Akhirnya aku terpaksa akur dgn keputusan papa utk bljr di luar negara..
Pendaftaran dilakukan dgn cpt..Aku bergerak mencari bilik dan aku ditempatkan dgn budak 'org putih'..
#AuthorBukanlahHebatSangatBahasaEnglishSoAuthorAkanBuatDialogBahasaMelayuAtauCampur
Setelah jumpa bilikku..aku mengetuk pintu bilik tersebut..namun tiada sbrg jwpn..
Lantas kunci yg diberikan aku ambil dr paketku dan membuka pintu tersebut..Kemas dan bersih..
Aku meletakkan luggage ku di sebelah katil yg kosong dan mungkin utk diriku..Lalu aku menyusun atur brg2 yg aku bawa..
Terasa penat juga walaupun hanya sedikit brg yg ku bawa..Sebenarnya hatiku tidak berada di situ..
Spt tertinggal di Malaysia..
Rindu ingin melihat wajah Zakil..Sedang aku mengelamun tiba2 pintu bilik itu dibuka..
Aku menoleh ke arah pintu dan melihat siapa yg baru masuk..Hye..
Tegur org itu.,Fikri : Hye..
New student?
Fikri : Ya
Nice..Im Varun..Varun Dhawan..
Fikri : Fikri..Mohd Fikri..
Varun : Malaysian?
Fikri : How you know?
Varun : This one..
Varun menunjuk lambang bendera di luggage ku..
Varun : Im from India..
Fikri : Nice..
Sedap..
Kata hatiku..Badannya yg nampak sasa di sebalik baju kemeja yg dia pakai membuatkan mataku tidak lari menjilati seluruh tubuhnya..
Varun : Tgk apa?
Fikri : You main gym?
Varun : Ya..
Fikri : Nice body huh..
Varun : Thanks..so you punya katil sebelah situ k..
Fikri : Ok..
Setelah sesi perkenalan..Varun membawa aku utk melihat sekitar Universiti itu..
Mcm2 yg diceritakan oleh Varun..Aku yg baru masuk kawasan situ di pandang pelik oleh siswa dan siswi yg lain..
Varun ada bbrp org kwn yg lain cuma tidak rapat..Varun memberitahu bahawa dia lebih suka berseorangan namun bila hadirnya aku dlm biliknya..dia akan cuba utk berbual bersama aku..
Pada mlm itu kami lebih kpd berbual ttg hidup masing..
Barun memberitahu kebanyakkan pljr di U itu semuanya anak org kaya2..Sehinggalah waktu menunjukkan 12am baru la kmi masuk tidur..
________________________________
Saya nak kamu awasi dia..
Baik tuan..
Pastikan tiada apa yg berlaku dkt dia..faham?
Ya tuan..tuan jgn risau..
________________________________
YOU ARE READING
Dekat Tapi Jauh
RomanceApa yang jadi jika anda jatuh cinta dengan penculik? Namun cinta itu bukanlah cinta normal.. Cerita lelaki dan lelaki.. #JanganKecam