Chapter 12

1.6K 70 0
                                    

Di tempat yang gelap. Terlihat seseorang diikat dengan rantai besi. Dia sedang menangis. Di depannya ada memori tentang Hali yang diseksa. Gempa telah terperangkap dalam permainan Felix. Dah banyak kali Gempa cuba melepaskan diri tapi tak dapat sebab Felix telah mengugutnya.

Felix:best kan Gempa? Kau suka tak tengok dia sengsara?

Gempa:kau kejam...KAU MEMANG KEJAM!!

Felix: *gelak* ye. Aku memang kejam. Aku sanggup buat apa-apa sahaja untuk pastikan Hali mati!!

Gempa:tak guna!! Dia tak buat salah kat kau!!

Felix:kau diam!! Kau tak tahu apa-apa pun!!

Gempa:grr...lepaskan aku la tak guna!!!

Felix:jangan harap!! Aku nak guna badan kau sampai dia mati!!

Gempa:tch...

Di bilik Fang,Fang masih tido bersama Thorn. Taufan dan Blaze keluar pergi buat makanan. Solar dan Ice masih tido di pangkuan Hali. Hali sedang menulis sesuatu di dalam diarinya. Hali menulis tentang apa yang berlaku semasa dia diseksa dengan Gempa.

Ice:abang tulis apa tu?

Hali: *terus tutup diari dia* erm...tk de pape Ice. *diari dia kena ambik* hei! Bagi balik-

Ice:alaa Ice je pun... *baca dari muka surat depan*

Hali:ish Ice ni

Ice:aww comelnya abang

Solar:nak tengok

Hali:bila masa pulak adik bangun

Solar:tadi lagi. Aww comelnya abang dulu

Ice:hehe pipi tembam.

Hali: *blush* ish sudah la tu.

Ice:alaa sekejap la...

Solar:please~ kami janji takkan bagitahu orang lain

Hali:janji eh?

S,I:janji!

Hali:hm..ok..dah abang nak tido. *sandar kat tingkap dan tido*

Solar:eh surat apa ni? *bukak dan baca* weyh,surat ni penuh ngan darah.

Ice:ini tulisan Gempa ni

Solar:hm...ini surat ugutan😥

Ice:apa dia kata?

Solar:dia kata kalau kau tak jaga adik-beradik kau elok-elok,aku takkan teragak untuk bunuh kau.

Ice:je-jadi selama ni...dia layan kita selama ni sebab ni ke?

Solar:rasanya...

Ice:Solar saya takut

Solar:Solar pun...

Mereka berdua pandang Hali yang masih tido nyenyak. Solar letak diari Hali kat sebelahnya. "Solar,apa kata kita pergi tanya abang Gempa sendiri"kata Ice. Solar menanggukkan kepala. Mereka berdua senyap-senyap keluar dari bilik dan pergi ke bilik tahanan Gempa. Pada waktu itu,Hali sudah terjaga. Dia senyap-senyap mengikuti adik-beradiknya. "Kenapa la korang nak pergi jumpa dia"detik kat hati Hali. Hali risau takut Gempa...bukan...Felix akan cederakan adik-adiknya.

Hali:hm...

Taufan:Hali?

Hali:huh?

Taufan:apa kau buat kat- *mulut kena tutup*

Hali: *berbisik* jom ikut dorang tu. *tunjuk kat Solar dan Ice* aku rasa dorang nak gi jumpa Gempa

Taufan: *nod,berbisik* kau pergi dulu. Aku pergi dapatkan Blaze.

Hali:ok

Taufan:Hali?

Hali: ye?

Taufan: hati-hati

Hali: ok

Seksaan Dari Seorang Abang (Season 3)Where stories live. Discover now