7

24 5 0
                                    

" Ummi!!", Jerit Riez di rumah Ummi Aish. Ummi Aish muncul di sebalik pintu. Wajah nya tersenyum gembira. Wajah Riez pula berkerut.

Ummi Aish senyum pada The Devils yg lain sebelum mengajak The devils masuk. Bonda Nis juga turut ada di situ.

" Ye ade ape korang nk jumpe Ummi ni?", Soal Ummi Aish dengan senyuman manis nya.

" Riez ckp leklok. Kite x leh terus nk menuduh.", Ujar Mika.

Riez menjeling . Wajah nye makin membengis. Tajam ank mata hya melihat Bonda Nis. Mcm bile bile saja die bole dtg dan bunuh.

" Well well.. Igt tak Ummi penah kate yg Ummi dpt surat penuh darah tu...?", Tanye Riez.

Suara nya sungguh sinis. Mata nya masih melihat gerak geri Bonda Nis. Ummi Aish mengangguk.

" Well.. rumah Ummi susah org luar nk masuk. Kecuali org yg terdekat.", Sambung Lya pula.

Mata nya melihat Sya. Walaupun Sya se akan akan x percaya. Tp die fhm.. keadaan Riez. Tp still. Kenapa tuduh bonda die?

" Stop kite x leh nk terus tuduh bonda aku.", Ujar Sya tegas.

Die berharap Riez akan takut. Walaupun die tahu.. cousin nya itu x kan penah begitu. Kalini seluruh perhatian Riez bertukar arah. Bukan pada Bonda Nis. Tapi pada Sya.

" Heh...... Nmpk cam aku give a fuck ke?", Tanye Riez sinis.

Wajah nya merah menahan marah. The Devils da ta tau nk buat ape lagi supaya Riez tenang.

" Ape yg Bonda buat sampai Riez mrh sgt ni?", Tanye Bonda Nis tenang.

Riez jeling. Namun kemudian wajah nya bertukar gembira.

" Ummi.. Riez bersyukur dpt tahu yg makcik Riez ni pelakon.", Ujar Riez. Makin sinis suara nya.

Ummi Aish pelik. Namun bagi nya tindakan Riez tu melampau. Kurang hormat.

" Riez.. jaga bahasa. ", Ujar Ummi Aish tegas.

Makin bertambah senyuman milik Riez.

" It's okay Ummi.. percaya la ckp pelakon tu. Dengan pelakon pelakon tambahan die--", belum sempat Riez mahu menghabiskan percakapan nya. Tangan Ummi Aish telah pun sampai ke pipi nya.

Tergelak Riez di buat nya. Mika , Sya dan Lya suda tatau nk buat ape.

' heih sien Riez.. aku tatau nk wat ape..'

" Wah Ummi... Hahaha... Da berani lempang wajah ank ummi ni? Da sanggup lempang wajah ank ummi ni? Hahaha... Demi die? Demi pelakon tu? Haha.. Riez kagum.. sgt kagum. And Riez percaya kalau papa ade. Die lagi kagum dari Riez.", Ujar Riez sinis dengan menepuk tangan nya.

Sedih? Suda semestinya. Tp da jadi sebahagian dari die x reti nk tunjukkan kesedihan tu. Emosi die terpendam rpt di lubuk hati. Dikunci. Sgt kemas.

" Rie--", percakapan Ummi Aish dipotong dengan wajah Riez yg suda bengang.

Tangan nya di genggam kuat. Memang betul betul menahan diri dari mencederakan org. Mata nya melihat Bonda Nis dengan tajam. Segala gerak geri nya suda ditangkap oleh Riez.

" Riez.. control yourself", bisik Ummi Aish perlahan.

Riez sengih. Kaki di angkat menuju ke pintu masuk rumah tersebut. Die langsung x menoleh.

" Well I hope this house will be better after this. Cause there're no more heroes. Heh.. and I hope the one last person in this house.. could live better than ever. Cause... Ya know... " Revenge is sweet. Just like a candy " ", ujar Riez sebelum keluar dari rumah Ummi Aish.

" Wait Riez!", Jerit Mika.

Die berlari menuju ke pintu. Seperti yg die sangka. Suda tidak ade kelibat Riez.

" I'm sorry Riez.", Bisik perlahan Ummi Aish.

------------------------------
Tira's pov

" Hey!!! I'm back gurl!", Ujar nya dihadapan cermin.

Satu kelibat lain dlm cermin itu muncul. Wajah nya tegas kali ini.

" Give me back.. my body.", Ujar gadis di dlm cermin tersebut.

Tira gelak. Sungguh sinis suara nya.

" Awww we're siblings before this. Takkan x nak kasi Tira pinjam kot.", Ujar Tira lagi.

" Tira pegi mane tadi? Club? ", Tanye gadis di dlm cermin tersebut. Suara nya sinis.

" Nah.. da bosan. Shopping ofc.", Ujar Tira.

" Stop Tira. Give me back my body.", Arah gadis itu.

" Ugh fine! But i'll be always inside this body. ", Ujar Tira.

---------------------------------
Bonda nis pov

" Ape yg akak buat sampai die marah sgt tadi tu?", Tanye ku pada Aish.

Aish hanya mengangkat bahu nya. Tanda tidak tahu. Sejak Riez keluar dari rumah tadi wajah nya suram.

" Heih.. ape la salah akak..", ujar ku sambil mengeluh kecil.

" Maaf ye kak atas perbuatan ank Aish tadi. Maybe die stress sgt papa die hilang tanpa jejak.", Pinta Aish.

Aku mengangguk sambil tersenyum. Heih.. Aish ni cantik org nyer. Sume org nk kt die dulu. Tp banyak banyak lelaki. Crush aku jugak die khawini. Heih..

Nasib kau la Aish.. da mmg takdir kau.. kene bende cenni. Lagi kesian kt ank kau. Cuba nk sedarkan mak die. Tp mak die terlalu baik.

Riez mmg ikut perangai ayah nya. Itu yg buat aku suke. Suke akan permainan ni. Mcm aku tgh bermain dgn ayah nya. Permainan yg penuh misteri. Penuh tanda tanye. Walaupun bukti da ade depan mate.

---------------------

Bab 7 habis! Hikz! So camner? Ok tak cite ni? Maaf kalau hambar ya. Kalau ade typo maaf aa. Hikz. Bye! Jgn lupe vote ya!

Devils GurlzWhere stories live. Discover now