1

68 11 0
                                    

    " Bangun laa... Aku penat jerit pepagi buta . Wahai... Manusia manusia yg masih hidup di rumah ini. Bangun la engkau!!!",jerit Firsya Amina. Kalau la harta benda yg kat dlm rumah tu bole bergerak da lama dorang larikan diri dari situ.

    " 5 minutes more...",balas tiga  makhluk Allah serentak. Firsya Amina yg da sememang Nye panas jadi lebih panas. Sien..

    " Aaaaaaaaa x de ii!! Bangun now!! First day kot kt sekola baru!!", Jerit Firsya Amina kite. Die terus menggelengkan kepala nye apabila die terdengar bunyi berdentam dentum org berlari di tingkat atas.

    ' nasib cousin.. kalau x. Da lame aku campak dlm loji taik.'

----------------------------------------
At school
     
     " Wah... Not bad huh.",ujar Erin Mikayla dengan wajah amazed.

     " Ye do.. tp.. author? Kau da perkenalkan kitaorang lom? ", Tanye Shiela Alya pada ku. Ofc la belum.

     Org yg pertama aku nk kenalkan ialah Erin Mikayla. Kenapa aku kenalkan die first? Sebab die tua. Hehe... X de laa.. dorang semua lahir pada tahun yg same cume berbeza bulan sahaje. Jadi Erin Mikayla ni suke dipanggil Mika. Nape? Tanye die. Ha da tu je. Nak tahu lebih lanjut bace laa cite ni ye. Hehe

     Org yg kedua aku nk perkenalkan ialah Shiela Alya. Die ni kedua tertua. Hehe.. Gurau aje. Jadi die ni suke dipanggil sebagai Lya. Huhu. Da next!

      K org yini. Aku x kenal. X de laa. Ini Zahsy Erriez. Panggil die Riez. Hehe. Die ni lahir bulan 12 same cam Firsya Amina tp Firsya lahir lambat sked.

      Ini die... Firsya Amina. Panggil die Sya. Die lahir lambat sked dari Riez. So die muda la. Tp en kalau korang perasan name pendek dorang. Due name perempuan due name cam lelaki. Tp pemilik nye perempuan ye.

      Name group dorang ialah devils gurlz . Semua ye cantik cantek belaka. Nampak suci muke nye. Namun siapa sangka bidadari pun ade their wicked side. Ha da.. sambung.

       " Bagus yini author.",ujar Riez. Ofc author en.

       " Da jum masuk. Aku nk round round gak sekola ni.",ujar Mika dengan senyuman . Riez mengeluh.

      " Tp aku nk tidooo. Aku xnak round.", Keluh Riez. Mika terus tarik tangan Riez dan bergerak untuk memeriksa setiap pelusuk di sekola tersebut.

      " Eomma!! Huwaa! Help me! I wanna sleep! Let me go!! You're bad person!",ujar Riez sambil meronta untuk melepaskan diri.

      ' um.. perlu ke pergi? Atau beli makanan? Ouh makanan i'm coming!!'

       Desis hati Lya dan Sya sebelum pergi ke kafeteria mereka.

---------------------------
Dlm kelas

        " Alaaaaa Riez x yah majuk. Nanti aku beli kinder bueno eh. Alaa riez", pujuk Mika, Lya dan Sha. Riez sikit pun x mempedulikan mereka. Die buat muke ' cold ' die.

        " Alaa Riezzzz. Jangan la majuk. X elok majuk ii nie tau. Nanti cpt tua.", Ujar Mika yg mendapat persetujuan dari Lya dan Sha. Riez masih terus tidak mempedulikan mereka.

       " R---", seorang guru yg menegur mereka memotongkan niat Sya untuk bercakap.

      " Kamu semua ni murid baru kan? Tengku Erin Mikayla, Tengku Shiela Alya , Tengku Zahsy Erriez dan Tengku Firsya Amina?", Tanye guru tersebut. Mereka hanya mengangguk .

      " Tp kami lebih selesa kalau x de org panggil kami tengku. Elok kami sembunyi kan identiti dari semua org. Musuh kami kt mane mane je ade kak.", Ujar Mika. Yg lain hanya mengangguk setuju.

Devils GurlzWhere stories live. Discover now