Linkki Youtube-versioon: https://youtu.be/iYeNd3dTOOo
Kuin suuri kuilu, merenpohjassa makaava kolo on ainakin parikymmentä metriä leveä puolin ja toisin, mutta syvyydestä ei ole tietoakaan. Kuitenkin, pohjattomalta kuilulta näyttävä kolo vaikuttaa tosiaan houkuttelevan Haamudelfiinejä. Vaikka mahdollisesti helppo oikoreitti syvyyksiin, yllätykset tuntuvat sitäkin mahdollisimmilta tuolla. Ymmärrettävästi, parvi pysähtyy harkitsemaan tilannetta...
Nyt, hetkien kuluttua, Haamudelfiinit ovat tehneet selvän, rohkean päätöksen. Ne sukeltavat määrätietoisesti kuiluun, valmistautuneina tuntemattomaan. Ehkä turhankin rohkealta tuntuva päätös parven tilanteeseen nähden. Tosin, kuten aikaisemminkin sanottu; "Joukossa on voimaa", ja on siinä mielessä oikein olla antamatta parin vastoinkäymisen murtaa sellaista, suurta vahvuutta. Mutta oli miten oli, parvi saa silti olla varuillaan. Kuilussa ei ehkä vielä näy kaloja, kasveja, tai mitään muuta elävää... mutta tällaisessa pitkässä pimeydessä, mitä, tai mikä tahansa, voi vain hetkessä ilmestyä...
Kuitenkin jos Haamudelfineille jotain, niin loistava pimeänäkö auttaa suuresti. Tämän lisäksi, nekin ovat eläimiä, joilla on kyky hehkua. Toisin kuin Ilmapallotursaat joilla se vaikutti automaattiselta, Haamudelfiinit kykenevät hehkumiseen tietoisesti. Mutta vaikka ne voivatkin valita, se ei tule ilmaiseksi. Kuten muutkin kehon säätely-kyvyt, myös hehku vaatii ylimääräistä energiankulutusta. Mitä pidempään ja intensiivisemmin se jatkuu, sitä nopeammin Haamudelfiinit tulevat taas tarvitsemaan ravintoa. Tämän takia ne hehkuvat vain kun se on tarpeellista, esim. pimeimmissä paikoissa suunnistamisessa. Mutta tietysti, valon luokse saattaa eksyä myös muita, ei-tervetulleita otuksia...
Parven onneksi, sellaisia ei ollut kuilussa, kun ne ovat nyt ongelmitta saapuneet sen pohjalle. Itse pohjalla ei ole juuri mitään, mutta kivisessä seinässä sivulla taas, toinen aukko ammottaa mystisyyttään. Kyseessä on useita metrejä leveä tunneli, jonka päätyä ei näy... mutta jälleen; parvi päättää lopulta uida sinne rohkeasti. Kaiken kaikkiaan, jäsenet näyttävät jo uskovan toisiinsa vahvemmin. Tunneli vaikuttaa kääntyvän kaarevasti alaspäin... pilkkopimeää... Haamudelfiinien silmät alkavat hehkua...
YOU ARE READING
Haamudelfiinit ja Merten Mysteerit
FantasySuuressa maailmassa, jossa enimmäkseen laajoja meriä, on paljon salaisuuksia aaltojen alla. Historiaa, mennyttä, uusvanhaa ja tulevaa. Tarinoita ja symboliikkaa, joita voimme vain yrittää tulkita parhaamme mukaan... sukelletaan niihin...