28

359 32 0
                                    

author pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

author pov

sejak pada hari itu jungkook tidak lagi menjadi jungkook yang biasa malah dia menjadi luar biasa, dia menjadi jungkook yang dahulu yang tiada arah tuju pada waktu ketika zungyin haera pergi dalam hidupnya.

puan jeon mula merasakan perubahan jungkook yang drastik ini puas ditanya puas dipujuk tetapi tetap tiada respon daripadanya. jeon jungkook yang dahulu seorang periang mudah tersenyum berubah menjadi jeon jungkook yang lebih gemar mendiamkan diri di dalam biliknya sehingga makan entah ke mana

badan abangnya yang lesu tidak bermaya itu jina pandang seketika kadang ii dia hairan selalunya jungkook akan jadi macamni jika seseorang yang bermakna dalam hidupnya pergi tetapi kali ini dia tak tahu pulak sama ada jungkook mempunyai teman istimewa atau tidak.

"semuanya sebab kau anak aku jadi macamni tau taks" tengking puan jeon kepada adiknya

"now unnie nak salahkan jane pulak huh? ape yang jane buat sampai jungkook jadi macamtu"

"kau tahu tak kalau bukan sebab agama bodoh yang kau bawak masuk dalam rumah ni semua ni takkan jadilah!"

"ape yang unnie cuba cakap ni semua ni jadi atas perangai unnie jugak.  unnie larang dia nak convert macam ii lagi. dia jadi macamtu sebab dia tak tahan tau tak"

"eh kau nak salahkan aku pulak kau masih buta lagi ke ape huh eomma dan appa mati accident semuanya sebab kau sekarang ni jungkook . bala yang datang semua ni puncanya daripada kau! kalau kau tak convert semua ni takkan jadilah"

"unnie semua ni takdir appa dan eomma pergi bukan sebab jane tapi sebab takdir"

"sudahlah diam kau! sejak kau keluar dari rumah family ni hidup aman jer tapi bila suami kau mati baru kau nak balik rumah jumpa kitaorang  mengadu semua, nak mintak duduk sini lagi. kau bernasib baik tau sebab appa masih nak terima kau dalam keluarga ni kau patut beruntung malangnya aku dan eomma tak pernah terima kau balik sampailah eomma dan appa mati aku tetap tak pernah terima kau balik dalam hidup aku" kata puan jeong denga bengis

"jane tahu jane salah pada waktu tu tak sekarang ni kenapa mesti unnie ungkit kisah dulu?"

"sebab kau masih tak sedar diri kalau bukan sebab aku dah lama kau merempat tepi jalan sekarang"

"tapi semua ni terjadi bukan sebab pengislaman jane lagipun jungkook tak pernah tahu pasal ni"

dalam sedar taks sedar pertengkaran mereka sudah didengari oleh jungkook yang kebetulan ingin turun ke bawah tetapi niatnya terbantut apabila mengetahui hal sebenar.

__ _____________

'; tok tok tok

pintu diketuk oleh luar aku endahkan sudah tentu itu eomma or mummy or jina , cubalah bagi aku masa sedikit bukan sengaja aku jadi macamni kang kalau aku tidur hotel ke ape mesti eomma lagi membebel bebel tak nak aku.

𝒐𝒖𝒓𝒉𝒂𝒑𝒑𝒊𝒏𝒆𝒔𝒔 | 𝒋𝒋𝒌Where stories live. Discover now