Travel Day
25/11/2019Yeayy!!!!Dah tiba masanya kita bersuka ria Eh!! jap before turun rumah baik aku salam,peluk cium tangan mama takut rindu pulak bila dah kat sana..hmm..sayu pulak hati tengok mama but thank you mama sebab tolong Young Min gumpol duit sama-sama kalau ada duit lebih simpan untuk mama pergi tanah suci...
--------
Next,order grab untuk pergi airport...agaknya Taeya dengan Aerona dah sampai tak ? Sementara tunggu grab car sampai baik aku telefon dorang..
"Calling Taeya"
KYM : Anyeong!Taeya korang dh sampai airport ke?
KT : Dah..tengah makan jeruk mangga yang mak aku bekalkan hehe..Aerona pun ada sekali ni.Kau kat mana sekarang ?
KYM : Aku otw ni,grab car baru sampai..jumpa sana. Anyeong!!
--------
Dah sampai airport...
Rupanya aku yang paling lewat sampai hahaha..nasib baiklah Teaya dengan Aerona tak mengamok hehehe.Sementara tengah tunggu panggilan masuk untuk penerbangan,aku main telepon sambil tengok drama Korea 'Hotel Del Luna'--------
Panggilan masuk pesawat...
" Pesawat MH533 sila keluar ikut pintu C ke Kuala Lumpur "
--------
Akhirnya,aku dah dalam perjalanan ke Kuala Lumpur yeayy!!! Taeya kata tak sabar betul dia nak pergi Korea nak tengok oppa-oppa dia tu aku pun gelak je terbahak-bahak sambil dengar lagu 'Liar by Camila Cabello' pastu melayan cerita orang putih..dah 2 jam 30 minit akhirnya kami sampai ke Lapangan Terbang KLIA2 dengan rasa excited Aerona pun terus teriak ke telinga aku kata "Young Min!!!Thank You sebab dah bawa aku travel sama-sama dengan kau aku happy sangat-sangat" dengan muka excited nya dia laju-laju jalan untuk tunggu penerbangan seterusnya...
--------
Tiba-tiba!! Flight ke Korea delay 2 jam lebih so aku,Taeya and Aerona cari capsule hotel yang ada kat airport KLIA2 ni yang fancy gitu eh!? mcm tajuk lagu twice pulak hehe maklumlah kita ni kpoper mana boleh lari dari dunia Kpop
--------
Yess!,kami dah jumpa capsule hotel yang amazing kat airport ni sementara stay untuk tunggu next flight nama capsule hotel tu 'Capsule Transit Hotel' tapi takdelah fancy mana pun cukup untuk duduk 2 jam kat situ...tapi Taeya kata dia penat and nak tido so aku dengan Aerona nak jalan-jalan sekitar airport ni sekejap mana tahu ada makanan atau barang-barang keperluan yang tak cukup ke Korea...
--------
Jalan punya jalan terjumpa satu kedai yang jual kpop merch kat area kedai-kedai coffee yang bersebelahan dengan Starbucks dengan lajunya Aerona nampak post card,book note and banner boy group BTS dia terus beli memandangkan budjet dia lebih tinggi dari aku dia belikan aku lightstick group AB6IX dengan lomo card untuk aku actually mula-mula tak nak tapi dia terus belikan terpaksa terima....Saranghae Aerona!!❤️pastu aku dengan Aerona terus balik capsule hotel nak relax sekejap tido bilik sebelah-sebelah je pon...
--------
' Cukup 2 jam '
Calling for MH533 to South KoreaKami pun dengan cepatnya kemas untuk next flight...Kami dah siap dan cepat-cepat naik ke tingkat 3 untuk penerbangan ke Korea huhh..hati aku,Taeya and Aerona dah mula excited bila dah masuk dalam lif kami bertiga teriak cakap " Korea Here We Come!!!!! " nasib orang tak dengar teriakan kami dalam lif itu adalah perasaan bila kami travel bersama meletop gitu...
--------
Sekarang kami dah dalam kapal terbang untuk sampai ke Korea yang mengambil masa 4 jam untuk sampai ke sana itu adalah perjalanan yang sangat panjang aku pernah rasa nasib baiklah aku order untuk kami bertiga business class punya tempat dapatla baring tak la sakit tengkuk kalau duduk je...aku pun relax sambil pakai mask kat muka supaya tak berjerawat bila sampai Korea hehe..tu perkara biasa yang perempuan akan buat mana boleh tinggal skincare dari muka pagi,petang,siang,malam mesti guna skincare lagi-lagi sunscreen yang SPF50++ gitu supaya tak sunburn perempuan punya routine setiap hari..
--------
' 4 jam dah berlalu '
Alhamdulillah.. akhirnya kami selamat sampai ke Korea dengan angin yang sepoi-sepoi bila keluar dari airport dengan tiba-tibanya Taeya nampak oppa-oppa dia tu terus cakap Bahasa Korea hahahaha!! aku tak dapat nak tahan aku gelak je sampai perut aku sakit dah lah Bahasa Korea nya pun kelaut lepas tu boleh pula dia minta aku ajarkan dia belajar Bahasa Korea sambil buat muka comel dia tu aku cakap dalam hati ' nasib baik kau bff aku '...