Dato Hashim : Saya nak kamu cari anak saya walau apa cara sekalipun..
Haikal : Baik tuan..saya akan arahkan anggota polis yg lain utk berjaga di tempat lain juga..tuan jgn risau..
Datin Farida : Bang anak kita abg..mcm mana ni?
Datin Farida yg sudah merah mata menangis sejak menerima perkhabaran anak bongsu mereka diculik pada tgh hari tadi..
Haikal : Saya pergi dulu tuan..rumah tuan,tuan jgn risau..orang2 saya akan mengawal 24jam berhampiran dgn rumah tuan..
Dato Hashim : Baiklah..
********************************************
5 jam sebelum..
Izzat : Fik..aku beli coklat kat siti dulu k..
Fikri : Kalau mcm tu aku pergi kereta dulu la..mls nak bawa semua brg ni ke hulu ke hilir..
Izzat : Mmm..hati2..
Fikri : Tahu la..
Fikri dan Izzat masing2 berpisah..
Saat Fikri seorang diri ke tmpt parkir kereta..dia telah diperhatikan bbrp org..Aih..kalau la aku ikut Izzat tadi..tak la rasa seksa sorg diri bawa brg ni..
Gumam hati Fikri..Baru sahaja Fikri mengeluarkan kunci dr paket seluarnya..bahunya di sentuh org yg tidak dikenalinya..
En. Fikri..
Fikri langsung menoleh ke blkg melihat gerangan yg menegur dirinya..
Fikri : Ya saya?
Saya anggota polis yg diarahkan oleh Dato Hashim utk membawa en. Fikri mengikut kami..
Fikri : Huh? Tapi? Papa tak bagi tahu saya atau call saya pun?
Maaf en. Fikri..hal ini terpaksa dirahsiakan..sbb en. Fikri dlm bahaya..mohon jgn gunakan telefon dan mohon en. Fikri mengkuti kami dgn segera..
Fikri : Tapi mcm mana kwn saya?
Tidak lama ada lg seorang menghampiri kami..
Knp ni? Knp lama sgt?
Ni tuan Fikri susah sgt nak dgr arahan..
Maaf tuan Fikri..kita kena cepat..sbb nyawa tuan Fikri dlm bahaya..
Fikri : Saya kena jumpa kwn saya..
Maaf tuan..tiada masa..ada pengganas sdg memburu tuan..mcm ni la tuan..tuan tinggalkan barangan belian tuan dan kunci kereta kat sini..nnt pandai2 la kwn tuan..dan kami minta telefon tuan jgn diaktifkan sama sekali..
Aku dgn bodohnya mengikuti arahanmereka berdua..lalu ku ikuti mereka berdua..
Saya Ikram..dan yang ini Haziq..
Fikri : Owh..
Kulihat mereka berdua mempunyai bentuk bdn yg tegap..aku juga ingin spt mereka memiliki badan yang tegap fit..
Fikri : Tuan nak bawa saya ke mana?
Ikram : Kita kena pergi dari sini dahulu..lagi 1 jgnlah panggil kami tuan..panggil nama pun dah cukup..
Fikri : Rrrr..tapi ibu ajar saya utk beradab sopan..
Ikram memandang Haziq dan Haziq pun begitu..
Haziq : Kalau mcm tu panggil kami abg je la..
Fikri : Ok..
Aku tersenyum sebelum pintu van dibuka..
Haziq : Masuklah..
Haziq mempelawa aku masuk setelah dia terlebih dahulu masuk ke dlm van itu..
Di depan aku lihat ada 2 org juga berbadan tegap..1 org driver handsome sedang melemparkan senyuman dan 1 org lagi berkaca mata tidak melihat aku..Saya Irfan..
Driver itu meghulurkan tangannya utk bersalaman dgn diriku..
Fikri : Saya
Irfan : Fikri kan..
Fikri : Mcm mana tahu?
Ikram : Kami kan polis..mestilah tahu..dah Irfan..kita gerak skrg..
Irfan : Ok..
Lalu van itu pun dipandu laju oleh Irfan..
Fikri : Sbnrnya apa yg terjadi? Knp papa tak call? Ahh..papa..
Aku yg baru ingin mendial no telefon papa di rampas oleh oleh Ikram..
Badannya sebenarnya nampak sado tapi besar dan tidak berketul berbanding Ikram dan Irfan yang betul2 nampak bentuk bdn yg sado..Ikram : Td abg dah katakan..tak boleh guna hp buat masa ni..mmm..nak kena off..minta password adik..
Fikri : Tp abg..
Ikram : Tak ada tapi2..ikut saja arahan..
Suara Ikram yg td lembut bertukar jd garang..
Aku yg kelam kabut terus meletakkan ibu jariki di sensor fingerprint..
Ikram terus menekan2 IP ku..Sedari mukaku yg berubah ketakutan..
Ikram : Maafkan abg kasar tadi..
Fikri : Ttak..ttak apa..
Izzat POV
Mana pula pergi Fikri ni..kunci kereta ada..brg dia pun ada..jgn2..
Izzat terus mendial no Fikri..namun tidak dapat..
Ya Allah..apa jd dgn Fikri..
Kata Izzat..Izzat yg buntu terus memandu kereta Fikri ke rumah Fikri..
Sesudah sampai
YOU ARE READING
Dekat Tapi Jauh
RomanceApa yang jadi jika anda jatuh cinta dengan penculik? Namun cinta itu bukanlah cinta normal.. Cerita lelaki dan lelaki.. #JanganKecam