De droomstart van een carrierè

83 3 1
                                    

Op een zaterdagmiddag tijdens KRO's Country time werd Ilse DeLange ontdekt. Ilse haar moeder, Carla, leek het namelijk wel een goed idee te vinden om op de presentator af te stappen, Ruud Hermans, met de doodleuke mededeling dat haar piepjonge dochter wel een aardig moppie kon zingen. Veertien was Ilse toen. Ze droeg een vilten cowboyhoed een bloes met frutseltjes. Zoals in Tiroler films. Zo gezegd, zo gedaan! Ruud Hermans is de beroerdste niet dus paste hij graag zijn radio programma aan om zo jong talent een kans te bieden. Het plan ontstond om samen met Ruud 'Somewhere between! te zingen! (Een nummer waar Ruud indertijd een hit mee had met de Tumbleweeds)
Tukkers komen niet zo snel voor dingen de deur uit waardoor het inderdaad bleek te kloppen dat Ilse wel een zeer aardig moppie kon zingen. Wat zowel Ilse, Ruud als ook Carla niet wisten was dat er mensen van platenmaatschappijen in de zaal zaten, zowel de Amerikaanse als uiteraard ook de Nederlandse.
Echter waren het niet de Nederlanders waarbij Ilse opviel het waren de Amerikanen die zeiden 'Die Ilse die moet maar eens naar ons toekomen om een goede bak pleur te drinken....'
Het heeft even geduurd maar nadat Ilse haar Mavo en detailhandel school diploma behaald had tekende ze een contract met Warner Brothers in Amerika.
Een prachtige ervaring was dat voor het hele gezin DeLange, zowel haar ouders als ook haar twee broers werden overgevlogen en opgehaald vanaf het vliegveld in een limousine om zo van 'hun' kleine meisje het tekenen van het contract mee te kunnen maken.

In 1997 was het voor Ilse de tijd om de studio in te duiken. Zeker niet met de minste muzikanten: Jerry Douglas en Barry Beckett (die ook met Paul Simon, Bob Dylan, Joe Cocker en Dire Straits heeft gewerkt). Een waanzinnige tijd was dat voor Ilse. Die ze even later omschreef als 'ik was zo'n jong kuiken. Ik had alleen maar woorden in van die notitieboekjes geschreven maar wist niet dat daar liedjes uit konden komen'' Eindelijk zat ZIJ in de studio met muzikanten die ze altijd zag in de cd boekjes toen ze die uitploos.

Een droomstart van een later prachtige carrière! Het ontstaan van het debut album 'World of hurt'

TOEKOMSTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu