Part 2

397 26 1
                                    

*kris pun blk ke dormnya dgn muncul di hadapan chanyeol. Pada masa tu chanyeol sdg makan*

Chanyeol- aargh!!!!! Cough... cough... cough....(tersedak)

*semua member exo kecuali kai keluar dari bilik mereka lps terdengar jeritan chanyeol tadi*

Exo- Wae? Wae?

Kris- xde apalah.... si chanyeol nie terkejut tgk aq.... mcm nmpk hantu......nah minum air nie... tu lah mkn x senonoh agy... sape suruh...

Chanyeol- Yah!!! Hyung lah.... yg landing kat meja makan nie kenapa? Dah tu kat dpn sy pula... sy dah lah tgh mkn. Mcm ne sy x terkejut.... Mcm x blh pilih tmpt lain je...

Kris- Eleh, saja nk landimg kat dpn meja mkn.

Suho- apalah ka nie kris... awal ka blk jumpa ngan ayahnda ka... Kenapa weiyh...

Kris- hah,,, aq ada menda penting nk ckp ngan korg semua... semua dah ada ke?

Suho- jap, aq kira. 1,2,3,4,5,........11. Eh x ckp sorg lah...

Baekhyun- hyung, kai xde....

Chen- dia tido lah nie... xpelah bia saya g kejut dia.(pergi ke bilik kai)

Chen- kai, bgn lah... kris hyung ada maklumat penting nie...

Kai- urmmmm.... (tido agy smbl tarik selimut nya)

Chen- bangun(tarik selimutnya)

Kai- urmmmm.... (tarik selimutnya semula)

Chen- yah!!!! Bgn lah... bdk nie klu dah tido susah benar nk bgn... ouh x nk bgn ea... ka tunggu ea... (keluar dan panggil suho).... suho hyung, kai x nk bgn... puas dah saya kejut dia...

Suho- hisyh, mmg jadi rutin aq pula kena kejut bdk kai nie... (smpi je blk kai, mereka lihat kai tido agy.) Senang  je nk kejut dia nie... (suho pun menghalakan jarinya ke arah kai dan keluar lah air dari tgn suho mcm gaya pistol tu tapi blm sempat air tu kena kai telah menghilangkan dirinya)

Kai-(di dpn pintu blk nya) dah agak chen hyung akn panggil suho hyung untk kejutkan saya kan...

Chen- nasib baik hyumg panggil suho hyung, klu hyung guna kuasa hyung tadi kejut kamu, bertambah hitamlah kamu tu nanti.

Kai- yah!!! Hyung...

Chen- dah hyung kejut, x nk bgn sape suruh???

Suho- hey, sudah... g berkumpul tu, kris nk umumkan sesuatu tu..

Chen/kai- nae....

*mereka pun menuju ke ruang tamu*

Sehun- hisyh, lmbt ea... penat tau tunggu

Chen- kailah... tido x ingat dunia...

Kai- hehehe.... mian.

Kris- ok, semua dah ada kan?

Tao- 1,2,3......12 dah ckp semua hyung.

Xiumin- ada apa kris?

Kris- mcm ni, kita dpt misi drpd ayahnda kris, xiumin hyung

Luhan- misi apa pula?

Kris- mulai minggu dpn, kita akn bersekolah dkt sini...

Exo- whatttt!!!!!

Lay- kitakan dah jadi idol xkan kena sekolah pula....

D.o- misi apa nie, hyung kenapa kena sekolah... alaa...

Exo- x naklah sekolah!!!

Kris- yah!!! Sabarlah... x abis cerita agy nie...

Sehun- Hyung, smbg2...

Kris- korg tau kan psl adik aq?

Lay- min ah?

Kris- yelah, aq mana ada adik lain dah... aigoo!!!

Chen- wae ngan min ah hyung...(risau)

Kris- yg ka risau adik aq nie kenapa??? Melebih2 pula tu...

Chen- eh, xde papelah hyung... hehehe *diaorg xleh tau yg aq ngan min ah* (dlm hati)

Luhan- yah, chen. Ka ngan min ah nie eh...(tunjuk isyarat tgn jari telunjuk kanan ngan telunjuk kiri dirapatkan.)

Exo- betul ke?

Chen- heh, mana ada hyung...

Kris- jgn nk temberang agy ea.... mesti luhan hyung dah guna kuasa dia...

Luhan- betul tu. Hyung dah guna kuasa hyung, hyung dah dgr hati kamu tadi...

Chen- urmm yelah.. chen x blh sembunyikan menda nie lama2... mian x beritau korg...

Kris- xpe, hyung x kisah klu ko tu namja adik hyung, sbb hyung knl ka. Yg hyung risau ea ayahnda hyung je nanti...

Chen- hyung jgn risau, ayahnda hyung dah lama tau... dia x marah pun....

Baekhyun- ala ka nie chen... ka dah potong jln aq... aq baru je nk ngorat tuan puteri...

Chen- yah!! Ka jgn nk ngada2 ea, tuan puteri tu aq punya dah ea...

Baekhyun- ye...

Suho- heh, dah2... dah jauh nie kita menyimpang... kris smbg blk...

kris- korg tau kan psl kuasa min ah?

Exo- yup...

Kris- sekarang nie dia ada kat bumi... ayahnda aq kata dah 3 bln dia ada sini.

Exo- apa? Dia buat apa kat sini?

Chen- Nk cari putera jongki sbb min ah kesian tgk permaisuri jessica nangis tiap2 mlm rindukan putera jongki.

Kris- mana ka tau? Hyung pun baru tau tadi dari ayahnda hyung. Jadi chen, ka tau lah min ah ada kat mana?

Chen- ari terakhir dia ada di exoplanet dia jumpa chen beritau tapi bila dia dah smpi bumi kami dah lost contact ngan dia...

Kris- ouh...xpe2... kita akn bersekolah satu sekolah ngan dia....

Exo- jinja???? Yeayyyy!!!

Kris- aik, sabar dulu...dia dan sorg namja nie... akn tinggal ngan kita...

Exo- yahoo!!!!

Lay- aq rindu min ah....

Kai/sehun- samalah

Luhan- eleh, bkn korg je... kitaorg semua pun samalah...

Chen- eh, jap... hyung kata namja kan tadi. Sape dia???

Kris- xtau lah.. ayahnda x ckp pula sape dia... tapi dia yg tlg min ah sepanjang min ah ada kat bumi dan dialah yg uruskan hal2 persekolahan kita...

Exo- ouh....

Kris- hah, satu agy... min ah dlm keadaan bahaya sbb maharaja minho dah tau psl kuasa min ah tu. Dan kemungkinan si taecyeon dan kwn2nya bersekolah sama ngan min ah... sbb tu kita kena sekolah sana dan jaga dia demi keselamatan min ah, kita semua dan penduduk exoplanet.

Exo- hah!!!!! Jinja???

Kris- yap...

SKIPP!!!

#bersambung

LOVE!!!! (Complete)Where stories live. Discover now