dua

57 0 0
                                    

Watak Yuri(Peguam Harta Tanah) Gambar sekadar hiasan.

           Yuri memakirkan kereta Honda Civic Type R bewarna merah di hadapan sebuah rumah banglo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

           Yuri memakirkan kereta Honda Civic Type R bewarna merah di hadapan sebuah rumah banglo. Dia mula keluar dari kenderaannya dan menyandarkan badan pada kereta miliknya. Dalam pada itu, dia mengeluarkan telefon pintarnya dan melihat paparan skrin dengan tenang. Yuri yang berpakaian kemas menunggu sambil melihat-lihat keadaan sekeliling. Setelah beberapa minit menunggu pagar rumah banglo itu terbuka dengan sendirinya dan muncul kelibat Sha. "hey Juridah kemas berseri kau malam-malam ni, Airport je kot". Sha memulakan bicara. Beg roda yang ditarik diangkat untuk disimpan di dalam ruang bonnet kereta Yuri. Sha mengenakan padanan seluar jeans berwarna biru muda, T-Shirt berwarna putih dan Jaket kulit berwarna cokelat beserta sepasang kasut jenis loafer berwarna cokelat.

           "Call me Yuri ok. Aku dari pejabat, ada kes tadi lambat settle. Eh Sha kenapa awal 2 jam kau bukan noob sangat, sembang tiap-tiap bulan naik turun flight". Yuri tersengih. "Auntie Liza sampai Malaysia kul 12.30 tgh malam ni pastu dia nak jumpa aku". Sha berkata bersahaja sambil membuka pintu bahagian penumpang kereta milik Yuri.

               Perjalanan mengambil masa 30 minit untuk ke Airport Antarabangsa, mereka berdua berbual pelbagai topik termasuk seksualiti mereka. "Aku suka girls ingat tak aku pernah bagi tahu kau masa kita darjah 6 dulu, yup still suka girls tapi aku tak jumpa lagi yang sempurna girlfriend material". Yuri berkata sambil matanya tertumpu di jalan raya. "Aku ingat kau pernah ngaku dulu, tak terkejut pon sebab aku pon sama yang terkejutnya kau pon suka kat girl yang aku minat, WHAT the fish dude?". Sha tersenyum sinis. "Aku ngalah kan..hem girl tu pon bukan pandang aku sebab kau la, pandai kau ey, kawan konon.. tapi aku tengok kau memang ramai girls suka kau. Dorang tak tahu ke kau ni suka girls?". Yuri bingung. "Kau ni kalau aku bagitahu abis la dorang racist ngan aku. Aku suka berkawan dengan dorang, lembut je.. tenang je aku rasa bila dgn dorang aku suka jadi pelindung. Kau ingat tak masa form 1 kita ada camping. Aku paling suka kat sorang ni sampaikan sanggup join group feminine dia haha, da la ramai and too feminine geng dia aku lemah betul, sampaikan kene gigit nyamuk pon nangis, crush kau la. Aku yang kesian tengok automatic aku tolong sapu kan ubat nyamuk, aku layan sorang je abis semua nak minyak tu. Minyak tu aku nak bagi kat girl yang aku minat ni tak kesampaian nak bagi. Itu pon boleh buat aku down kau tau". Sha mengimbau kenangan. "Haha aku ingat la punya la down sebab tak dapat berjasa kat girl yang kau minat. Kelakar je..tapi thanks sebab layan dia dulu, yup my crush, aku nak pergi pujuk masa dia nangis aku tak berani". Yuri membalas dan Sha hanya tersenyum. Mereka berdua senyap dan mata tertumpu di jalan raya.

                Di Airport, Yuri dan Sha berjalan tenang menuju ke sebuah restoren di mana As dan Amy menunggu di situ. Dari jarak jauh Sha dapat melihat lambaian teruja As dan Amy. "You know dude? As pernah tanya aku minggu lepas rasanya dia tanya kenapa aku dan kau tak jadi sepasang kekasih, ye la kau dan...". Belom sempat Yuri menghabiskan ayat Sha berkata laju sambil senyuman dibibir tidak lekang. "What the fish YOU are not my type DUDE". Sha berkata laju sambil memberi senyuman kepada As dan Amy. Dalam masa yang sama Yuri juga memberi senyuman kepada As dan Amy sempat berkata. "I know that and YOU are not my type too. What the fish.EWW". Yuri membalas laju.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 25, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mengelirukan Aku (girlxgirl)Where stories live. Discover now