zaterdag 16 juli 2018, 21:16 uur
[Jessica Hayes]Ik lig de hele avond al op bed. Ik staar met een lege blik naar het plafond. Ik ben hem weer kwijtgeraakt. Ik had hem nog geen half uur terug. Het is allemaal mijn schuld. Ik ben zo stom! Ik had niet kwaad moeten worden. Ik snap niet eens waarom ik boos werd!
Het slaat letterlijk nergens op.
Ik pak mijn telefoon en kijk naar het berichtje dat ik naar Stefan heb gestuurd. Ik ben zo stom. Waarom moet ik altijd overal zo'n drama van maken?
Ik pak mijn telefoon en FaceTime Niall. Hij neemt binnen vijf seconden op. Zijn vrolijke gezicht verschijnt in mijn beeld en ik glimlach. 'Hey Nialler!' zeg ik.
'Hey Jessie! Hoe gaat het?' 'Stefan en ik... We hebben gezoend. We hadden het goed gemaakt.' 'Wat fijn!' zegt Niall. Ik zie aan zijn gezicht dat hij het meent.
'Ja. Maar toen werd ik boos op hem en heb ik het wéér uitgemaakt.' Niall kijkt me met gefronste wenkbrauwen aan. 'Wat?' vraagt hij alsof hij me niet goed verstaan heeft. 'Ik heb alles verpest. Ik... Fuck.' 'Hé, rustig... Jess, het komt allemaal goed, oké?'
Ik knik. Even is het stil, totdat Niall opeens zegt: 'Kom naar Amerika.'
'Wat?' vraag ik verbaasd.
'Kom mee op tour. Overmorgen speel ik in Texas. Je kan mee met het laatste deel van de tour! Als je wil, tenminste..?' Hij kijkt me vragend aan.
'Oké', zeg ik, alles is beter dan hier janken op mijn kamer.
'Ik regel vliegtickets voor je, oké? Jij hoeft alleen maar in het juiste vliegtuig te stappen en niet aan Stefan te denken.' 'Dank je, Niall. Ik hou zo veel van je! Je bent echt m'n beste vriend.' Niall glimlacht en zegt dat hij de tickets gaat regelen. Snel hangt hij op.
Ik zucht en sta op van mijn bed. Niall is echt lief voor me, waar ik echt gelukkig van word. Ik begin echt van die gast te houden, met z'n irritante Nando's verslaving...
Ik trek de ladder die naar de zolder gaat naar beneden en klim omhoog. Het is hier echt ongelooflijk stoffig. Ik ga rechtop staan en doe de gloeilamp aan. Ik zie stofdeeltjes door de lucht vliegen.
Ik kijk om me heen en zie dan mijn zwarte koffer helemaal achterin staan. Ik loop langs twee kunstkerstbomen die we al jaren niet meer gebruiken en ik moet constant spinnenwebben voor mijn gezicht wegslaan. Er komt bijna nooit iemand op de zolder.
Ik pak mijn koffer, die bedolven is met een laag stof en trek 'm achter me aan en neem 'm mee naar beneden.
Ik blaas de stof eraf en rol 'm naar mijn slaapkamer. Ik pak zo veel mogelijk kleren en doe die erin. Dan ga ik naar mijn badkamer en ik doe mijn belangrijkste make-up en wat andere producten in een toilettas en doe die ook in mijn koffer. Ik wil zo snel mogelijk weg hier.
Ik hoor dat de deur open gaat; mijn ouders zijn thuis. Ik ren naar beneden toe en zeg: 'Mam, ik vlieg morgen naar Amerika. Ik ga naar Niall.'
Mijn moeder kijkt me aan en haar blik gaat van verward naar bezorgd. 'Wat is er gebeurd?' vraagt ze. Ik voel hoe mijn spieren zich aanspannen. 'Ik wil er niet over praten.' 'Heeft het met hém te maken?' 'Ja.' Ik zie hoe de spieren in haar kaken zich aanspannen.
'Weet je waar mijn paspoort is?' vraag ik. 'Is het wel een goed idee?' vraagt mijn moeder voorzichtig. 'Alles is beter dan dit. Ik bel Nando's wel dat ik ontslag neem, of zo.' 'Dat lijkt me niet verstandig.' 'Mam, ik kan hier niet blijven.'
Ik draai me om en ren weer naar boven toe. Ik doe de deur achter me op slot. Met een zucht loop ik naar mijn raam toe. Ik pak mijn aansteker en steek een sigaret op. Ik inhaleer diep en blaas de rook naar buiten.
Ik voel dat mijn ogen beginnen te prikken en ik bijt op mijn lip om de tranen binnen te houden. Ik snap niet waarom ik altijd alles moet verpesten...
Ik sta op en druk de sigaret uit, waarna ik 'm uit het raam de straat op gooi. Ik pak de plaat van Niall en leg 'm op de lp-player. Ik zet het geluid hard aan en luister naar de muziek. Langzaam begin ik een beetje te bewegen en door mijn kamer te dansen.
Zodra het album afgelopen is plof ik neer op mijn bed. Ik pak mijn telefoon en zie dat Niall me geappt heeft; hij heeft vliegtickets besteld voor morgenochtend om 08:00 uur.
geplaatst op 10-12-2019
Sorry dat het hoofdstuk zo kort is... Ik hoop dat je het alsnog leuk vond! X
(Vergeet niet om te stemmen :) )
JE LEEST
If You Need Me✓
FanfictionI'll be by your side even if I'm not next to you Jessica en Stefan hebben al een lange tijd een relatie, maar wanneer Jessica Niall Horan ontmoet en ruzie krijgt met Stefan begint ze aan al haar gevoelens te twijfelen... 𝗚𝗲𝗹𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗻𝗶𝗲𝘁𝘀 �...