah ke Dalam bilik darjah. Lihat mukanya saja sudah membuat kan ice bersorak gembira. Blaze pula sedang meratap kerana permintaannya tidak terkabul.
"Alaa bukannnn" Nasya memuncungkan mulutnya.
"Hrm.. Cantik jugak pompuan ni.. Mungkin dia boleh masuk geng kita?" Nasya tak dengar sebab Nasya tengah meratap di bawah meja. Aina yang sedar akan perlakuan kawannya yang sedikit bebal itu terus dia menarik Nasya supaya duduk di atas kerusi semula.
Siapa lagi kalau bukan Nina?
"Boleh kamu ceritakan sedikit tentang diri kamu?" Nina menganggukan kepala nya setelah mendengar Teacher Rina berkata begitu.
YOU ARE READING
That smile is mine || Hali [fanfic]
Aléatoire✨✨ Remaja perempuan yg bernama Nina. Dia baru sahaja berpindah ke sekolah menengah pulau rintis. Ye dia masih lagi baharu. Yg paling malang nya dia berjumpa dengan Remaja Lelaki yg bernama hali! Atau lebih dikenali sebagai Bad face! Kenapa Bad fa...