4

28 8 0
                                    

" protect them.. for me"

" Untuk ape? Dorang bukannye dlm bahaya pun."

" Maafkan aku. Tapi.. dorang tengah hadapi bahaya yg dorang x expect pun."

" Ha? Maksud kau?"

"Revenge is sweet. just like a candy. "

----------------------------
Razz pov

Ape bende si Riez tu buat? Heih asyik tgk fon je keje die. Aku kt tepi die un die x layan. Bukan setakat x layan. Perasan un tidak. Heih apa nk jadi la.

I miss you,babe! Nape da lame x chat? Rindu tau!

Razz stop! Die bukan yg dulu Razz. Get yourself.

Babe? Apehal nie? Ade pape bagitau. Jangan pendam sesorang. Nanti I yg susah. Cukup cukup la i yg gile kt you. Jangan you pulak yg gile.

Die da pergi Razz! Die da pergi! Stop Razz stop! Jangan igt die lagi. Semua da pergi. kenangan kau dan die pun da pergi.

Kite putus! Aku x sanggup nk bercinta dengan player cam kau! Sanggup kau! Aku percaya kau selama ni Razz! Nape kau wat aku camnie?! Kenapa?!

Tanpa aku sedar, mata ku mula berkaca. Gadis yg aku cintai dulu. Da pergi tinggalkan aku. Sendiri. Di dunia yg aku mmg da x nak hidup lagi.  Dan die muncul lagi. Saat aku da melupakan nya.

-------------------
Riez pov

Aku tgk org yg duduk disebelah Kanan aku. Eh Razz? Nape cam pwlik sikit ni. Mata die...berair? Apehal mamat nie?

    " Razz kau okay tak? Ade prob share la. Kalau kau gile nanti sape susah. Aku jugak. Ceh aku tak susah un. Hehe", ujar ku tanpa berfikir. Ayat tu terkeluar spontan dari bibirku.

Razz memandang ku. Air mata nye cepat cepat di kesat.

     " X de pape laa... Aku sakit mata je.", Balas nya dengan senyuman.

Jujur aku kate. Ni first time aku tgk die senyum. Ye la selama ni senyum sinis je. Tapi ntah kenapa. Aku dpt tgk di sebalik senyuman tu. Die sedang berduke.

--------------------
Kak Nia pov

Apahal The Kings tu rpt sgt dengan The Devils? Dorang tu ade pape hubungan ke? Bercinta? Tak mungkin laa.. se ingat aku Riez masih lagi x ingat pasal diorang.

Ape yg akak merepek ni? Saya bercinta? Heh.. saya x penah lagi bercinta kak. Maklumla forever alone en. Hehe

Ape hal aku fikir psl dorang lak ni! Ish Nia! Fokus! Kau ade bende lagi penting kau nk kene fikirkan...

Hancurkan The--

Boys so handsome and strong
But always the first to tell me I'm wrong..
Boys try to tame me I know
They tell me I'm weird..
And wont let it go...

Aku mengangkat panggilan telefon tanpa melihat id caller.

    " Do it. Hancurkan dorang.",

-----------------------
The kings pov

      " Mirza! Kau cari siapa lak tu? Heih..", tanye Am fed up dengan Mirza yg dari tadi duk hulur hilir depan die. Tahula ni dekat Gym.. tapi x yah la nk bersenam depan die lak.

      " Mika mane?", Tanye Mirza. Terus terjungkit jungkit kening Mirza.

     " Since when kau kesah?", Tanye Zul yg muncul tah dari mane. Mirza mengangkat kening nye satu.

     " Since first day die masuk dlm hati aku.", Balas Mirza spontan. Am buat muke nk muntah. Zul pula bagi baldi yg mmg halimunan. Am muntah dlm baldi tu. Muntah tipu yer gais. Gile ke ape nk muntah betul betul.

     " Mirza tu dengan Riez, Lya dan Sya.", Balas Razz yg suda duduk di salah satu bangku di gym tersebut. Beg diambil kemudian die mengeluarkan fon.

Die da x igt kau. Tak perlu lagi kau nak cube dptkan die semula, Razz.

Mirza yg da perasan Razz termenung terus menyakat.

      " Heih.. aku tahu kau da fall in love tapi.. jangan la termenung je keje ngek.",ujar Mirza. Razz memandang nye tiada riak wajah dipamerkan.

     " Die da kembali.. tapi x same mcm yg dulu",ujar Razz tiada riak wajah. Terkejut The Kings.

     " Sa-pe?",tanye Zul ter gagap. Razz memandang salah satu sudut di Gym tersebut. Kemudian The Kings pun turut melihat ke arah yg dilihat oleh Razz.

     " Die?!",jerit The Kings kecuali Razz. Razz cume mengangguk kecil sebelum mencuba untuk fokus ke telefon bimbitnya.

----------------------
Di rumah

     " Riez! Lya! Sya! Makan jom! Kang kebulur sape susah?", Jerit Mika dari meja makan. Sya dan Lya suda belumba ke meja kawan. Riez masih lagi di dalam biliknya.

     " Mana Riez?",tanye Mika yg tangan nya suda sibuk menyedok nasi. Sya dan Lya mengangkat bahu serentak

     " Stay away from The kings....", Bisik seseorang di telinga Mika. Terkejut Mika dibuatnye. Habis tercampak pinggan yg dipegang nye itu. Sya memandang nye pelik. Lya pula memandang sekeliling.

     " Suara sapa tadi?",tanye Mika dan Lya serentak. Sya memandang dorang pelik sebelum mata nye terbeliak. Die cepat cepat memandang ke belakang nye. X de org..

     " Ape bende tu?", tanye Sya. Lya dan Mika mengangkat bahu masing masing.

     " Maybe Riez nk main main ngan kite kot--",percakapan Lya terhenti bile Riez turun dari tangga dengan wajah yg baru bangun tido.

     " Sape yg kejutkan aku tadi? Pelik do suara die. Mcm.. pelik. Da la ckp un bende pelik pelik. " Stay away from The Kings." Gile ke? Sape jw nk dekat dgn dorang tu?", Tanye Riez dengan muke blur die sebelum duduk di meja makan. Lya,Sya dan Mika memandang same sendiri.

      " Kitaorang x kejutkan kau un..",ujar mereka serentak. Riez senyap. Gile ini semua gile. Sape pemilik suara tu?

       " bergembira la selagi bole The Devils.. I'll destroy it just in second.",ujar suara tu lagi. Kalini The Devils dengar suara tu dengan jelas. Srsly? Sape pemilik suara tu? Ape yg die nk dari the Devils?

--------------------
        " Da bagi amaran kt dorang?"

       " Suda cik Muda."
------------------------

Ha camne bab ni? Best tak? Ok senanyer begini. Ade org yg nk balas dendam kt The Devils. Tp dorang x tahu tu sape. Dan dorang senanyer di dalam bahaya. Nk tahu bahaya ape? Baca la bab next. Sorry kalau ade typo n hambar. Jgn lupe vote jugak ye! Bye!








Devils GurlzWhere stories live. Discover now